• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

hejsam

Patek
2-Faktor
Tycker dam-Overseas sitter trevligt

E343A57C-8759-46F2-B083-088FA3FAC29E.jpeg
8085EEA8-8F83-4258-B023-F9669C827F12.jpeg
Testade den i stål med blå tavla och utan is för ett tag sedan. Den satt riktigt bra och hade mycket väl kunna blivit ett köp men känner att formgivningen känns lite femininen ändå. Hade gärna haft sub-sekund kl 6 alternativt centrumsekund och kanske datum.
Men passformen var spot on!
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Testade den i stål med blå tavla och utan is för ett tag sedan. Den satt riktigt bra och hade mycket väl kunna blivit ett köp men känner att formgivningen känns lite femininen ändå. Hade gärna haft sub-sekund kl 6 alternativt centrumsekund och kanske datum.
Men passformen var spot on!
Lider av lite samma syndrom som AP RO i 37mm, smal länk.
 

jallmar

Omega
Den blåa ser riktigt fin ut med, blir lite mer sportig i det utförandet.
Har läst en del i detta forum och frågat en vän med en overseas kronograf. En service utan polering kostar runt 700 euro medans vid komplicerade reparationer så kan det landa strax över 20000 kr.
Wow, 700 euro? Service på Overseas Chronograph? Nä, de priserna är vimsiga. Jag har haft min på service och BARA poleringen, jag sa nej, kostade 700 euro. Servicekostnaden.. Den fick jag säga i euro hemma för att inte verka galen .
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
ÄLSKAR Overseas, framför allt länken med malteserkorsen.
Men - varför i hela världen är den så tjock i länkbitarna?
 

Löjtnant Svensson

Omega
2-Faktor
Jag har länge funderat vilken Overseas jag föredrar. Tidigare var jag helt inne på den blå 4500V, men jag gillar den svarta mer och mer, speciellt pandan, men 250-300 kkr! Ganska övertygad att Vacheron är helt rätt med denna linje. Overseas ger nog konkurrenterna sömnproblem. Helt klart min Graal. :)
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Inne bara känns, det är ett vedertaget faktum. OS står inte en millimeter efter tex. Nautilus i något avseende alls (popularitet och pris givetvis undantaget).. Möjligtvis tom. tvärtom i vissa avseenden..
Enig! Jag bär mestadels Rolex men har länge sneglat på VC. Hoppas på ett köp ganska snart och hoppas VC ska fylla ut platsen Rolex tidigare haft. Rätt less på Rolex ärligt talat.
 
Topp