• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Dagens - Vacheron Constantin Les Historiques Toledo 42100/000J-8711

20180302_161725.jpg
 

marlistime

Breitling
Jag har inte hittat speciellt mycket info om detta, någon som har erfarenhet av att köpa till gummi- eller läderband från VC till overseas? Hur ont det gör, kan tänka mig att det kostar huggorm. En annan fråga blir huruvida man behöver köpa till ett spänne i så fall eller om man kan använda viklåset från länken.
Köpte ett alligator band i Frankrike i januari för €520. Man behöver viklås till det eller gummibandet.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor

Hodinkee har redan en in-depth artikel uppe om nya referensen. Nog för att jag tyckte att den blå referensen var magisk, men detta är ju riktigt ögongodis som gör gott ända in i själen!
https://www.hodinkee.com/articles/v...rseas-chronograph-reverse-panda-dial-hands-on

hallelujah! Praise the lord! :angel::hungry::woot:

Denna var galet grym! Riktigt stilrent med den svarta tavlan, kul med vita subdials också. Datum placeringen funkar bättre med den svarta än dom tidigare färgerna. Ska bli kul att se denna live!

Overseasblack.jpg
 
Topp