• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Då jag för tillfället befinner mig på en plats som har flera av Vacherons egna butiker fick jag tillfälle att prova en klocka som jag har haft lite svårt att hitta på andra ställen. VC Fiftysix i 18 karat roséguld. Kanske någon mm för stor, men detta är definitivt en gral för mig! 180' är mycket pengar, men det känns ändå som att man får mycket klocka för pengarna?
IMG_0490.jpg
Jag har aldrig provat den men kan tänka mig att 40mm är lite för stort, men annars så gillar jag den. I guld, är inte helt säker på stål varianten. Men om valet var mellan en Overseas eller Fiftysix så skulle jag utan tvekan välja en Overseas. (guld eller stål kvittar, skulle bli Overseas vilket som)
 

Löjtnant Svensson

Omega
2-Faktor
Ogillar Fifty-Six kollektionen utan att ha sett den irl. Tycker inte alls att den är tilltalande sen är reklamen dom gör för klockan riktigt bajsnödig, den ska tydligen tilltala yngre människor som mig själv men det gör den inte :)
Jag har testat dom. De är riktigt snygga på handleden. Speciellt den grå med månfas. Jag har 18.5 handleder. Jag föredrar klockor i stål. Så allt jag har är i stål. Utom en, morfars klocka Helig för mig. Det första jag räddar om huset brinner..Men visst jag kan även tänka mig en Overseas i guld Det går bra det. ;) Men med det sagt, Fiftysix är väldigt snygga i verkligheten, enligt min mening. Men jag är heller inte helt ung.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor

xigzo

Audemars
Är det bara jag som tycker bättre om Gen2:s form med "malteser-kransen" direkt på botten (blått) jämfört med Gen3:s där den verkar ligga på en hel cirkulär

upphöjning (rött)? Jag tycker den tappar mycket av sin karaktär där... :(
Snyggare på gamla

Är det lika framträdande i verkligheten som på bilden?

upload_2019-1-4_23-7-13.png
Snyggare på gamla
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag har aldrig provat den men kan tänka mig att 40mm är lite för stort, men annars så gillar jag den. I guld, är inte helt säker på stål varianten. Men om valet var mellan en Overseas eller Fiftysix så skulle jag utan tvekan välja en Overseas. (guld eller stål kvittar, skulle bli Overseas vilket som)
Placeringen och utformningen av datumet känns inte 100%
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
På 47040? Som jag skrivit tidigare i tråden har jag också lite problem med datum som sitter vid kl. 4, det känns inte helt symetriskt. I det fallet är ju Fiftysix betydligt bättre, även om det förmodligen hade kunnat göras med större finness där också.

Jakten på den "perfekta" klockan går vidare, men lite måste man ju prova runt innan! ;)
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
På 47040? Som jag skrivit tidigare i tråden har jag också lite problem med datum som sitter vid kl. 4, det känns inte helt symetriskt. I det fallet är ju Fiftysix betydligt bättre, även om det förmodligen hade kunnat göras med större finness där också.

Jakten på den "perfekta" klockan går vidare, men lite måste man ju prova runt innan! ;)

Datum kan ju fås utan fönster. Tycker VC har en del fina sådana. Kan man få år, månad och dag så är det ännu trevligare.
 
Topp