• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

carlmartin

Rolex
2-Faktor
2F3E3BC3-7DFE-48FF-9D38-52FC6263B95F.jpeg
 

KPEI

Omega
2-Faktor
Hade köpt en Royal direkt om de kört inhouse. Känns som dags för det i fler modeller nu.

Fullkomligt haglar ut blå BB58 i köp och sälj. Verkar som extremt många äger dem i två veckor. Är det verkligen för att tjäna 2k eller vad är det jag missar?

Känns som att marknaden börjat stabiliseras. Kommit en del andra klockrelease så hypen har dött något. Många hade nog hoppas på att få lite mer tror jag.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Hejsan. När min klocka legat ett tag så drar den iväg med flera minuter på några timmar, efter att jag dragit upp den. Efter omställning tickar den på igen som den ska. Någon mer som drabbats, och kan det vara läge för översyn?
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Det kan vara magnetism om du har tur. Det kan de hjälpa dig med hos ngn AD eller klockverkstad. Det går fort att göra. Annars är det nog en service tyvärr. Men borde väl gå på garantin om du inte tappat den tex.
 
Mumma! En sån måste man bara prova någon gång! Med tanken på priset är det kvarts?

Edit! Såg nu att den va auto! Visst Eta men tycker ändå den är fruktansvärt prisvärd.
Men en sak till! Är det bara jag som får ”Oyster Quartz” vibbar av den här?

Jo men lite åt det hållet. Den ser bra ut men hade velat se att de släppte den med inhouse-verk. Då hade den nog redan varit beställd. Nu blir det till att hålla ut och vänta på att BB58 ska bli tillgänglig istället :)
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Någon som vet om det funkar att köra tudor spänne och ändlänkar på strapcode/annat AM oyster?
Är inte alls kompis med utseendet på oem länken..
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
@JohnAlexanderEriksson (citeringen trillade bort)

Samma erfarenhet med samma klocka. Är inte nyligen påläst men tror de fortf har backlog på Rolex/Tudor sedan de helt stängde ner service vid inledningen av Corona. Lämnade in i feb 2020 och fick tillbaka i maj, tror jag.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Någon på forumet som haft sin Tudor inne hos Tudor för reparation? Hur lång tid tog det för er att få tillbaka klockan?
Min GMT lämnades in 9 juli på Krons där man kunde konstatera att den hade samma problem som många andra GMT:s..
Datumvridningen..
Det har nu gått 11 veckor och jag har fortfarande inte fått någon information alls från Krons, mer än korta svar på mina mail där jag frågat om status.
11 veckor känns vääääldigt långt för en så stor tillverkare.
/Alexander
Ska även sägas att Krons/AD inte får veta ett dugg under tiden, så de har liten möjlighet att lämna den kundservice de kanske önskat kunna göra.
 

AoL

Omega
Rent storleksmässigt så är den blåa bäst på min klena handled:) Den köptes dock in idag så jag får återkomma med en rättvis bedömning när smekmånaden är över;)

Jag håller med, 58:an sitter som en smäck verkligen. Jag älskar dock den röda färgen....Min ETA fick en ny lycklig ägare igår och det är första gången jag känner lite saknad efter jag sålt en klocka :D. Det är också märkbart vilken skillnad det är på ljudet när man skruvar upp dem. 58:an tycker jag har ett betydligt mer "klick" ljud än den gamla ETA-versionen som är väldigt mjuk.
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Jag håller med, 58:an sitter som en smäck verkligen. Jag älskar dock den röda färgen....Min ETA fick en ny lycklig ägare igår och det är första gången jag känner lite saknad efter jag sålt en klocka :D. Det är också märkbart vilken skillnad det är på ljudet när man skruvar upp dem. 58:an tycker jag har ett betydligt mer "klick" ljud än den gamla ETA-versionen som är väldigt mjuk.

Ah, samma här! Även om den är aningen för stor och bulkig så är det ju något magiskt med den röda färgen. Den gör sig så bra ihop med visarna i guld och något gulnad lysmassa. BB58 Navy känns ju som en helt annan klocka. Ett mer modernt, slimmat och stilrent intryck på något vis. Får se om jag håller den kvar tills dom släpper en BB58 Burgundy, eller drömmen; en BB58 GMT:)
Håller helt med upp uppvridningen. ETA låter som alla andra klockor jag har här hemma med det verket men även Selitta, lite som att köra ett lager i finkornig sand;) Den blåa har dock det rena klick-ljudet som du beskriver. Nästan ett härligare klickande än bezeln:)
 
  • Like
Reactions: AoL

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Börjar det inte gå lite inflation på blå BB58 på köp&sälj? Känns ju inte särskilt svårtillgänglig med tanke på hur många som kommer upp om dagen/veckan.
Alla ligger över list så visst, de går att få tag i om man vill betala ett litet premium. Att själv få tag i en över disk är tyvärr fortfarande inte superenkelt.
Tror att många (de som kan få tag i) köper på vinst och förlust för att testa då det är ett rätt så safe köp. Tror även att blått är mer av en somrig färg vilket gör att en del flippar nu på höstkanten.
 
Topp