• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Provade igenom Tudor nyheterna idag.

Snygga men det här är inte riktigt Tudor som jag gillar, jag säger bring on more tool watches!!

88DDC5F8-EBD6-488B-9C02-F7B40D799B30.jpeg
FF4DFA18-B43B-4503-ABCD-A511C0FBE664.jpeg
757C2D21-42A1-43C5-B06A-3C1625CBB66E.jpeg
Gillar bb58 925 skarpt!
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Jag har verkligen hittat hem! Har tidigare haft Omega Seamaster och Grand Seiko som båda är fantastiska klockor, men det har varit något som har fattats som jag inte riktigt har kunnat sätta fingret på men den känslan infinner sig inte längre med min BB. Enda jag saknar är väl mikrojustering på länken, men jag har tur att den sitter ganska bra ändå och ja man kan väl inte få allt. Sen är ju sommaren på ingång snart så börjar bli dags att ge sig ut i Rubber strap djungeln och hitta en bra kandidat!
God morgon Tudoriter! 😊
20210501_075100.jpg
Riktigt fin klocka!
Kan tipsa om ett billigt Vanguard på Tradera just nu!
 

willie

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Har länge varit på jakt efter en Tudor day date (76200). Ser att det äntligen kommit upp 2 st på ks nu. De brukade säljas för runt 20 k (för stax över 1 år sedan).

Nu säljs en av de som ligger uppe för 27k, har jag missat något när jag upplever detta som orimligt? Förstår självklart att de inte kommer in så många i och med covid-19, då dessa enbart säljs i Asien.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Har länge varit på jakt efter en Tudor day date (76200). Ser att det äntligen kommit upp 2 st på ks nu. De brukade säljas för runt 20 k (för stax över 1 år sedan).

Nu säljs en av de som ligger uppe för 27k, har jag missat något när jag upplever detta som orimligt? Förstår självklart att de inte kommer in så många i och med covid-19, då dessa enbart säljs i Asien.
Köpte en ny 76200 med linnetavla i höstas på C24 för 21,5 och sålde den för runt 19 kort därefter.
Så 27 kändes aningen högt såvida dom inte rusat i värde av någon anledning.
 

willie

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Köpte en ny 76200 med linnetavla i höstas på C24 för 21,5 och sålde den för runt 19 kort därefter.
Så 27 kändes aningen högt såvida dom inte rusat i värde av någon anledning.
Oj, det var ett schysst pris du sålde den för! Är sugen på precis den du hade, och upplever att 22-24 är rimligt. Men undrar som sagt de du också nämner, om de nu har rusat. Eller att de är att de inte finns några.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Oj, det var ett schysst pris du sålde den för! Är sugen på precis den du hade, och upplever att 22-24 är rimligt. Men undrar som sagt de du också nämner, om de nu har rusat. Eller att de är att de inte finns några.
Ser ut som att dom ligger runt 27-28 som billigast just nu på C24. Fin klocka men länken var en riktig hårdragare för mig.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Verkar som 76200an har gått ur produktion efter att Royal-serien introducerades.
Jag ser dock konstant begagnade (men i bra skick!) 76200or från Japan på Chrono för 12-14kkr, inklusive frakt. Lägger man på 25% svensk moms, så är det fortfarande bra pris.
 

willie

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Verkar som 76200an har gått ur produktion efter att Royal-serien introducerades.
Jag ser dock konstant begagnade (men i bra skick!) 76200or från Japan på Chrono för 12-14kkr, inklusive frakt. Lägger man på 25% svensk moms, så är det fortfarande bra pris.
Tackar för infon. Är det bekräftat att 76200 gått ur produktion? Vill minnas att det tidigare fanns en liknande modell till 76200 som såldes parallelt, kan ha hetat tudor date day, men såg annorlunda ut än Prince varianten.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Tackar för infon. Är det bekräftat att 76200 gått ur produktion? Vill minnas att det tidigare fanns en liknande modell till 76200 som såldes parallelt, kan ha hetat tudor date day, men såg annorlunda ut än Prince varianten.
Nej inget som är bekräftat. Men ser man på annonshistorien av 76200, så verkar det som den gått ur produktion eller att produktionen är på paus.
 

willie

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Nej inget som är bekräftat. Men ser man på annonshistorien av 76200, så verkar det som den gått ur produktion eller att produktionen är på paus.
Precis, de flesta har cert från 2019. Mailade en AD i hongkong tidigare i veckan, men inte fått svar. Återkommer ifall jag får de.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Precis, de flesta har cert från 2019. Mailade en AD i hongkong tidigare i veckan, men inte fått svar. Återkommer ifall jag får de.
Min uppfattning är att de tillverkades någongång under 90-talet fram till ca 2004. Sedan pausades produktionen fram till 2019, då en stor skala 76200or såldes i Macau och Hongkong för att igen pausa produktionen.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor

På något vis så känns det som att James Stacey träffar huvudet på spiken i denna artikel (och i så många andra artiklar han skriver). Samtidigt så tror jag, utan att ha sett klockan i verklighet, att han även lyckas förmedla en mer verklig nyans av både guld och grönt. Tudors produktbilder har SKRIKIT av grönt som jag tycker ”krockar” med guldet men Herr Stacey lugnar ner färgkombinationen med sina bilder…

TUDOR
5C0615EA-435B-457D-8F2F-C1767B351D30.jpeg


JAMES STACEY
09346559-BE7E-4060-B98A-994F74FD3462.jpeg
Bra recension. Gillar oftast James Stacey’s. Oftast ganska rakt på och uppriktig. Måste säga att jag var sjukt besviken på Bark & Jacks recension På BB58 925. Känns som att han brukade vara ärligare.
 
Topp