• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den skraltiga Coronatråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tanken är att vi här kan dela våra erfarenheter kring Coronaviruset, misstankar, symptom och liknande.

Då jag inte hittat en renodlad Covid-19 tråd så skapar jag en. Om detta redan diskuteras någon annanstans eller på något sätt är emot regelverket så ber jag om ursäkt och skyller på feberskallen.

Allt gott och krya på er !:doctor:

**Tanken är alltså inte att vi ska leka doktorer utan bara försöka peppa varandra lite och dela med oss av våra erfarenheter.
 
Senast ändrad:

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tänkte jag kan börja eftersom jag har lite funderingar och därför skapade tråden.

Jag har sedan i måndags känt mig allmänt slö, dåsig, ont i kroppen, allmän sjukdomskänsla helt enkelt.
Igår fick jag låg feber som verkar hålla sig stadigt på strax under 38c. Har även ont i nacken, huvudet. Idag har även magen börjat strejka, har ingen aptit men kan äta utan problem.
Är det någon som känner igen mina symptom ? Hur är eller har erat sjukdomsförlopp varit ? Nu är jag inte konstaterad med Corona men mina misstankar är starka.

Sambon känner sig pigg och kry än så länge. Hon arbetar inom vården och kan testa sig när/om hon känner sig dålig.
Vad jag förstår så kan inte "vanligt" folk testa sig hur som helst utan att vara jävligt sjuka ?


edit: Lägger en hyfsat relevant bild.
Fler som ligger får gärna haka på :doctor:
B6803275-7588-4BEC-82A8-D6A25A16ED94.jpeg
 
Senast ändrad:

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tänkte jag kan börja eftersom jag har lite funderingar och därför skapade tråden.

Jag har sedan i måndags känt mig allmänt slö, dåsig, ont i kroppen, allmän sjukdomskänsla helt enkelt.
Igår fick jag låg feber som verkar hålla sig stadigt på strax under 38c. Har även ont i nacken, huvudet. Idag har även magen börjat strejka, har ingen aptit men kan äta utan problem.
Är det någon som känner igen mina symptom ? Hur är eller har erat sjukdomsförlopp varit ? Nu är jag inte konstaterad med Corona men mina misstankar är starka.

Sambon känner sig pigg och kry än så länge. Hon arbetar inom vården och kan testa sig när/om hon känner sig dålig.
Vad jag förstår så kan inte "vanligt" folk testa sig hur som helst utan att vara jävligt sjuka ?
Vanliga människor som inte har andra hälsobekymmer ska stanna hemma, utan att testas, även om de råkar ha Corona. Meningen med hela Sveriges ställning när det kommer till Corona kan väl egentligen tolkas som att man inte vill belasta sjukvården i onödan.
 

Johanw

Cartier
Vanliga människor som inte har andra hälsobekymmer ska stanna hemma, utan att testas, även om de råkar ha Corona. Meningen med hela Sveriges ställning när det kommer till Corona kan väl egentligen tolkas som att man inte vill belasta sjukvården i onödan.

"Vanliga människor"? I detta fallet har vi en person som är samboende med någon som jobbar i vården, vilket då betyder att hon kan får smittan hemma och ta med den till sitt jobb, ett jobb som nog inte direkt behöver ha extra smittrisk just nu? Klart värt att testa och sen kan det avskrivas att hon kan få med sig smitta hemifrån.
Fattar inte hur man tänker i vissa fall. Hos "oss" testar man en hel avdelning där smittan funnits, men IT-teknikern som varit på avdelningen och sen dessutom rör sig på ett helt sjukhus vägrar man testa. Älskar denna strategi. Ledsen men jag har gett upp hoppet för mänskligheten när man dagligen mötts av idioti.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
"Vanliga människor"? I detta fallet har vi en person som är samboende med någon som jobbar i vården, vilket då betyder att hon kan får smittan hemma och ta med den till sitt jobb, ett jobb som nog inte direkt behöver ha extra smittrisk just nu? Klart värt att testa och sen kan det avskrivas att hon kan få med sig smitta hemifrån.
Fattar inte hur man tänker i vissa fall. Hos "oss" testar man en hel avdelning där smittan funnits, men IT-teknikern som varit på avdelningen och sen dessutom rör sig på ett helt sjukhus vägrar man testa. Älskar denna strategi. Ledsen men jag har gett upp hoppet för mänskligheten när man dagligen mötts av idioti.
Ja i detta fall är det väl smart att testa. Det är sant.
Tänkte inte på det.

Men i andra fall förstår jag att det är svårt att testa varje människa som känner sig sjuk. Men visst, om denna person eller en närstående kommer i kontakt med många människor dagligen, eller är i kontakt med personer i riskgruppen så ska dessa givetvis testas. Mitt svar var generellt. Hade jag exempelvis blivit sjuk i Corona hade det inte funnits någon anledning att testa mig.
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
"Vanliga människor"? I detta fallet har vi en person som är samboende med någon som jobbar i vården, vilket då betyder att hon kan får smittan hemma och ta med den till sitt jobb, ett jobb som nog inte direkt behöver ha extra smittrisk just nu? Klart värt att testa och sen kan det avskrivas att hon kan få med sig smitta hemifrån.
Fattar inte hur man tänker i vissa fall. Hos "oss" testar man en hel avdelning där smittan funnits, men IT-teknikern som varit på avdelningen och sen dessutom rör sig på ett helt sjukhus vägrar man testa. Älskar denna strategi. Ledsen men jag har gett upp hoppet för mänskligheten när man dagligen mötts av idioti.
Det vansinniga är att hon tvingas jobba övertid på övertid även om hon känner små symptom. Dom gör allt dom kan för att få ihop personal. Däremot får hon inte testas förrän hon sjukskriver sig och då är det antagligen redan försent och hon har spridit det vidare.
Jag förstår att jag inte ska belasta vården i onödan men sjukhuspersonalen bör testas framförallt om man delar boende med en som känner är sjuk, konstaterad eller ej.
Det är nästan som att dom inte vill testa personalen pga rädslan för att fler ska bli borta från jobbet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp