• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Trodde du hade haft den länge...
”Originalet” är svårslaget. Den har lite mer pondus helt enkelt

Ja originalet är ju alltid bäst även om 58an ger ett mer problemfritt liv med safirglas, 5 års garanti och inga problem med vattentålighet.

En gång flinga alltid flinga, detta är No 5 i ordningen.

5072F828-E556-441B-B9F9-CEEB1FC3C1AB.jpeg
 
Hej,
går i tankarna kring en HK import av en Tudor Prince Date-Day eller Date. Är det solida endlänkar på någon av modellerna? Försöker googla men får upp att 76200 har ihåliga. Är det så på samtliga med länk?
 

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Ett nyförvärv Tudor Submariner 79190. Det som slår mig är hur nätt den bärs, även i jämförelse med Tudor black bay 58. Den är markant tunnare.

IMG_0291 (3).jpg
Gratulerar till ett fantastiskt förvärv. Har du i tidigare (eller nuvarande) uppsättning jämfört den mot en Rolex Sub? Tycker denna är nivåer stiligare visuellt :)
 
Gratulerar till ett fantastiskt förvärv. Har du i tidigare (eller nuvarande) uppsättning jämfört den mot en Rolex Sub? Tycker denna är nivåer stiligare visuellt :)

Tack! Har liten erfarenhet av Rolex sub, men de jag har provat (ref14060) har om jag mins rätt lite spetsigare bandhorn och är något tjockare, dvs bär lite högre på handleden. Det som är roligt med denna Tudor är att det är den sista ref av submariner och att den har målad tavla som förhoppningsvis får patina med tiden. Men ska dock medge att en rolex sub 14060 är en klocka som jag mycket gärna skulle vilja ha i samlingen.
 
Topp