• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Kunde ju varit lite mindre men snygg är den!

IMG_20190511_124523.jpg
IMG_20190511_124520.jpg
IMG_20190511_124519.jpg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Börjar å bli sugen på en andra generationens overseas, så vad tycker ni att den har för för och nackdelar kontra en ur tredje generationen? :pompus:
Den allra största fördelen är väl att prislappen är betydligt lägre än tredje generationens. Personligen tycker jag att tavlan är snyggare på generation två samt att den har stålbaksida är väl rimligare på en sportklocka.
 

Abrakadabra

Cartier
Den allra största fördelen är väl att prislappen är betydligt lägre än tredje generationens. Personligen tycker jag att tavlan är snyggare på generation två samt att den har stålbaksida är väl rimligare på en sportklocka.

Jo det är väl det som jag också är inne på, tycker att de skulle ha kört vidare med det konceptet som dom hade då det kändes lite mer eget än nuvarande tavlorna däremot så har jag inte sett någon av dom i verkligheten så då kanske man känner annorlunda :)
 
Börjar å bli sugen på en andra generationens overseas, så vad tycker ni att den har för för och nackdelar kontra en ur tredje generationen? :pompus:
Jag provade en ny Overseas Chrono med blå tavla hos Nymans igår. En fantastisk klocka. Även jag är nyfiken på skillnaderna emot den andra generationen. Den tredje och aktuella känns modernare med en renare tavla, där möjligheten att enkelt byta länk/band är en stor bonus. Det jag frågar mig är om den blå tavlan hos generation två är snarlik den aktuella. Den nyare känns mer djupblå och kontrasterande där den äldre ser mattare ut. Men, det är svårt att avgöra enbart utifrån bilder.
 

Bolio

Panerai
Lämnat in min 49150 på service och fått kostnads förslag nu. Ordinarie service ligger på kring 11k ink lätt polering och visare byte av någon anledning. På min behövdes det dock bytas automatbrygga och då hamnar det på 21k, kan det vara rimligt? Rotorbyte vet jag drar iväg dit upp men automatbryggan!
 

HasseW

Panerai
2-Faktor
Lämnat in min 49150 på service och fått kostnads förslag nu. Ordinarie service ligger på kring 11k ink lätt polering och visare byte av någon anledning. På min behövdes det dock bytas automatbrygga och då hamnar det på 21k, kan det vara rimligt? Rotorbyte vet jag drar iväg dit upp men automatbryggan!
Det är bara att betala...
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Lämnat in min 49150 på service och fått kostnads förslag nu. Ordinarie service ligger på kring 11k ink lätt polering och visare byte av någon anledning. På min behövdes det dock bytas automatbrygga och då hamnar det på 21k, kan det vara rimligt? Rotorbyte vet jag drar iväg dit upp men automatbryggan!
Inte kul direkt. Visarna byttes även på min nu när den servades, klocka bara några år gammal. Kanske ingår i helservice från VC?
 

Majoren

Omega
Letar egentligen något helt annat men så springer man på denna och genast börjar det snurra i huvudet :banghead:

Ref 37150, 36 mm i platina. Ser omgående ett behov för denna.

5C69DC29-087C-42CA-AE4B-999FFB9698F9.jpeg


Verkar säljas till priset av en nyare stålpepsi ungefär.

Annars finns guldvarianten som alternativ (till priset av en Hulk).

194563EB-5CB5-4D12-BE05-7E96EF23E9B1.jpeg
 

Bilagor

  • EC422555-4930-4B42-BC5D-A5477A37E5F8.jpeg
    EC422555-4930-4B42-BC5D-A5477A37E5F8.jpeg
    43.2 KB · Visningar: 6

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Letar egentligen något helt annat men så springer man på denna och genast börjar det snurra i huvudet :banghead:

Ref 37150, 36 mm i platina. Ser omgående ett behov för denna.

5C69DC29-087C-42CA-AE4B-999FFB9698F9.jpeg


Verkar säljas till priset av en nyare stålpepsi ungefär.

Annars finns guldvarianten som alternativ (till priset av en Hulk).

194563EB-5CB5-4D12-BE05-7E96EF23E9B1.jpeg
Att få en Ferrari till samma pris som en Volvo..
Underbara pjäser, både i platina och guld :heart:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Letar egentligen något helt annat men så springer man på denna och genast börjar det snurra i huvudet :banghead:

Ref 37150, 36 mm i platina. Ser omgående ett behov för denna.

5C69DC29-087C-42CA-AE4B-999FFB9698F9.jpeg


Verkar säljas till priset av en nyare stålpepsi ungefär.

Annars finns guldvarianten som alternativ (till priset av en Hulk).

194563EB-5CB5-4D12-BE05-7E96EF23E9B1.jpeg
Bra gubblyxkänsla på den i guld, kör!
 

EWEA

Cartier
Letar egentligen något helt annat men så springer man på denna och genast börjar det snurra i huvudet :banghead:

Ref 37150, 36 mm i platina. Ser omgående ett behov för denna.

5C69DC29-087C-42CA-AE4B-999FFB9698F9.jpeg


Verkar säljas till priset av en nyare stålpepsi ungefär.

Annars finns guldvarianten som alternativ (till priset av en Hulk).

194563EB-5CB5-4D12-BE05-7E96EF23E9B1.jpeg
Fantastiskt snygg. Blev väldigt sugen på den i platina :)
 
Topp