• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

xelor2006

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Ha en underbar Tudor lördag :happyhappy:
E3D4616C-C82A-4407-B4A1-4B7506B1EE9D.jpeg
 

Tombola

Breitling
Ni som ev har nya BB58 på OEM läderband. Hur upplever ni bandet?

Köpte min på originalläder med länken vid sidan av (en riktigt bra affär) i början av sommaren.
Lät AD sätta på länken direkt men nu var det dags för byte till läder inför hösten.

Jag tycker det är riktigt snyggt med en hyfsad tjocklek. Härlig brun matt nubuck-yta med svärtade kanter. Ger ett rustikt intryck som passar klockan i övrigt.
20200912_124556.jpg

Förvånansvärt mjukt för att vara ett helt nytt band.

Jag har även en Tag Heuer Carrera Twin-Time med originalläder i kroko. Det är en helt annan känsla (och utseende såklart).
Det bandet är rejält styvt och det tar ett tag innan man gått in det.

Sitter skönt redan nu, och om någon månad kan jag tänka mig att det är underbart.
Spännet är snyggt och diskret, även om jag tycker att Tag Heuer-spännet är mer praktiskt med en "dold flärp".
 
Hej Tudor-folk,

Ni som äger en m79230, hur skulle ni säga att den funkar med en skjorta/kostym? Jag var och provade den idag och är lite sugen på att låta denna (svarta versionen på länk) bli mitt insteg i den lite dyrare klock-svären, men då jag ofta har kostym på jobbet är jag lite oroad över tjockleken. Vad säger ni?
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Köpte min på originalläder med länken vid sidan av (en riktigt bra affär) i början av sommaren.
Lät AD sätta på länken direkt men nu var det dags för byte till läder inför hösten.

Jag tycker det är riktigt snyggt med en hyfsad tjocklek. Härlig brun matt nubuck-yta med svärtade kanter. Ger ett rustikt intryck som passar klockan i övrigt.
20200912_124556.jpg

Förvånansvärt mjukt för att vara ett helt nytt band.

Jag har även en Tag Heuer Carrera Twin-Time med originalläder i kroko. Det är en helt annan känsla (och utseende såklart).
Det bandet är rejält styvt och det tar ett tag innan man gått in det.

Sitter skönt redan nu, och om någon månad kan jag tänka mig att det är underbart.
Spännet är snyggt och diskret, även om jag tycker att Tag Heuer-spännet är mer praktiskt med en "dold flärp".
Stort tack för en utförlig redogörelse :)
 

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hej alla Tudor älskare, här på forumet så brukar jag lägga ut lite fina bilder av mina klockor och tycker till om andras fina ur men idag är det lite annorlunda....
Jag vet inte om jag är ensam om de här fenomenet men med 6 av 8 senaste Tudor köp så har jag svårt o tro det.... Fick "ära" att köpa en Tudor BB blå dagen efter den släpptes men den var inte kvar länge eftersom min OCD tog över, visare var helt enkelt feljusterade. Igår åkte jag till stora staden -08 för lite helg och tänkte aja varför inte jag köper en till o hoppas på de bästa. Här kommer UNDERBARA bilder från min helt nya Tudor BB 58 nr2.. Skulle ni acceptera detta?
20200912_190803.jpg
20200912_190810.jpg
20200912_190956.jpg
20200912_190928.jpg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Hej alla Tudor älskare, här på forumet så brukar jag lägga ut lite fina bilder av mina klockor och tycker till om andras fina ur men idag är det lite annorlunda....
Jag vet inte om jag är ensam om de här fenomenet men med 6 av 8 senaste Tudor köp så har jag svårt o tro det.... Fick "ära" att köpa en Tudor BB blå dagen efter den släpptes men den var inte kvar länge eftersom min OCD tog över, visare var helt enkelt feljusterade. Igår åkte jag till stora staden -08 för lite helg och tänkte aja varför inte jag köper en till o hoppas på de bästa. Här kommer UNDERBARA bilder från min helt nya Tudor BB 58 nr2.. Skulle ni acceptera detta?
20200912_190803.jpg
20200912_190810.jpg
20200912_190956.jpg
20200912_190928.jpg
På en helt ny klocka: nej
 
Hej alla Tudor älskare, här på forumet så brukar jag lägga ut lite fina bilder av mina klockor och tycker till om andras fina ur men idag är det lite annorlunda....
Jag vet inte om jag är ensam om de här fenomenet men med 6 av 8 senaste Tudor köp så har jag svårt o tro det.... Fick "ära" att köpa en Tudor BB blå dagen efter den släpptes men den var inte kvar länge eftersom min OCD tog över, visare var helt enkelt feljusterade. Igår åkte jag till stora staden -08 för lite helg och tänkte aja varför inte jag köper en till o hoppas på de bästa. Här kommer UNDERBARA bilder från min helt nya Tudor BB 58 nr2.. Skulle ni acceptera detta?
20200912_190803.jpg
20200912_190810.jpg
20200912_190956.jpg
20200912_190928.jpg
Har du testat att skruva åt båda hållen? Testade på min efter att jag såg ditt inlägg och noterade att om jag skruvar ”baklänges” blir det off med någon minut men om jag skruvar framåt är det spot on.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hej alla Tudor älskare, här på forumet så brukar jag lägga ut lite fina bilder av mina klockor och tycker till om andras fina ur men idag är det lite annorlunda....
Jag vet inte om jag är ensam om de här fenomenet men med 6 av 8 senaste Tudor köp så har jag svårt o tro det.... Fick "ära" att köpa en Tudor BB blå dagen efter den släpptes men den var inte kvar länge eftersom min OCD tog över, visare var helt enkelt feljusterade. Igår åkte jag till stora staden -08 för lite helg och tänkte aja varför inte jag köper en till o hoppas på de bästa. Här kommer UNDERBARA bilder från min helt nya Tudor BB 58 nr2.. Skulle ni acceptera detta?
20200912_190803.jpg
20200912_190810.jpg
20200912_190956.jpg
20200912_190928.jpg
Hur ser det ut om du ställer klockan spot on kl 12:00? Linjerar visarna då? Jag tänker att de kan vara rätt monterade, men att tavlan kan ha ett delningsfel. Om så går det inte att justera bort.
Har du testat att skruva åt båda hållen? Testade på min efter att jag såg ditt inlägg och noterade att om jag skruvar ”baklänges” blir det off med någon minut men om jag skruvar framåt är det spot on.
Det beror på spelet mellan tänderna på kugghjulen. Ofrånkomligt.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Hej alla Tudor älskare, här på forumet så brukar jag lägga ut lite fina bilder av mina klockor och tycker till om andras fina ur men idag är det lite annorlunda....
Jag vet inte om jag är ensam om de här fenomenet men med 6 av 8 senaste Tudor köp så har jag svårt o tro det.... Fick "ära" att köpa en Tudor BB blå dagen efter den släpptes men den var inte kvar länge eftersom min OCD tog över, visare var helt enkelt feljusterade. Igår åkte jag till stora staden -08 för lite helg och tänkte aja varför inte jag köper en till o hoppas på de bästa. Här kommer UNDERBARA bilder från min helt nya Tudor BB 58 nr2.. Skulle ni acceptera detta?
20200912_190803.jpg
20200912_190810.jpg
20200912_190956.jpg
20200912_190928.jpg
Hur ser det ut klockan 03:00?
 

Laban

Omega
Hej Tudor-folk,

Ni som äger en m79230, hur skulle ni säga att den funkar med en skjorta/kostym? Jag var och provade den idag och är lite sugen på att låta denna (svarta versionen på länk) bli mitt insteg i den lite dyrare klock-svären, men då jag ofta har kostym på jobbet är jag lite oroad över tjockleken. Vad säger ni?
Om du tänker på det estetiska så är ju smaken som baken, men gällande huruvida den får plats under skjortan så hänger det på skjortmodell och omkrets på handled. Jag har GMT som är någon mm högre och den funkar bra med de flesta av mina skjortor.
21D31D67-E1D9-40C3-AE49-2413E3933311.jpeg
 
Hur ser det ut om du ställer klockan spot on kl 12:00? Linjerar visarna då? Jag tänker att de kan vara rätt monterade, men att tavlan kan ha ett delningsfel. Om så går det inte att justera bort.

Det beror på spelet mellan tänderna på kugghjulen. Ofrånkomligt.

Ja jag tror inte det är några bekymmer men tänkte att det kanske är samma ovan och att det kan funka att skruva framåt istället :)
 
Om du tänker på det estetiska så är ju smaken som baken, men gällande huruvida den får plats under skjortan så hänger det på skjortmodell och omkrets på handled. Jag har GMT som är någon mm högre och den funkar bra med de flesta av mina skjortor.
21D31D67-E1D9-40C3-AE49-2413E3933311.jpeg
Tack för svar! :) Ja jag sprang hem och tog på en skjorta för att testa och den gled under fint (det var mest det jag tänkte på, stilmässigt tycker jag att den funkar i kontorsmiljön, men skulle kanske inte ta den på en finare tillställning).
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
E769D041-7580-42E3-89F0-5B024BFCF968.jpeg
När Tudor presenterade P01an var det många som gjorde tummen ner, jag reagerade tvärtemot, tyckte den var hur cool som helst.
Det är ett tag sedan jag sist hade en Tudor, men i klocklådan har funnits Subbar med plastglas, BigBlock- kronografer, DateDay-Jumbos och en del annat.
Nu är jag ålderspensionär vilket förmodligen gör mig äldst i den här tråden.
Jag har genom åren provat på det mesta, men numera tycker jag det är roligast med lite udda saker som inte alla andra har på handleden.
När då en kamrat erbjöd mig att ta över hans P01a kunde jag inte hålla mig. Har haft den på handleden en dag nu och vet inte riktigt vad jag skall tycka, men annorlunda är den i alla fall :)
Underbart, du gjorde ett bra köp!
 

AoL

Omega
Någon som beställt det blåa "soft touch strap" separat till sin 58:a? Verkar ligga på ca. 7k som jag förstått det. Någon som kan bekräfta :) ?
 
Topp