• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Chuck

Patek
2-Faktor
Fler pix!
image.jpeg
image.jpeg
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
image.jpeg
Har precis servat min gamla vacheron 7595 som finns med några sidor bakåt i tråden
Känner urmakarn väl så fick ett otroligt bra pris på rengöring , smörjning , ruckning och nya packningar .
Här kommer ett foto på urverket , ett Vacheron 1121 På endast 3,05 mm inkl rotor och datum ( finns också utan datum och då 2,45 mm )
Verket togs fram av JLC på uppdrag av Vacheron, AP ( 2120,21 och 22) samt Patek 28-255
JLC själva tilläts inte använda verket )
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Har som sagt äntligen fått originalgummi och tillhörande spänne till OSC:n. Oerhört gott intryck; gummit är riktigt mjukt och följsamt och sitter väldigt skönt. Tycker också att det ser riktigt bra ut i övergången mellan klocka och band. Klockan känns än mer sportig och mer casual med gummit på. Kommer nog köra på detta ett tag..

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Spännet är givetvis av yppersta klass.

image.jpeg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag tycker om nya trehandaren. Är ingen krokofraf-man...

Ni som kör OS, är inte länken lite för mycket för dagligt bruk. Den är verkligen snygg, men jag tycker den kan vara lite för myclet när man tittar på den...
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Jag tycker om nya trehandaren. Är ingen krokofraf-man...

Ni som kör OS, är inte länken lite för mycket för dagligt bruk. Den är verkligen snygg, men jag tycker den kan vara lite för myclet när man tittar på den...
Tycker nya trehandaren tillsammans med ultra thin är klart mest lyckad av de nya..
Vad gäller länken är den mycket riktigt oerhört snygg och bekväm, men det är onekligen "mycket" länk på något sätt. Är således riktigt nöjd över att kunna variera mig..

Edit: skulle du hoppa på den nya trehandaren har du ju länk, läder och gummi medföljande från start..
 

Dronten

Cartier
Jag var på stor klockspanarrunda idag men jag misstänkte att Nymans inte skulle ha någon Overseas Chronograph i stål på lager. Jag fick prova den här klumpen istället. Vägde ungefär som skattkistan (inklusive släp att köra den på) som behövs för att köpa den. =)
image.jpeg
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Enormt jäkla grattis i förskott! Sjukt kul att vi får in den första DT:n till forumet!
Tack Tack Tack... efter år av sug efter VC och nerkokning till OS och sedan till DT med svart så är jag otroligt glad. Kul att jag är etta på DT här på forumet. Smaken är som sägs delad men jag är ingen Chrono-kille (sålde min Daytona) och tycker att en Overseas är mer reseklocka om än även sportklocka och därför ville jag ha den i DT.
Är det någon som vet om dom kommer släppa inhouse kaliber för DT eller om den kommer ligga kvar as is på en JLC?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
En liten del av mig hoppas ödmjukt att min ganska högljudda presentation/marknadsföring av min Chrono och VC bidragit till att fler öppnade ögonen för märket och nu vågat slå till. Vi har gått från (vad jag känner till) en 222 (mums, urmodermodellen!), en Chrono tillhörande en relativt inaktiv användare, samt Wheddas Traditionnelle på forumet till ytterligare ett gäng chronos, någon Date only, och nu en Dual Time. Mer VC åt folket!! :):D
 

Dronten

Cartier
En liten del av mig hoppas ödmjukt att min ganska högljudda presentation/marknadsföring av min Chrono och VC bidragit till att fler öppnade ögonen för märket och nu vågat slå till. Vi har gått från (vad jag känner till) en 222 (mums, urmodermodellen!), en Chrono tillhörande en relativt inaktiv användare, samt Wheddas Traditionnelle på forumet till ytterligare ett gäng chronos, någon Date only, och nu en Dual Time. Mer VC åt folket!! :):D
Garanterat. Hade jag haft pengarna hade jag knipit en av Chrono:na på köp och sälj direkt.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
En liten del av mig hoppas ödmjukt att min ganska högljudda presentation/marknadsföring av min Chrono och VC bidragit till att fler öppnade ögonen för märket och nu vågat slå till. Vi har gått från (vad jag känner till) en 222 (mums, urmodermodellen!), en Chrono tillhörande en relativt inaktiv användare, samt Wheddas Traditionnelle på forumet till ytterligare ett gäng chronos, någon Date only, och nu en Dual Time. Mer VC åt folket!! :):D
Helt klart...du har ett stående hedersomnämnande som mr Overseas. Sorteras under "Folkbildning". :) Skulle gärna hitta en fin 222 men den kostar väl som en njure och bra lunga :D
Som sagt: Mer VC åt folket.
 

MånsT

Rolex
Lite news från VC idag; Maître Cabinotier Retrograde Armillary Tourbillon (puh). Ska jag vara ärlig begriper jag inte alla detaljer till 100% men huvudsaken är att det är det första armbandsuret som har teknik hämtad direkt från ref. 57260 (världens mest komplicerade ur) som VC presenterade i fjol. Länk till Hodinkee:
http://www.hodinkee.com/articles/th...millary-tourbillon-the-first-use-of-a-mechani

Lätta detaljer: vitt guld, 45,7mm diameter, 20.6mm tjock. Unikt exemplar

rrrr.jpg

eded.jpg
 
Topp