• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urkul

Cartier
Har faktiskt inte tidigare tänkt på att BB har rosen som logga, nyfiken som man är började jag söka lite angående detta, och hittade bland annat detta.
http://watchthismagazine.com/a-great-alternative/?lang=sv
"Wilsdorf ville ge det nya företaget ett pampigt namn och valde Tudor, inspirerat av Tudordynastin, det mytomspunna walesiska kungahuset som styrde England från 1485 fram till 1603. Ätten hade en ros i sitt vapen, the Tudor Rose, som Wilsdorf använde i bland annat logotypen. I slutet av 1960-talet togs rosen bort till förmån för den sköld som sedan dess är Tudorklockornas emblem. Rosen används idag för en del av de mer avancerade klockmodellerna, inuti verken och på kronorna"

Ska det tolkas som att BB med sitt ETA verk är mer avancerat.....o_O
Någon som vet hur det ligger till?

Har det diskuterats tidigare, eller i annan tråd är jag tacksam för info om vart.
 

Servo

Omega
Preliminär leverans på Black Bay Bronze skulle vara kring maj-juni hos svenska AD. Det hände inte så mkt... Om typ tre veckor har solbrännan på armen försvunnit. Blir nästa års sommarklocka?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Är det för indexen är så puffiga som avslöjar relume? Vad tror du om visarna, relume där med?
Och ja bilderna suger verkligen. Är ju verkligen inget samlar ex men med lite kärlek kanske den kan bli ok.

Bara vad jag tror. De ser tjocka och ojämna ut. Studerade indexen på min 7021 med lupp idag och de är inte i närheten vad det gäller puff.
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
tudor.JPG


Black bay i Lysekil :)
 

Oli

Omega
2-Faktor
Kanske ett långskott men värt ett försök :)
Är det någon som möjligtvis sitter på en svart pelagos med 5 rader text (25600tn) som känner att denne hellre skulle sitta på en med 2 rader text (25500t) och lite pengar? Isf pma :)
Är nämligen så att av någon konstig anledning tycker jag den är snyggare med 5 rader...
 

Urkul

Cartier
Kanske ett långskott men värt ett försök :)
Är det någon som möjligtvis sitter på en svart pelagos med 5 rader text (25600tn) som känner att denne hellre skulle sitta på en med 2 rader text (25500t) och lite pengar? Isf pma :)
Är nämligen så att av någon konstig anledning tycker jag den är snyggare med 5 rader...
Kan inte annat än att hålla med :)
Men vem vet, långskott har ju träffat tidigare.....
20160904_131532.jpg
 

Guden

Cartier
Klockspaning i Belgrad.
Tudor BB36 blev tyvärr lite av en besvikelse, lite för liten för mig. Den fanns inte inne med länk heller. :(

Tudor BB red - lika bra som vanligt. Börjar bli riktigt sugen nu..

Priserna längst ned i euro.
Ord. Pris
Efter rabatt
Efter momsavdrag

Vänster Tudor BB - Höger Tudor BB36

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

UncleBear

Panerai
Läste jag vintage?
Behövs bilder på en Tudordressare...
image.jpeg

50 år fyller den i år...

Edit: Ber om ursäkt för dålig skärpa på IPhone bild. Väldigt illa för en fin klocka...
Får en ny chans imorgon i dagsljus.
 
Senast ändrad:

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Kör samma långskott..

Sitter på en tvåradig svart Pelagos i extremt fint skick, fortfarande under garanti.

Om någon med femradig kanske uppskattar den tvåradiga mer och skulle kunna tänka sig ett byte + en slant emellan..

Mvh
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Här har jag saknat att posta!
Modernare än vanligt men det får duga
Ni som har med länk tycker ni att den känns klumpig då?
Vs typ en rolex sub/gmt

image.jpeg
Den bärs större samt "klumpigare" än både 5- och 6-siffriga subs, utan att för den delen egentligen vara klumpig i mitt tycke. Beror ju också på handledsstorlek, men på mina 18,5 cm sitter den skönt på länk!
 

marlun

Rolex
Här har jag saknat att posta!
Modernare än vanligt men det får duga
Ni som har med länk tycker ni att den känns klumpig då?
Vs typ en rolex sub/gmt

image.jpeg
Ägde en svart för ett tag sedan och på mina handleder blev den ganska klumpig med länk. Den blev även ganska obekväm eftersom undersidan är helt platt och kronan är så stor. Jag tycker att den är bäst på nato eller annat band :)
 
Topp