• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den perfekta semesterklockan?

Åskviggen

Silver
Nu bär det av för mig och min flickvän som ska resa till Asien under dom nästkommande två månaderna. Jag ska bland annat ta dykarcertifikat, så det blir mycket vatten ;) Tänkte att jag kunde posta lite semesterbilder i denna tråd så ni som läser blir lite avundsjuka :)
Jag tar med mig min trogna Tudor BBB
41C34BA8-03C1-4EE9-A6A5-A2785222A182.jpeg
6E290C4E-B299-4443-9E54-6A09E0AB2F30.jpeg

Det känns som ett ultimat alternativ.
Nu till frågan vilken klockas mest ni är mest lämpad att resa med? Och varför?
(Sökte efter liknande trådar men hittade ingen, rätta mig gärna om det finns!)
 

Bjoerlin76

Guld
2-Faktor
Kul! Måste bara säga att jag själv övervägde att ta med mig en Pelagos på en asienresa men landade i beslutet att jag skulle ta med mig en SKX istället - är glad att jag gjorde det. Det var riktigt skönt att kunna slappna av och inte behöva tänka på någon förhöjd rånrisk. Nu vet jag inte hur ni ska bo eller i vilka områden ni ska vistas i, men ett välmenat tips är att överväga att ta med dig något billigare!
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Vattentätt är ett måste. Brukar ha mina vanliga klockor men slänger ofta med en gshock. Men skulle vara kul med en Armida eller Squale
 

Åskviggen

Silver
Kul! Måste bara säga att jag själv övervägde att ta med mig en Pelagos på en asienresa men landade i beslutet att jag skulle ta med mig en SKX istället - är glad att jag gjorde det. Det var riktigt skönt att kunna slappna av och inte behöva tänka på någon förhöjd rånrisk. Nu vet jag inte hur ni ska bo eller i vilka områden ni ska vistas i, men ett välmenat tips är att överväga att ta med dig något billigare!
Den tanken gick genom mitt huvud tidigare. Sen insåg jag att vi ändå kommer bo på relativt lugna ställen! Men skx är självklart svårtslaget. Kvalitet och budget :)
 
Topp