• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Chrisse

Patek
2-Faktor
Oj vad fina bilder. Nu blev man ännu mer sugen på en! Dock får jag läsa mer om de olika modellen så det inte blir ett impulsköp.

Tycker den sitter bättre än daytona om jag ska vara ärlig trots att det svider lite, hehe. Någon speciell modell du rekomenderar? Helst ingen kronograf då jag själv äger en. Den första bilden var helt magiskt, det är de iofs alla.
Har en förkärlek för osymmetriska tavlor, så självklart dual time 😀
 

burner

Panerai
2-Faktor
Är så sjukt nöjd med min blåa. Kan inte beskriva. När jag köpte min Daytona så kände jag typ "hopp, en Daytona. Snygg. Hänger med i vardagen". Men denna bär man med stolthet och klass kan jag känna. Lite trött på "the usual suspects".
Du gör ett bra jobb med att motivera ett köp :) Varför känns det alltid som man är för sent på bollen :mad: Jakten går vidare för min del.
 
Idag blev det stål och den blåa nyansen lyser upp under ljusa dagar som dessa 🥰 det faktum att du kan välja band i samband med val av kläder på morgonen är guldvärt!
 

Bilagor

  • 20210210_091713.jpg
    20210210_091713.jpg
    523.5 KB · Visningar: 107
  • 20210210_091701.jpg
    20210210_091701.jpg
    548.7 KB · Visningar: 91

burner

Panerai
2-Faktor
Pratat med VC butiken i Frankfurt två gånger nu. Det låter som det är fler än jag som vill få tag på den blå overseas. Första personen jag pratade med sa att det va 2-3 års väntetid och vid andra samtalet va det ännu mer vagt. Något som har någon erfarenhet av hur dom hanterar sina väntelistor på dessa märkesbutiker eller t.o.m. hos VC specifikt? Jag förväntar mig att det finns en hel del VIP kunder som går före som det brukar gå till. Det gör inte så mycket om det tar tid men det är ju tråkigt om man hamnar direkt i runda arkivet och missar andra chanser att få tag på en.

Planen just nu är nog att beställa den där och skulle jag inte få något innan den blir discontinued så får jag kanske leva med det. Låter inte som man kommer få se någon av era på köp & sälj snart direkt :p
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Pratat med VC butiken i Frankfurt två gånger nu. Det låter som det är fler än jag som vill få tag på den blå overseas. Första personen jag pratade med sa att det va 2-3 års väntetid och vid andra samtalet va det ännu mer vagt. Något som har någon erfarenhet av hur dom hanterar sina väntelistor på dessa märkesbutiker eller t.o.m. hos VC specifikt? Jag förväntar mig att det finns en hel del VIP kunder som går före som det brukar gå till. Det gör inte så mycket om det tar tid men det är ju tråkigt om man hamnar direkt i runda arkivet och missar andra chanser att få tag på en.

Planen just nu är nog att beställa den där och skulle jag inte få något innan den blir discontinued så får jag kanske leva med det. Låter inte som man kommer få se någon av era på köp & sälj snart direkt :p
Varför låsa dig till Frankfurt? Går väl att jaga på fler ställen inom EU, då intresseanmälan inte är bindande.
Skärmavbild 2021-02-11 kl. 22.47.19.png
 
Senast ändrad:

burner

Panerai
2-Faktor
Har inte koll på alla men listan är över alla AD:s. Finns inte så många boutiquer. Jag har släkt i Frankfurt som kan lägga beställningen åt mig på plats. Där tog dom inte beställningar över telefon utan bara på plats så jag gissar att det är samma överallt. Det är ju lite svårt att resa runt just nu. Så kanske inte behöver vara fallet.
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Har inte koll på alla men listan är över alla AD:s. Finns inte så många boutiquer. Jag har släkt i Frankfurt som kan lägga beställningen åt mig på plats. Där tog dom inte beställningar över telefon utan bara på plats så jag gissar att det är samma överallt. Det är ju lite svårt att resa runt just nu. Så kanske inte behöver vara fallet.
Måste du vara på plats är det ju ett bekymmer just nu ja.
 
E

EltonBelton

Guest
Har inte koll på alla men listan är över alla AD:s. Finns inte så många boutiquer. Jag har släkt i Frankfurt som kan lägga beställningen åt mig på plats. Där tog dom inte beställningar över telefon utan bara på plats så jag gissar att det är samma överallt. Det är ju lite svårt att resa runt just nu. Så kanske inte behöver vara fallet.
När jag köpte min ringde jag uppifrån och ner på deras hemsida till samtliga butiker, både inom europa och utanför. Fick aldrig höra att dom inte tog beställning på telefon. Så fort jag fick tag i en klocka så slutade jag givetvis ringa.. men jag tror absolut du har chans att få en blå om du ringer runt. Eller så hade jag tur och fick en snabbt:)
 

burner

Panerai
2-Faktor
När jag köpte min ringde jag uppifrån och ner på deras hemsida till samtliga butiker, både inom europa och utanför. Fick aldrig höra att dom inte tog beställning på telefon. Så fort jag fick tag i en klocka så slutade jag givetvis ringa.. men jag tror absolut du har chans att få en blå om du ringer runt. Eller så hade jag tur och fick en snabbt:)
Tack för tipset. Vet inte om det beror på att den blivit mer populär ganska snabbt och att det skulle gå att beställa andra mindre populära modeller över telefon. Värt att försöka ringa runt helt klart. Det kan ju vara lite olika rutiner i olika butiker.
 
Jag skrev i tråden här några månader sen efter att jag fått grönt på en 4500V med blå tavla, tog kanske 3 månader för Bucherer att få fram en här i München. Synd att en polare knep den, men jag skrev här och frågade om någon var sugen då annat var på ingång för min del! :D
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Har inte koll på alla men listan är över alla AD:s. Finns inte så många boutiquer. Jag har släkt i Frankfurt som kan lägga beställningen åt mig på plats. Där tog dom inte beställningar över telefon utan bara på plats så jag gissar att det är samma överallt. Det är ju lite svårt att resa runt just nu. Så kanske inte behöver vara fallet.

När jag köpte min ringde jag uppifrån och ner på deras hemsida till samtliga butiker, både inom europa och utanför. Fick aldrig höra att dom inte tog beställning på telefon. Så fort jag fick tag i en klocka så slutade jag givetvis ringa.. men jag tror absolut du har chans att få en blå om du ringer runt. Eller så hade jag tur och fick en snabbt:)

Tack för tipset. Vet inte om det beror på att den blivit mer populär ganska snabbt och att det skulle gå att beställa andra mindre populära modeller över telefon. Värt att försöka ringa runt helt klart. Det kan ju vara lite olika rutiner i olika butiker.
En kompis i Paris ska hämta från butiken där om ett par veckor. Han var dock förvånad att han fick tag på en så snabbt.

Min gissning är att dessa inte kommer gå att få tag på utan hyfsad väntan inom ett par månader. Men tror som Elton, går om du är ihärdig och hyfsat snabb. Obs min gissning bara...
 

burner

Panerai
2-Faktor
En kompis i Paris ska hämta från butiken där om ett par veckor. Han var dock förvånad att han fick tag på en så snabbt.

Min gissning är att dessa inte kommer gå att få tag på utan hyfsad väntan inom ett par månader. Men tror som Elton, går om du är ihärdig och hyfsat snabb. Obs min gissning bara...
Då gissar vi ganska lika. När beställde han?
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Pratade med en bekant som tror sig ha skrapat fram sig en blå overseas 4500v från boutique, dock med ca 4 månaders väntetid. Säljaren menar på att han ska betala 30% i deposition? Tyckte detta var jättekonstigt. Kan det verkligen stämma?
 

burner

Panerai
2-Faktor
Pratade med en bekant som tror sig ha skrapat fram sig en blå overseas 4500v från boutique, dock med ca 4 månaders väntetid. Säljaren menar på att han ska betala 30% i deposition? Tyckte detta var jättekonstigt. Kan det verkligen stämma?
4 månader lät väldigt snabbt med tanke på att det lät mer som det handlade om 2år+ i den boutique jag varit i kontakt med. Dom tog ingen deposition men det va nog mycket beroende på att det va oklart om man skulle få någon klocka. Vet inte hur dom brukar göra men 30% lät mycket.
Vågar man fråga vilken boutique det va?
 
Topp