• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Vandelay

Breitling
Hej, haft tankarna på den modellen. Vad tycker du om länken? Den ser väldigt bred ut och verkar inte smalna av speciellt mycket.

Länken är inte alls särskilt bred och på undersidan smalnar den ändå av markant i jämförelse med infästningen. Proportionerna mot urtavlan och bezel är i paritet med nyare Overseas-modeller. En delikatess.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Dual Time idag, blir aldrig trött på denna


DSCF4658.JPG
 
E

EltonBelton

Guest
Tankar om dualtime blå eller svart tavla? Tröttnar man på svart? Har inte lyckats se blåa i verkligheten utan enbart bild
 
E

EltonBelton

Guest
Köpte på Nymans i våras (har jag för mig)

Var en ickefråga för mig, gillar blått.
MEN, det är ju en väldigt pastellig blå, inte som tex Nautilus som har en mer rökig blå.. egentligen snyggare, men denna duger med.
Får man fråga vad den listar i Sverige? Var runt igår i Dubai och fastnade för VC :)
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Tankar om dualtime blå eller svart tavla? Tröttnar man på svart? Har inte lyckats se blåa i verkligheten utan enbart bild
Är såklart högst personligt. Men jag har blå och är extremt nöjd. Det jag gillar är att den i många ljus upplevs som mörkblå och nästan svart. Men i solen exploderar den. Känns nästan att jag får del av en svart och en blå i och med detta.
 
E

EltonBelton

Guest
Hur ser tillgängligheten ut med Overseas Sverige?Är det som övrigt sportstål att det är en lång lista?

Fick verkligen upp ögonen på märket efter besöket här i Dubai, helskotta vad trevliga dom var. Visade upp massor av fina pjäser, bla minut repeater. Adderar en bild på en unik klocka som bara utvalda kunder fick chans att köpa.
67A82BB5-9188-486A-8BEE-E465368FAD05.jpeg
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Spännande att kika in här! Vad är det som gör det värt att betala 200k för till exempel ovearseas automatic? Så mycket pengar och inte ens ädelmetall.

Galet snygg, men berätta gärna för den oinvigne.
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Jag är inte här för att angripa! Jag har full förståelse för vad en Rolex ger för 100 kkr, så det är därför jag tyckte att det var något bra att jämföra med. Dessutom är det precis vad jag har på armen.

Nu har jag bara sett VC på bild, så en tur till Nymans känns på sin plats. De har väl flertalet bra märken utöver VC också.

Är ovearseas instegsmodellen i sammanhanget?

Vacheron verkar för övrigt också ha gjort en duktig prisökning på några år.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jag är inte här för att angripa! Jag har full förståelse för vad en Rolex ger för 100 kkr, så det är därför jag tyckte att det var något bra att jämföra med. Dessutom är det precis vad jag har på armen.

Nu har jag bara sett VC på bild, så en tur till Nymans känns på sin plats. De har väl flertalet bra märken utöver VC också.

Är ovearseas instegsmodellen i sammanhanget?

Vacheron verkar för övrigt också ha gjort en duktig prisökning på några år.
IMO är väl VC en av de mer prisvärda (dvs om du ska äga och bruka din klocka,inte för att tjäna pengar på) och mer ”inom räckhåll” om man ställer den jämte AP och Patek då VC inte känns så hype’ade med långa listor och priser långt över list.

Och VC går väl lätt att placera i samma fack som AP och Patek, därav det högre listpriset på en vanligt stålsport jämfört med Rolex dito.
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Det är precis därför jag tycker om jlc. Fina grejer, och man slipper hypen. Och går man tillbaka till vad jag sa om Rolex: jag vet vad man får för pengarna, dock kan jag inte tycka att det är värt det.
 
E

EltonBelton

Guest
Efter långt besök hos VC fick vi dagen efter blombud till rummet på hotellet vi bor på. Helt otroligt! Ska även noteras att vi inte köpt något utan enbart haft gott snack och testat hela sortimentet. Ska mycket till för att nästa klocka inte ska bli en VC.

Både dual time och time date lockar. Dock fanns tyvärr inte blå urtavla i någon av närliggande butiker så det var omöjligt att testa den. Hade den funnits hade det nog blivit ett köp på antingen blå eller svart tavla.

Ultra thin modellen var riktigt trevlig!
7B161DDB-6136-4589-BB0D-D11717336FCF.jpeg
76830057-0062-4344-8058-C8CB91169E8E.jpeg
CE463228-AB20-427D-B839-762BFE73D255.jpeg
F2765542-7F09-4581-909C-3EB6B0BD7B65.jpeg
66B4169E-3D46-404F-A4F9-47C553F60234.jpeg
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Efter långt besök hos VC fick vi dagen efter blombud till rummet på hotellet vi bor på. Helt otroligt! Ska även noteras att vi inte köpt något utan enbart haft gott snack och testat hela sortimentet. Ska mycket till för att nästa klocka inte ska bli en VC.

Både dual time och time date lockar. Dock fanns tyvärr inte blå urtavla i någon av närliggande butiker så det var omöjligt att testa den. Hade den funnits hade det nog blivit ett köp på antingen blå eller svart tavla.

Ultra thin modellen var riktigt trevlig!
7B161DDB-6136-4589-BB0D-D11717336FCF.jpeg
76830057-0062-4344-8058-C8CB91169E8E.jpeg
CE463228-AB20-427D-B839-762BFE73D255.jpeg
F2765542-7F09-4581-909C-3EB6B0BD7B65.jpeg
66B4169E-3D46-404F-A4F9-47C553F60234.jpeg
Detta gör mig glad. Har upplevt en helt ny nivå av service sen jag gick över till märket. Helt galet
 
Senast ändrad:
Topp