• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Ja, 40mm brukar va perfekt för mig. Men till skillnad mot nästan alla andra klockor 42-44mm så är denna riktigt låg. Ligger perfekt på handleden. Inte topptung och vinglig som andra.
image.jpg
Tack för bilden och de uppmuntrande orden angående storlek! Just tjocklek blir förmodligen betydligt viktigare när det är dags för nästa klocka, att vara OWG med en kronograf m. kupat glas är ibland inte det lättaste att få in under skjortärmen. Samtidigt är klockkontot tömt och jag har lite höga utgifter framöver så det kommer att dröja innan jag kan lägga beslag på en Overseas. Jag får tjuvkika här i tråden istället sålänge! :)
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Riktigt häftig teknik, men tavlans utformning var sådär kan jag tycka. Bara hoppas att tekniken kommer till deras ”vanliga” klockor i framtiden!
Är det de mest tekniskt innovativa som hänt klockan sedan Quartz?:D
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Då jag för tillfället befinner mig på en plats som har flera av Vacherons egna butiker fick jag tillfälle att prova en klocka som jag har haft lite svårt att hitta på andra ställen. VC Fiftysix i 18 karat roséguld. Kanske någon mm för stor, men detta är definitivt en gral för mig! 180' är mycket pengar, men det känns ändå som att man får mycket klocka för pengarna?
IMG_0490.jpg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Då jag för tillfället befinner mig på en plats som har flera av Vacherons egna butiker fick jag tillfälle att prova en klocka som jag har haft lite svårt att hitta på andra ställen. VC Fiftysix i 18 karat roséguld. Kanske någon mm för stor, men detta är definitivt en gral för mig! 180' är mycket pengar, men det känns ändå som att man får mycket klocka för pengarna?
IMG_0490.jpg
Är med dig där. I sammanhanget faktiskt prisvärd i mitt tycke också.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
"Prisvärd" 180 000kr försök och förklara den för någon som inte hänger på KS:D
Ha, jo en sådan kommentar trodde jag inte att jag skulle kunna säga om en klocka när mitt intresse började! jag får ju nästan hoppas att jag hinner köpa en innan det är dags att köpa hus, bilda familj och eventuellt stadga mig för efter dessa skett kommer det säkert in vetokortet från flera håll! ;):D
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Eller hur :D
Samma pengar som för en vanlig stål-Daytona med keramisk ring liksom.. Jag vet vad jag hade valt..
Stål-Daytonan va? Speciellt eftersom att du tänker som alla andra här på forumet och vill inte att klockan ska tappa en krona i värde utan helst av allt öka till en fin liten investering? ;)
.
.
.

Detta är alltså menat som ironi om inte det framgick. Jag vill inte reta upp herrarna i denna tråden!
 
H

Hysteria

Guest
To each his own men Fiftysix är bedrövlig imo. För 180k kan man lägga vantarna på en gen 3 chrono - helt annan liga om vi snackar klocka för pengarna @Broderjimmy
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
To each his own men Fiftysix är bedrövlig imo. För 180k kan man lägga vantarna på en gen 3 chrono - helt annan liga om vi snackar klocka för pengarna @Broderjimmy
Mm, börjar man jämföra på andra ledder, exempelvis just sportmodeller från samma märke, blir det så klart andra ställningstaganden.. Men handlar väl om vad man är ute efter; Fiftysix i guld och OS Chrono är ju helt skilda typer av klockor..
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
To each his own men Fiftysix är bedrövlig imo. För 180k kan man lägga vantarna på en gen 3 chrono - helt annan liga om vi snackar klocka för pengarna @Broderjimmy
Mm, börjar man jämföra på andra ledder, exempelvis just sportmodeller från samma märke, blir det så klart andra ställningstaganden.. Men handlar väl om vad man är ute efter; Fiftysix i guld och OS Chrono är ju helt skilda typer av klockor..
Som jag har skrivit tidigare är jag väldigt svag för just Overseas och jag hade gärna haft den svarta kronografen som min dagliga klocka. Fiftysix har fått mycket negativ respons och jag är inte helt 100 på att 40mm är en bra storlek, den hade gärna fått vara lite mindre för min del. Men på det stora hela gillar jag serien skarpt.

Overseas och Fiftysix är totalt olika klockor och om jag någonsin får ihop så mycket pengar att "leka" med så får livssituationen avgöra vilken det hade blivit. Fiftysix om jag behöver något mer dressat, eller Overseas om jag behöver lite mer actiontålig klocka.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Då jag för tillfället befinner mig på en plats som har flera av Vacherons egna butiker fick jag tillfälle att prova en klocka som jag har haft lite svårt att hitta på andra ställen. VC Fiftysix i 18 karat roséguld. Kanske någon mm för stor, men detta är definitivt en gral för mig! 180' är mycket pengar, men det känns ändå som att man får mycket klocka för pengarna?
IMG_0490.jpg
Ogillar Fifty-Six kollektionen utan att ha sett den irl. Tycker inte alls att den är tilltalande sen är reklamen dom gör för klockan riktigt bajsnödig, den ska tydligen tilltala yngre människor som mig själv men det gör den inte :)
 
Topp