• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den ostekta tråden om Råbiff.

chimaira

Cartier
Hej,
Tänkte ge mig ut på stan med en polare i helgen och äta råbiff.
Tar tacksamt emot tips på var man äter Stockholms bästa. Helst i city.

Tack på förhand!

Inspirationsbild:
Råbiff.png

/c
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag väljer ofta råbiff när jag är ute på lokal. Restautang Bergamott är nog den bästa jag har ätit. Daphnes är också bra. Dom är båda klassiska exempel på råbiff.
 

chimaira

Cartier
Vilken respons! Tack för alla förslag. Det lutade redan innan frågan ställdes åt Sturehof och det alternativet är väl fortfarande det hetaste.
 

chimaira

Cartier
OK, ett inlägg till i debatten. Eller rättare sagt - en länk till ett mycket rimligt debattinlägg, ursprungligen från DN, men här i sin rätta kontext, på siten www.rabiffsthlm.se => http://rabiffsthlm.se/index.php/nyheter/40-ta-tillbaka-den-riktiga-rabiffen

upload_2018-10-23_22-32-1.png
Japp, jag är beredd att hålla med. Tycker klassisk råbiff med klassiska tillbehör är något av det bästa som finns i matväg. Har personligen lite problem med ”råbiff med twist”, kan vara gott men jag tycker alltid att helheten saknas.
 
Senast ändrad:

Bottega

Cartier
Hur tycker ni köttet ska "preppas"? Många krogar kör ju traditionell köttkvarn vilket jag tycker är tok för dåligt. Blir liksom en gegga på något vis. Samt att den tappar den fina texturen. Jag tycker köttet alltid ska preppas med köksniv, aldrig köttkvarn.



 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tycket att oxfilén ska skrapas med en vass kniv längs med fibrerna. Så är det sällan någon som gör, men det blir klart bäst enligt mig.
 
Topp