• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Tycker den i viss mån får oförtjänt med kritik, åtminstone här på KS.
Vissa är klart mysiga..

1.jpg
2.jpg
Tycker dom arabiska indexen ser billiga ut och dom förstör verkligen helhetsintrycket. Men smaken är väl som baken. Hade nog sett betydligt trevligare ut med stickindex genomgående.

Gillar dock tanken lite grann att dom vill sikta in sig på en liten annan kundgrupp med den nya serien. Om det är rätt väg att gå för märket vettefan dock.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Tycker dom arabiska indexen ser billiga ut och dom förstör verkligen helhetsintrycket. Men smaken är väl som baken. Hade nog sett betydligt trevligare ut med stickindex genomgående.

Gillar dock tanken lite grann att dom vill sikta in sig på en liten annan kundgrupp med den nya serien. Om det är rätt väg att gå för märket vettefan dock.
Mm, tror absolut valet av indexupplägg är en dealbreaker för många. Men köper man det tycker jag de funkar rätt fint.
Just grundmodellen är ju dock mycket riktigt en möjlighet för den lite "bredare" massan att kunna köpa en ny VC, men vette tusan om jag i just det avseendet inte tycker att det kunde ha räckt med Quai de l'Île i stål för ca 15k USD..
 

fc2

Rolex
Ogillar boettformen men gillar att VC börjat leverera fler klockor i stål. Blir dock lite fundersam när de går nedåt i priskategorier hela tiden, samt att deras modellserier blir lite spretiga. Sedan är Fiftysix's typ av klockor inget för mig då jag dras till kronos. Är de således på rätt eller fel väg? Ingen aning men jag ser hellre att man har en spretig modellline-up än som AP, endast en modell värd att prata om.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Bra att du är nöjd och vågade prova något annat än Rolex ;)
Hehe ja! Jag höll på att fastna där i rolexträsket men skulle nog våga påstå att jag provat mer än många även om det blivit många basmodeller med tryggt andrahandsvärde. Har prövat hublot, ap, omega, tudor, breitling, panerai, seiko, tag, rado också plus lite annat. Så en del iaf :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Hehe ja! Jag höll på att fastna där i rolexträsket men skulle nog våga påstå att jag provat mer än många även om det blivit många basmodeller med tryggt andrahandsvärde. Har prövat hublot, ap, omega, tudor, breitling, panerai, seiko, tag, rado också plus lite annat. Så en del iaf :)
Jag vet att du provat mycket mer än bara Rolex, därav det var en smiley på slutet. :)

Men roligt att du fick upp ögonen för VC, ett märke som har både kvalité i toppklass och verkligen har historia från mitten av 1700-talet men ändå lever lite i skymundan jämfört med Rolex, Omega med flera.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag vet att du provat mycket mer än bara Rolex, därav det var en smiley på slutet. :)

Men roligt att du fick upp ögonen för VC, ett märke som har både kvalité i toppklass och verkligen har historia från mitten av 1700-talet men ändå lever lite i skymundan jämfört med Rolex, Omega med flera.
Kan bara hålla med. Underskattat! Skönt att andrahandspriserna är som de är, man får mycket för pengarna. :)
TOPPENKLOCKA!
Den där gillar jag starkt, @Chrisse nöp den framför nosen på mig........
/j
Och jag fick äran att köpa den från Chrisse!

Vackert!!! Grymt fin sommarklocka-deluxe. Välkommen in i VC-värmen. :)
Verkligen, något speciellt med vita tavlor även om denna är lite mer åt det silvriga hållet! Tack :)
 
Topp