• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

m_s

Patek
2-Faktor
Bilder stulna från Instagram. En vinnare i mina ögon, givet att den är rimligt prissatt enligt sitt verk.
1.PNG
2.PNG
Smaken är som baken (vilket är helt ok!) , jag tycker den ser ut som en ogenomtänkt design. Framförallt datum och dagfönster som hugger av index ser slarvigt ut och skapar ingen som helst harmoni i tavlan.

Verkar som några av date only referenserna har datumet placerat ”rätt” utan avhugget index.
D84EF329-35F8-463D-AD52-AB54403D5DCF.png
 
Senast ändrad:

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Smaken är som baken (vilket är helt ok!) , jag tycker den ser ut som en ogenomtänkt design. Framförallt datum och dagfönster som hugger av index ser slarvigt ut och skapar ingen som helst harmoni i tavlan.
Ironiskt nog ser den (imo) ut som en klocka man kan hitta bland gatuförsäljarna runt om in Asien men med namnet ”Ludor” och ett svärd som logga. ;)
För mig är designen framstressad, och (likt du är inne på) så hugger även dagfönstret av sifforna. Det fönstret framförallt saknar proportion till resten av urtavlan. Men möjligt att de 50 andra modellerna ser bättre ut :D
 

mr.elcar

Cartier
2-Faktor
Om någon av er sitter på en sådan här stållänk till Date Day (20mm)
Skärmavbild 2020-07-29 kl. 10.06.33.png
som ni inte använder får ni gärna höra av er.
 

Ljung87

Cartier
2-Faktor
Någon mer som mäter tidsavvikelsen på sin bb58? Mätt i 6 dagar nu sen jag fick hem den och ligger nu +1.01 sek per dygn. Varav +4sek kom när den satt i watchwindern ett dygn. Så det får man ju säga är riktigt bra
 

Tombola

Breitling
Någon mer som mäter tidsavvikelsen på sin bb58? Mätt i 6 dagar nu sen jag fick hem den och ligger nu +1.01 sek per dygn. Varav +4sek kom när den satt i watchwindern ett dygn. Så det får man ju säga är riktigt bra

Yes, det är en liten hobby för mig. Ligger på +0.02 sek/dygn efter två månader.
Det är ett snitt över flera ”serier” eftersom klockan ibland blivit liggande och jag fått börja om.
Totalt har jag gjort 68 mätningar.

Positionen klockan vilar i påverkar en del. Krona ned eller upp om man vill tappa lite. Face up för att hämta hem och halvt upprätt för +-0 är min erfarenhet.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Någon mer som mäter tidsavvikelsen på sin bb58? Mätt i 6 dagar nu sen jag fick hem den och ligger nu +1.01 sek per dygn. Varav +4sek kom när den satt i watchwindern ett dygn. Så det får man ju säga är riktigt bra
Stämmer av min 58:a med en månads mellanrum. I samband med att körjournal och tidrapportering ska lämnas in kolla jag gångavvikelsen och skriver in resultatet i min kalender. Riktigt jävla bra gång på 58:an! +0,13 spd vid senaste avstämningen:cool:
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Någon mer som mäter tidsavvikelsen på sin bb58? Mätt i 6 dagar nu sen jag fick hem den och ligger nu +1.01 sek per dygn. Varav +4sek kom när den satt i watchwindern ett dygn. Så det får man ju säga är riktigt bra
Ställde min efter fröken ur för 16 dagar sedan. Just nu +10 sekunder. Burit den varje dag.
 
Topp