• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag skall testa min när jag kommer hem ikväll, men är till 99% säker att den inte fjädrar ner när man vrider bezeln.
Visserligen är min en 41mm men dem borde ha samma konstruktion.
Tack.. jättekonstigt.. klicken är jättebra och allt är fine men märker att det fjädrar när man trycker ner mot boetten. Är en glipa mellan boett och bezel som man kan klämma ihop lätt.
20200914_184643.jpg

20200914_184652.jpg
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Jag skall testa min när jag kommer hem ikväll, men är till 99% säker att den inte fjädrar ner när man vrider bezeln.
Visserligen är min en 41mm men dem borde ha samma konstruktion.
Han menar väl när man trycker och inte vid själva vridningen? Så tolkar jag det iaf. Minns inte hur min var men vissa klockor har väl viss (väldigt liten) fjädring när man trycker ner bezeln?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Han menar väl när man trycker och inte vid själva vridningen? Så tolkar jag det iaf. Minns inte hur min var men vissa klockor har väl viss (väldigt liten) fjädring när man trycker ner bezeln?
Exakt, när man trycker uppifrån ner så fjädrar det. Har kollat på två 41mm (smiley och nya) och det vara samma där. Dock så hade inte en annan BB58 något spel... knepigt...
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Exakt, när man trycker uppifrån ner så fjädrar det. Har kollat på två 41mm (smiley och nya) och det vara samma där. Dock så hade inte en annan BB58 något spel... knepigt...
På mina Tudors så ”vilar” bezeln på en silikonring. Denna är ooooomöjlig att få på rätt ställe och samtidigt få bezeln på rätt ställe; urmakarn klarar dock av det :banghead:
Silikonringen bör vara orsaken till att det ”fjädrar” när man trycker på bezeln
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
På mina Tudors så ”vilar” bezeln på en silikonring. Denna är ooooomöjlig att få på rätt ställe och samtidigt få bezeln på rätt ställe; urmakarn klarar dock av det :banghead:
Silikonringen bör vara orsaken till att det ”fjädrar” när man trycker på bezeln
Aha.. låter vettigt. Tack för infon. Ska svänga förbi ADn och se vad de säger
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
På mina Tudors så ”vilar” bezeln på en silikonring. Denna är ooooomöjlig att få på rätt ställe och samtidigt få bezeln på rätt ställe; urmakarn klarar dock av det :banghead:
Silikonringen bör vara orsaken till att det ”fjädrar” när man trycker på bezeln
Dum fråga kanske.. men ska det fjädra eller sitter silikonringen fel om det fjädrar så pass mycket?
 

erow

Patek
2-Faktor
Klämde just på min BB58 och den fjädrar. Inte så att det känns konstigt på något sätt.
Den måste ju ”rulla” eller ”glida” på något. Sedan är väl själva ”klickmekanismen” en fjäderbelastad kil.
Kollade igen, från sidan ser man att den fjädrar lite (extremt lite) men känns inte. Den äldre var mer då man kände att den fjädrade.
 

xelor2006

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Det är normalt att bezeln fjädrar. Har tagits upp i flera recensioner på tuben med.

Båda mina gör det med :happyhappy:
Så AD kommer inte göra nåt
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Exakt så. Inget man direkt märker. Tror jag märkte det första gången på något riktigt tråkigt möte....

Det är normalt att bezeln fjädrar. Har tagits upp i flera recensioner på tuben med.

Båda mina gör det med :happyhappy:
Så AD kommer inte göra nåt
Tack för svar, då borde det förhoppningsvis inte vara ngt fel. Aldrig upplevt detta på någon klocka tidigare så blev förvånad att det fjädrade så.
 

AoL

Omega
Hej alla Tudor älskare, här på forumet så brukar jag lägga ut lite fina bilder av mina klockor och tycker till om andras fina ur men idag är det lite annorlunda....
Jag vet inte om jag är ensam om de här fenomenet men med 6 av 8 senaste Tudor köp så har jag svårt o tro det.... Fick "ära" att köpa en Tudor BB blå dagen efter den släpptes men den var inte kvar länge eftersom min OCD tog över, visare var helt enkelt feljusterade. Igår åkte jag till stora staden -08 för lite helg och tänkte aja varför inte jag köper en till o hoppas på de bästa. Här kommer UNDERBARA bilder från min helt nya Tudor BB 58 nr2.. Skulle ni acceptera detta?
20200912_190803.jpg
20200912_190810.jpg
20200912_190956.jpg
20200912_190928.jpg

Fick du någon klarhet på detta ifrån AD? :)
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hej alla Tudor älskare, här på forumet så brukar jag lägga ut lite fina bilder av mina klockor och tycker till om andras fina ur men idag är det lite annorlunda....
Jag vet inte om jag är ensam om de här fenomenet men med 6 av 8 senaste Tudor köp så har jag svårt o tro det.... Fick "ära" att köpa en Tudor BB blå dagen efter den släpptes men den var inte kvar länge eftersom min OCD tog över, visare var helt enkelt feljusterade. Igår åkte jag till stora staden -08 för lite helg och tänkte aja varför inte jag köper en till o hoppas på de bästa. Här kommer UNDERBARA bilder från min helt nya Tudor BB 58 nr2.. Skulle ni acceptera detta?
20200912_190803.jpg
20200912_190810.jpg
20200912_190956.jpg
20200912_190928.jpg
Hade minutvisaren stått på jämn timme hade det varit lättare att se avvikelsen och få en uppfattning om den.

Men de ska naturligtvis inte vara osynkade alls visarna. Dåligt att leverera den så.
 
Topp