• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

mglaum

Panerai
Jag har inte hittat speciellt mycket info om detta, någon som har erfarenhet av att köpa till gummi- eller läderband från VC till overseas? Hur ont det gör, kan tänka mig att det kostar huggorm. En annan fråga blir huruvida man behöver köpa till ett spänne i så fall eller om man kan använda viklåset från länken.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Jag har inte hittat speciellt mycket info om detta, någon som har erfarenhet av att köpa till gummi- eller läderband från VC till overseas? Hur ont det gör, kan tänka mig att det kostar huggorm. En annan fråga blir huruvida man behöver köpa till ett spänne i så fall eller om man kan använda viklåset från länken.
Har dykt upp tidigare i tråden, men vi kör en replay ;)
För två år sedan kostade gummit 3k och spännet 12k i Sverige (till VC OS Chrono 49150). Kan således ha rört på sig. Listpris i USA var då väsentligt lägre med en total på 1025 USD.
Du kan inte använda länkens spänne till gummit.

Här är förresten posten från när jag fick gummit.
https://klocksnack.se/threads/den-officiella-vacheron-constantin-tråden.47366/page-6#post-1263279
 

mglaum

Panerai
Har dykt upp tidigare i tråden, men vi kör en replay ;)
För två år sedan kostade gummit 3k och spännet 12k i Sverige (till VC OS Chrono 49150). Kan således ha rört på sig. Listpris i USA var då väsentligt lägre med en total på 1025 USD.
Du kan inte använda länkens spänne till gummit.

Här är förresten posten från när jag fick gummit.
https://klocksnack.se/threads/den-officiella-vacheron-constantin-tråden.47366/page-6#post-1263279

Är det fel på mitt sökande eller på sökfunktionen, jag tror det förstnämda. Tack, vad roligt. Det gör ont med andra ord. Jag ska till New York i mars så då kanske man kan se, ultimat hade dock varit att köpa begagnat men verkar inte finnas något direkt överflöd av band på marknaden...
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Är det fel på mitt sökande eller på sökfunktionen, jag tror det förstnämda. Tack, vad roligt. Det gör ont med andra ord. Jag ska till New York i mars så då kanske man kan se, ultimat hade dock varit att köpa begagnat men verkar inte finnas något direkt överflöd av band på marknaden...
Passa på att köp i NYC isf, som sagt mycket prisvärt jämfört med i Sverige. Se dock till att höra av dig till berörd butik redan nu för att säkerställa att de hinner få in band + spänne tills du kommer dit. Mitt tog det ganska lång tid för AD:n att få in..

Ta VC:s egna butik på Madison tex. :)
 

mglaum

Panerai
Passa på att köp i NYC isf, som sagt mycket prisvärt jämfört med i Sverige. Se dock till att höra av dig till berörd butik redan nu för att säkerställa att de hinner få in band + spänne tills du kommer dit. Mitt tog det ganska lång tid för AD:n att få in..

Ta VC:s egna butik på Madison tex. :)
Tack för hjälpen! Ska höra mig för och även se om priset gått upp.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag har inte hittat speciellt mycket info om detta, någon som har erfarenhet av att köpa till gummi- eller läderband från VC till overseas? Hur ont det gör, kan tänka mig att det kostar huggorm. En annan fråga blir huruvida man behöver köpa till ett spänne i så fall eller om man kan använda viklåset från länken.
Även om gummit till VC Overseas är bland de bättre gummibandet jag har provat så är länken till den riktigt bra så känn ingen panik att byta från länk. Om klockan är i stål så gör den enligt mig sig bäst på länk.
Men om du vill köpa ett band i gummi så försök fixa det när du är i NY i vår, men se i så fall till att beställa förväg så de har den inne när du är där.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Passa på att köp i NYC isf, som sagt mycket prisvärt jämfört med i Sverige. Se dock till att höra av dig till berörd butik redan nu för att säkerställa att de hinner få in band + spänne tills du kommer dit. Mitt tog det ganska lång tid för AD:n att få in..

Ta VC:s egna butik på Madison tex. :)
Även om gummit till VC Overseas är bland de bättre gummibandet jag har provat så är länken till den riktigt bra så känn ingen panik att byta från länk. Om klockan är i stål så gör den enligt mig sig bäst på länk.
Men om du vill köpa ett band i gummi så försök fixa det när du är i NY i vår, men se i så fall till att beställa förväg så de har den inne när du är där.
Hur var det nu med att titta några poster bakåt i tråden ;)
 

mglaum

Panerai
Även om gummit till VC Overseas är bland de bättre gummibandet jag har provat så är länken till den riktigt bra så känn ingen panik att byta från länk. Om klockan är i stål så gör den enligt mig sig bäst på länk.
Men om du vill köpa ett band i gummi så försök fixa det när du är i NY i vår, men se i så fall till att beställa förväg så de har den inne när du är där.
Yes, ingen brådska för mig då jag inte ens mottagit klockan men kul att scouta alternativ. Gummit ser väldigt bra ut, länken likaså. Det är ju i någon mening tre olika klockor till intrycket beroende på om man har gummi, band eller länk. Testade chronon på läder och det var en riktigt bra känsla på både viklåset och bandet.
 

mglaum

Panerai
Vilket antiklimax, hämtar ut klockan. Supernöjd men behöver ta bort två länkbitar. Mina Bergeon 120 och 140 blir pulveriserade. Någon som har erfarenhet av att skruva upp skruvarna på länken till 47040?
 

mglaum

Panerai
Värm länken lite, tex under varmt vatten.
Funkade bra på min
Tack, det gick fint!
IMG_20180109_213241.jpg
 

mglaum

Panerai
Vacheron verkar släppa en ny kollektion inom nån dag! Vad tror ni?
https://www.instagram.com/p/Bdspho3h2e_/
Jag tycker personligen att teasern tillsammans med den större trenden man kan se i marknadsföring av klockor är rätt trist, hoppas på en bra klocka. Men hade inte vart helt oväntat med samarbete med Revolution/The Rake, dels efter samarbetet med Hodinkee och i och med att Wei Koh är i annonsen.

Beställt in viklåset för gummi nu till butiken på Mad ave, gick på habila priset av 740 USD och tar två månader att leverera.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Vad är det för fel på guld? Ser riktigt bra ut. Men den i stål på länk hade inte vart helt fel.
Absolut inget fel på guld ;) Din VC är ju helt magisk!
Blir så jävla dyrt med guld bara. Allt blir dyrare, halva grejen med Overseas klockorna är länken, visst att man kan köpa länken separat men vill inte ens tänka på hur mycket den kostar.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Absolut inget fel på guld ;) Din VC är ju helt magisk!
Blir så jävla dyrt med guld bara. Allt blir dyrare, halva grejen med Overseas klockorna är länken, visst att man kan köpa länken separat men vill inte ens tänka på hur mycket den kostar.
Jag retades lite med dig. Är helt med på att den länken är grym. Men på den där med de komplikationerna så tycker jag den ska vara i guld, rensa upp lite på tavlan och kanske strunta i månfas så det blir mera av en sportklocka så tror jag den blir riktigt bra i stål. Men ett stort plus att de inte har ett vanligt datumfönster kl 4 som andra Overseas gen 3 har.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Jag retades lite med dig. Är helt med på att den länken är grym. Men på den där med de komplikationerna så tycker jag den ska vara i guld, rensa upp lite på tavlan och kanske strunta i månfas så det blir mera av en sportklocka så tror jag den blir riktigt bra i stål. Men ett stort plus att de inte har ett vanligt datumfönster kl 4 som andra Overseas gen 3 har.
Helt okej att retas lite ;)
Hade verkligen velat se en som du säger kanske lite mer avskalad variant lite tjockare, bättre WR, samma storlek på caset och i stål såklart :rolleyes:

När vi ändå diskuterar overseas så hade det vart kul att se gen3 chronon med nya färger på subdialsen. Eller en blandning av material tex bezeln i tantalum. För att ge speciellt den vita lite mer kontrast.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Helt okej att retas lite ;)
Hade verkligen velat se en som du säger kanske lite mer avskalad variant lite tjockare, bättre WR, samma storlek på caset och i stål såklart :rolleyes:

När vi ändå diskuterar overseas så hade det vart kul att se gen3 chronon med nya färger på subdialsen. Eller en blandning av material tex bezeln i tantalum. För att ge speciellt den vita lite mer kontrast.
En Overseas i stål med en snarlik tavla som den här men utan arabiska siffror på index, i stål och på länk. Det hade vart något. (en kronograf, inte som den med en kalender. Tog den bara som exempel)
IMG_0747.JPG
 

Urarta

Cartier
24BB4531-CB42-4F96-A266-3B71A2B8D7C7.jpeg
Ligger ute till salu nu om nån är sugen eller om ni vet nån som är sugen.

Mvh jonny
 

Bilagor

  • 01992FCF-9EBE-46D1-A226-362DA2938147.jpeg
    01992FCF-9EBE-46D1-A226-362DA2938147.jpeg
    139.1 KB · Visningar: 18
  • CD57427D-9F4A-41A6-AF33-E1E6E36BF841.jpeg
    CD57427D-9F4A-41A6-AF33-E1E6E36BF841.jpeg
    166.9 KB · Visningar: 17
Topp