• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Ett skäl varför de tilldelas så få klockor är att de snabbt åker upp på säljsajter till över list.
Utan att veta hur diskussionen gick så känns detta som en mer personlig tolkning från den personen i butiken. Möjligt att det kan vara en bidragande orsak.

Kan se det som bitterhet: Tudor inser att de satt för låga priser
Kan kanske stämma lite samtidigt för att bibehålla konkurrensen behöver man nog ligga kvar i samma intervall. Men visst en BB58 skulle nog kunna gå upp ett par tusen. Däremot (gissning) iom att Tudor utanför klockentusiaster är ett rätt okänt märke lägger sig för högt är risken att kunden väljer en Omega AT som hen känner till nog större. :pompus:

Fast ett väldigt märkligt resonemang. Skulle AD få tillräckligt många klockor skulle ju samtliga kunna handla för listpris i butik och det skulle inte komma upp en enda annons på Blocket där man säljer för 50´.
Instämmer. AD och Tudor har ju alltid valet att börja svartlista kunder som säljer vidare direkt. Kan kanske vara svårt att reglera men de skulle absolut kunna instifta en säljpolicy utan problem.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Fast ett väldigt märkligt resonemang. Skulle AD få tillräckligt många klockor skulle ju samtliga kunna handla för listpris i butik och det skulle inte komma upp en enda annons på Blocket där man säljer för 50´.
Håller med. Kanske inte helt logiskt resonemang.
Klockvärlden är som kvinnor: komplicerade men ack så vackra och nödvändiga :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Var inne på Krons förra veckan och vi kom att prata om senaste BBn. Ett skäl varför de tilldelas så få klockor är att de snabbt åker upp på säljsajter till över list.
Kan ju se det som hedersvärt: Tudor vill att folk ska köpa deras produkter för de priser de sätter :)
Kan se det som bitterhet: Tudor inser att de satt för låga priser :banghead:

Fast ett väldigt märkligt resonemang. Skulle AD få tillräckligt många klockor skulle ju samtliga kunna handla för listpris i butik och det skulle inte komma upp en enda annons på Blocket där man säljer för 50´.
Håller helt med här: med tillräckligt många klockor håller man andrahandsmarknaden i shack, om det är det man vill.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Köpte en matchande regnjacka idag
647090FD-3645-4B7E-9F48-21FD9AAFB5EF.jpeg
 

2768-1f

Omega
2-Faktor
Äntligen kan jag posta i denna forumdel eftersom jag äntligen blivit en stolt ägare till en Pelagos LHD. Älskar den, men det var först idag som jag fick se henne naken. Testade lite olika kläder men valde till slut ett nato då jag inte riktigt kom överens med glappet som uppstod mot boetten utan länken. Horotecs verktyg var helt klart en vettig investering.
IMG_20200802_173225.jpg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Äntligen kan jag posta i denna forumdel eftersom jag äntligen blivit en stolt ägare till en Pelagos LHD. Älskar den, men det var först idag som jag fick se henne naken. Testade lite olika kläder men valde till slut ett nato då jag inte riktigt kom överens med glappet som uppstod mot boetten utan länken. Horotecs verktyg var helt klart en vettig investering.
IMG_20200802_173225.jpg
Välkommen och grymt snygg!
 

Laban

Omega
Äntligen kan jag posta i denna forumdel eftersom jag äntligen blivit en stolt ägare till en Pelagos LHD. Älskar den, men det var först idag som jag fick se henne naken. Testade lite olika kläder men valde till slut ett nato då jag inte riktigt kom överens med glappet som uppstod mot boetten utan länken. Horotecs verktyg var helt klart en vettig investering.
IMG_20200802_173225.jpg
Grattis! Fasiken, suget efter en Pelagos LHD växer för varje bild som postas här i forumet. Hur ser det ut hos AD, kö?
 

2768-1f

Omega
2-Faktor
Grattis! Fasiken, suget efter en Pelagos LHD växer för varje bild som postas här i forumet. Hur ser det ut hos AD, kö?
Jag letade lite grann i både Stockholm o Götlaborg, men LHD'n verkade vara beställningsvara då. Fick nys om en på Nymans i Västerås i februari, men det var efter börsraset så den fick vänta. Blev istället en beggad från C24 i juli.
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Fick gå och byta klocka, har änna saknat den när man kört smp i 3 dagar. Hade dock vart underbart om Zealande kunde släppt ett blått band som passa denna. Ingen som har något att rekommendera? Förutom vanguards då, dom är ju slut.
IMG_20200802_213926.jpg
Har väldigt bra kontakt med ägaren av Zealande så kan kolla hur hans planer ser ut!:)
 

Thomas_Magnum

Breitling
Tack! Har kikat på just de två, men undrar kring kvaliteten och passformen. Crafter Blue kostar hälften av Vanguard, återspeglas det i kvaliteten? Läste i ett annat forum att folk haft lite problem med att få Crafter Blue på plats.

Har Crafter Blue på min Black Bay ETA. Har ikke testet noen av de andre merkene, men den øverste kanten på min Crafter Blue rem stikker akkurat noen få millimeter opp slik at det blir vanskelig å vri på bezelen. Jeg løste dette ved å skrape litt av denne kanten med et barberblad. Når remmen er montert er det ikke synlig, og bezel fungerer fint.

20190811_163237-01 1.jpeg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Funderar på att inför hösten komplettera med en Navy Blue MN strap till min (svarta) BB58. Är det ngn som har en bild på hur detta skulle kunna se ut (MN/Nato). Nu med baby smurfen ute är det omöjligt att hitta ngt vettigt. :(
 
Topp