• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Måste missat detta helt, ledsen. Man får inte tillbaka den gamla dessvärre och inte några andra delar heller för den delen.
Det kanske är som någon sa att det är inräknat i serviceavgiften men det vore roligt om någon med en klocka som har en rotor i guld som behöver ett rotorbyte verkligen frågar om det vid inlämning.
Det borde om annat gå att se på vad de tar i pris för en ny rotor. Men inte ska man behöva betala för guldet på en ny om de får behålla guldet från den gamla.
 

mglaum

Panerai
Viklås eller vanligt spänne då? :)
Egentligen båda, beroende på hur man ser på det. Det är ett viklås i grunden som sen monteras på bandet så det ser ut som ett vanligt spänne när det är på. :)
IMG_20180522_222056.jpg
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Någon som vet standardservicekostnad på vacheron constantin patrimony traditionnelle small seconds?
 

mglaum

Panerai
Det kanske är som någon sa att det är inräknat i serviceavgiften men det vore roligt om någon med en klocka som har en rotor i guld som behöver ett rotorbyte verkligen frågar om det vid inlämning.
Det borde om annat gå att se på vad de tar i pris för en ny rotor. Men inte ska man behöva betala för guldet på en ny om de får behålla guldet från den gamla.

Jag håller helt med även om min erfarenhet av företag som Vacheron Constantin är att dom åtminstone i servicesammanhang inte är speciellt tillmötesgående. Men det kanske också färgas av att jag kände att min serviceupplevelse hos Nymans kanske inte var 100%
 
Någon här inne som tycker den nya 56 serien är bra? Entry level stål för 12k euro
Tycker dessvärre den nya kollektionen är :hungover:

https://www.hodinkee.com/articles/vacheron-constantin-fiftysix-self-winding-introducing

BB44F4BE-4EF7-4EA8-B0EC-8500DA6B5493.jpeg
Vacheron-Constantin-FIFTYSIX-self-winding-SIHH-2018-3.jpg


Lite sen till kalaset kanske, men vill bara inflika att detta är en av de mest perfekta klockor jag lagd mina skelögda ögon på. Har för avsikt att avsätta en liten slant i månaden en tid framöver för ett eventuellt inköp av en FIFTYSIX i stål någon gång nästa år. :woot:
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Vacheron-Constantin-FIFTYSIX-self-winding-SIHH-2018-3.jpg


Lite sen till kalaset kanske, men vill bara inflika att detta är en av de mest perfekta klockor jag lagd mina skelögda ögon på. Har för avsikt att avsätta en liten slant i månaden en tid framöver för ett eventuellt inköp av en FIFTYSIX i stål någon gång nästa år. :woot:
En alleles fantastisk liten sak! Ett allmänt tips med VC är väl gråmarknad eller begagnad, de har tyvärr en förmåga att tappa i pris likt en sten.

My let trevlig klocka, men igen, servicekostnaden gör mig lite orolig, det är ju trots allt också något man bekosta ibland.
 
En alleles fantastisk liten sak! Ett allmänt tips med VC är väl gråmarknad eller begagnad, de har tyvärr en förmåga att tappa i pris likt en sten.

My let trevlig klocka, men igen, servicekostnaden gör mig lite orolig, det är ju trots allt också något man bekosta ibland.
Angående servicekostnaderna så lär det vara något jag rycker på axlarna inför tills det väl är dags, får vända mig till SMS-lån då :p
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Dags för service på min ögonsten snart antagligen. Trodde den var servad oktober 2016 men hade tydligen bara fått en underhållsservice med tvätt, bytta packningar osv.
Längtar ej till att bekosta den servicen men det är den värd när man är så nöjd med den.
20180526_104353.jpg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Dags för service på min ögonsten snart antagligen. Trodde den var servad oktober 2016 men hade tydligen bara fått en underhållsservice med tvätt, bytta packningar osv.
Längtar ej till att bekosta den servicen men det är den värd när man är så nöjd med den.
20180526_104353.jpg
Bra känsla ändå, att inte ha något emot att serva en klocka. Då gillar man den!
 
Topp