• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Glöm inte att det är visum som gäller för Ryssland! Enligt uppgift från flera kollegor på jobbet är det både dyrt och tidskrävande att ordna, väl där är tydligen allt billigt.
skall turista i St Petersburg till hösten. Tänker anlita http://www.ifs-sweden.com för att hjälpa mig. På hemsidan framgår vad de tar för "att hjälpa till"... samt var man måste intyga. Borde inte vara så tidskrävande om man betalar för tjänsten...

Ping @yepsson
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Vad tycker folket om den nyaa reffen med sunburst tavla ist för struktur? Något mer som skiljer? Jag tycker båda är fina på sitt vis men föredrar nog strukturtavlan..

Hur kommer prisbilden av dem påverkas nu när nya kommit?
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Vad tycker folket om den nyaa reffen med sunburst tavla ist för struktur? Något mer som skiljer? Jag tycker båda är fina på sitt vis men föredrar nog strukturtavlan..

Hur kommer prisbilden av dem påverkas nu när nya kommit?

Rätt mycket som skiljer: Nya egen utvecklade urverk om man tycker sånt är viktigt. Snabb bytes systemet mellan länk/gummi/läder, du får med alla 3 banden också. Länken är ändrad till viss del och har inbyggd micro justering på några mm.

Angående tavlorna så är jag fortfarande kluven, gillar allt jag nämnde ovan med senaste generationen men har inte kommit över den dåliga datum placeringen och att VC inte har färg matchat datumhjulet(!!!) på Gen 3... Det är nog mest datumet jag stör mig på, tycker den blåa färgen är riktigt fin men står inte ut med den vita bakgrunden.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Rätt mycket som skiljer: Nya egen utvecklade urverk om man tycker sånt är viktigt. Snabb bytes systemet mellan länk/gummi/läder, du får med alla 3 banden också. Länken är ändrad till viss del och har inbyggd micro justering på några mm.

Angående tavlorna så är jag fortfarande kluven, gillar allt jag nämnde ovan med senaste generationen men har inte kommit över den dåliga datum placeringen och att VC inte har färg matchat datumhjulet(!!!) på Gen 3... Det är nog mest datumet jag stör mig på, tycker den blåa färgen är riktigt fin men står inte ut med den vita bakgrunden.



Bra och starka argument.
Angående priset på den äldre då? Borde de gå upp eller ner i pris nu ?;) Andrahandsvärdet.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Bra och starka argument.
Angående priset på den äldre då? Borde de gå upp eller ner i pris nu ?;) Andrahandsvärdet.

Priserna har nog inte gått vare sig upp eller ner sedan Gen 3 lanserades, den uppfattningen har jag efter all tid jag har lagt ner på Chrono24 innan och efter att Gen 3 lanserades. Kan ha fel :)
 

Sputniq

Panerai
skall turista i St Petersburg till hösten. Tänker anlita http://www.ifs-sweden.com för att hjälpa mig. På hemsidan framgår vad de tar för "att hjälpa till"... samt var man måste intyga. Borde inte vara så tidskrävande om man betalar för tjänsten...

Ping @yepsson

Sorry för helt OT men var i St Petersburg för några veckor sedan och Moskva förra hösten. PM'a om ni har frågor, dock besökte jag inga klockbutiker. Kan sägas att det visserligen är billigare än hemma i Sverige, men i storstäderna är det inte snorbilligt direkt och sanktionerna gör att importerade varor är i samma prisklass som i Sverige.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Stoppa pressarna!!! Ny Overseas med singelpusher. :D :D
image.png
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Häftigt! På något sätt böir det lite obalans även om det inte borde kännas så. Kanske växer på en.

OT: Hoppas du får tag på en laddare till din lur
Tack..Luren dog. :D Osäker på om du skämtar (svårt med tonläge i text) men mig veterligen finns inte klockan på bilden. :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Tack..Luren dog. :D Osäker på om du skämtar (svårt med tonläge i text) men mig veterligen finns inte klockan på bilden. :)
Hmm, har inte följt VC på sista tiden så tänkte att det kunde vara fullt möjligt. Men har inte heller sett/hört om en sådan modell.
Klart den inte finns :)
Vette tusan varför de slängt upp en bild på en chrono utan pushers :hilarious:
 
Topp