• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NF4.JPG

En Tudor utan väntelista som är lite av en doldis i sortimentet... Jag gillar den :)
Är det PVC på ringen? Eller gummi. Jag gillar denna men kommer inte över ringen. Samma som kronhalsskyddet på BB36 blå vilket är svart.
 

Brohuvud

Breitling
Det kan nog vara aningen jobbigt att bära gmt med skjorta men visst går det. Bb58 upplevs ganska mycket tunnare i jämförelse dock.
Det var det jag misstänkte. Funderar på om jag inte skall gå upp 2mm i både tjocklek och diameter och ta en Planet Ocean GMT i vit/svart bezel om den ändå inte får plats under manschetten. PO:n får garanterat int plats iaf... I-landsproblem....
 

pelagos1

Cartier
2-Faktor
Det var det jag misstänkte. Funderar på om jag inte skall gå upp 2mm i både tjocklek och diameter och ta en Planet Ocean GMT i vit/svart bezel om den ändå inte får plats under manschetten. PO:n får garanterat int plats iaf... I-landsproblem....
Tudor är mycket klocka för pengen tycker jag! Och vill man ha pepsifärgad gmt så är tudor gmt det enda värdiga valet förutom Rolex gmt master enligt mig:)
 

Laban

Omega
Det var det jag misstänkte. Funderar på om jag inte skall gå upp 2mm i både tjocklek och diameter och ta en Planet Ocean GMT i vit/svart bezel om den ändå inte får plats under manschetten. PO:n får garanterat int plats iaf... I-landsproblem....
Min handled är 17,5 cm. Upplever inga större problem att ha GMTn med skjorta, kör oftast Eton Slimfit strl 39. Däremot sjukt tajt på Stenströms skjortor. Du får helt enkelt köpa skjortor som passar klockan ;)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Har en Pelagos som tappar tid och är inom garantitiden. Jag ser m a o att de blir ett garantiärende. Den är fullset och uttagen i Italien.
Gissar att AD inte gör nåt åt den utan att den ska till Schweiz för åtgärd. Jag tänker att jag inte behöver betala ett skvatt för detta. Inte frakt heller.
Är det rätta förväntningar? Eller har någon andra erfarenheter?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jag kommer aldrig köpa en klockjävel över list och hoppas att flertalet resonerar så.
Den låg ursprungligen ute för 50.
https://www.blocket.se/annons/stockholm/tudor_black_bay_fifty_eight_blue/91202574

Instämmer helt, kan bara hoppas att han inte får den såld förrän den ligger 10% under listpris. Kanske ger honom en funderare på vad han pysslar med.
Varför kan inte en ny Tudor gå över list?
 
Varför kan inte en ny Tudor gå över list?
Visst kan man köpa över listpris om man verkligen vill ha klockan, det finns ju ingen garanti att man kommer in på någon väntelista som läget är nu. Det finns inget alternativ än att köpa över listpris om man vill ha klockan. Annars får man vara utan som marknaden funkar nu. Det är inget jag är nöjd med, men vad ska man göra...
 
Senast ändrad:
C

Coach

Guest
Visst kan man köpa över listpris om man verkligen vill ha klockan, det fins ju ingen garanti att man kommer in på någon väntelista som läget är nu. Det finns ju inget alternativ än att köpa över listpris om man vill ha klockan. Annars får man vara utan, och det vill man ju inte:(
Nä där kan man vara olika när det gäller tålamod men för min del går det fetbort just pga principen att köpa för dyrare än ursprungspris och andras profiterande.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Visst kan man köpa över listpris om man verkligen vill ha klockan, det fins ju ingen garanti att man kommer in på någon väntelista som läget är nu. Det finns ju inget alternativ än att köpa över listpris om man vill ha klockan. Annars får man vara utan, och det vill man ju inte:(

Klart man kan, men det föder å andra sidan en marknad som leder till personer som dammsuger upp marknaden och sedan försöker sälja till ockerpriser. Välbeprövat och en historik av framgång, maffian och monopol fungerar på samma sätt.
 
Nä där kan man vara olika när det gäller tålamod men för min del går det fetbort just pga principen att köpa för dyrare än ursprungspris och andras profiterande.
För min del är det tålamodet som tryter. Om jag vill ha något så vill jag helst ha det igår. Beundrar de som har tålamod att vänta länge på en klocka. Jag hade nog bränt pengarna på någon annan innan det var min tur att få köpa till listpris.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Var inne på Krons förra veckan och vi kom att prata om senaste BBn. Ett skäl varför de tilldelas så få klockor är att de snabbt åker upp på säljsajter till över list.
Kan ju se det som hedersvärt: Tudor vill att folk ska köpa deras produkter för de priser de sätter :)
Kan se det som bitterhet: Tudor inser att de satt för låga priser :banghead:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Var inne på Krons förra veckan och vi kom att prata om senaste BBn. Ett skäl varför de tilldelas så få klockor är att de snabbt åker upp på säljsajter till över list.
Kan ju se det som hedersvärt: Tudor vill att folk ska köpa deras produkter för de priser de sätter :)
Kan se det som bitterhet: Tudor inser att de satt för låga priser :banghead:

Fast ett väldigt märkligt resonemang. Skulle AD få tillräckligt många klockor skulle ju samtliga kunna handla för listpris i butik och det skulle inte komma upp en enda annons på Blocket där man säljer för 50´.
 
Topp