• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Alla ligger över list så visst, de går att få tag i om man vill betala ett litet premium. Att själv få tag i en över disk är tyvärr fortfarande inte superenkelt.
Tror att många (de som kan få tag i) köper på vinst och förlust för att testa då det är ett rätt så safe köp. Tror även att blått är mer av en somrig färg vilket gör att en del flippar nu på höstkanten.

Jo visst, men sett till utvecklingen på den svarta så vill jag minnas att dom dalade ganska snabbt under list för att senare bli svår att få tag. Känns ju sannolikare att få tag i en blå på länk än en svart.
 
Senast ändrad:

galácticon

Patek
2-Faktor
Trivs.
Men seriöst, gummi är fan värdelöst på klockor :bag:
Länken åker på ikväll.

44mm Eterna Kontiki är dock mycket smidigare. Mjukare former/följsam samt tunnare.
20200928_131303.jpg
Håller inte med dig - det är från klocka till klocka.
PSX_20200618_164506.jpg
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Principiellt är jag emot att betala över list men i det här fallet så handlar det om någon tusenlapp extra för att slippa månader i kö. Dessutom är det ju inte så att de svarta rasat 50% heller. Gissar att man, i den mån någon har lust att sälja, får betala närmare list för en ny svart också?

Så även om man betalar en tusing extra nu så känns det som att nedsidan är begränsad. Den kommer ju inte kosta 25k om ett halvår.

Jo visst, men sett till utvecklingen på den svarta så vill jag minnas att dom dalade ganska snabbt under list för att senare bli svår att få tag. Känns ju sannolikare att få tag i en blå på länk än en svart.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Principiellt är jag emot att betala över list men i det här fallet så handlar det om någon tusenlapp extra för att slippa månader i kö. Dessutom är det ju inte så att de svarta rasat 50% heller. Gissar att man, i den mån någon har lust att sälja, får betala närmare list för en ny svart också?

Så även om man betalar en tusing extra nu så känns det som att nedsidan är begränsad. Den kommer ju inte kosta 25k om ett halvår.

Självklart men det jag mena var att dom svarta låg ute högt till en början och bumpades och bumpades för att sedan säljas för 30-33k. Sen började kölistan och då studsade dom upp igen.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Över list tydligen!

Självklart men det jag mena var att dom svarta låg ute högt till en början och bumpades och bumpades för att sedan säljas för 30-33k. Sen började kölistan och då studsade dom upp igen.
Principiellt är jag emot att betala över list men i det här fallet så handlar det om någon tusenlapp extra för att slippa månader i kö. Dessutom är det ju inte så att de svarta rasat 50% heller. Gissar att man, i den mån någon har lust att sälja, får betala närmare list för en ny svart också?

Så även om man betalar en tusing extra nu så känns det som att nedsidan är begränsad. Den kommer ju inte kosta 25k om ett halvår.
 
Topp