• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Svårt att beskriva men; i positiv bemärkelse, väldigt skön på handleden, trevlig att titta kunde fastna med blicken när ljuset träffade länken.
Förstår. VCn känns skönare på handleden än APn med stålband. Den "smeker" handleden bättre. Jag har haft APn i ett antal år nu och har aldrig tröttnat på utseendet när solen ligger på. Den skiner upp ens själ lika mycket idag som vid dag 1. Svårt att säga om VCn än men den blåa tavlan känns som tio tavlor i en då den ändrar utseende i princip varje gång jag tittar på den vilket är riktigt häftigt. Som jag skrev innan, om jag var tvungen att välja endast en utav dem så hade det nog blivit APn, men tiden får utvisa :)

Är väldigt nöjd med mitt köp, framförallt för att denna känns som en gedigen daily driver medans APn känns lite väl maffig på armen och sticker ut alldeles för mycket för det vardagliga. Tidigare körde jag min Daytona som en daily driver men misstänker att båda får ligga på banken ett tag
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Förstår. VCn känns skönare på handleden än APn med stålband. Den "smeker" handleden bättre. Jag har haft APn i ett antal år nu och har aldrig tröttnat på utseendet när solen ligger på. Den skiner upp ens själ lika mycket idag som vid dag 1. Svårt att säga om VCn än men den blåa tavlan känns som tio tavlor i en då den ändrar utseende i princip varje gång jag tittar på den vilket är riktigt häftigt. Som jag skrev innan, om jag var tvungen att välja endast en utav dem så hade det nog blivit APn, men tiden får utvisa :)

Är väldigt nöjd med mitt köp, framförallt för att denna känns som en gedigen daily driver medans APn känns lite väl maffig på armen och sticker ut alldeles för mycket för det vardagliga. Tidigare körde jag min Daytona som en daily driver men misstänker att båda får ligga på banken ett tag
Jag kan bara instämma 100% i din beskrivning av denna vs APn. För mig som även haft VCn en hel sommar så vinner dock VCO mot AP i kategori urtavla.
 
E

EltonBelton

Guest
Saknade gummit så det fick åka på nu till kvällen. VC har skapat ett otroligt bra system och ”tyvärr” har jag inget sug efter övriga klockor. Får se om detta är en känsla under jungfruveckan eller om den kommer försvinna
773FE5E5-5A94-4873-B85F-F4E170164E23.jpeg
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
@ante_77
26490F3E-994D-4BBC-9012-DD195C2B6280.jpeg

Jag säger kör! DT är helt grym och silver tavlan är magisk. Det som fick mig att inte gå för DT var am/pm indikatorn och den andra kronan kl 16. Men en superfin klocka!!
Am/Pm är väl ingen 100% grej. Man hade gärna kunnat vara utan den.
Kronan kl 16 är inget som stör mig egentligen, men det hade onekligen blivit mindre tooligt.
Själv gillar jag lagom tooligt och då fungerar det.
 
E

EltonBelton

Guest
Am/Pm är väl ingen 100% grej. Man hade gärna kunnat vara utan den.
Kronan kl 16 är inget som stör mig egentligen, men det hade onekligen blivit mindre tooligt.
Själv gillar jag lagom tooligt och då fungerar det.
Köper dina resonemang helt! Nymans trodde dom skulle få in DT med nästa leverans. Fanns i Dubai innan nyår och där var priset ca 220’ sek för DT, så kan vara värt en resa om du vill köpa från AD:)
 
Köper dina resonemang helt! Nymans trodde dom skulle få in DT med nästa leverans. Fanns i Dubai innan nyår och där var priset ca 220’ sek för DT, så kan vara värt en resa om du vill köpa från AD:)
Var inne på en DT för några år sen men skippade då jag insåg att den inte funkar för indien som jag reser en del till. Så det föll där
 

Johan1

Omega
2-Faktor
Har hittat en 42040 som är fullset och fått lite bilder skickade till mig. Är det någon som kan hjälpa mig bedöma skicket på klockan, om den polerats osv? Vad är rimligt pris för denna?

Tacksam för hjälp.
 

Bilagor

  • messaging (10).jpeg
    messaging (10).jpeg
    25.3 KB · Visningar: 66
  • messaging (9).jpeg
    messaging (9).jpeg
    23 KB · Visningar: 40
  • messaging (5).jpeg
    messaging (5).jpeg
    23.5 KB · Visningar: 38
  • messaging (6).jpeg
    messaging (6).jpeg
    28.1 KB · Visningar: 37
  • messaging (7).jpeg
    messaging (7).jpeg
    26.9 KB · Visningar: 39
  • messaging (8).jpeg
    messaging (8).jpeg
    28.7 KB · Visningar: 40
  • messaging (4).jpeg
    messaging (4).jpeg
    23.2 KB · Visningar: 45
  • messaging (3).jpeg
    messaging (3).jpeg
    22.9 KB · Visningar: 42
  • messaging (2).jpeg
    messaging (2).jpeg
    23 KB · Visningar: 33
  • messaging (1).jpeg
    messaging (1).jpeg
    25.3 KB · Visningar: 31
  • messaging.jpeg
    messaging.jpeg
    26.1 KB · Visningar: 47
Topp