• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden för blanka svarta urtavlor (vintage)

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
IMG_20190421_121135.jpg


Eller den kanske inte är så blank nu när jag går igenom tråden. Jaja ni får leva med det. :)
Fin matt tavla! ;)
 

Punkt

Omega
Blivit lite motbevisad här i tråden men jag har alltid tyckt att svarta tavlor inte åldras med samma värdighet som ljusa tavlor. Någon som håller med om det?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Blivit lite motbevisad här i tråden men jag har alltid tyckt att svarta tavlor inte åldras med samma värdighet som ljusa tavlor. Någon som håller med om det?
Håller med, skulle tro att den svarta färgen är mer avslöjande mot imperfektioner i klarlacken som ligger ovanpå, än ljusare färger.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Blivit lite motbevisad här i tråden men jag har alltid tyckt att svarta tavlor inte åldras med samma värdighet som ljusa tavlor. Någon som håller med om det?

Håller med, skulle tro att den svarta färgen är mer avslöjande mot imperfektioner i klarlacken som ligger ovanpå, än ljusare färger.
Enig. Därför är det extra nice när en gammal blank tavla är i perfekt skick :) Typ min gamla Tudor i början. Hade köpt tillbaka om den inte stigit typ 50% sedan jag sålde.... Du kan nog inte hitta mer än en handfull i samma skick världen över...
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Den har ref 750 3008 41, kom även med gul tavla.
Tack för svaret! Skäms lite, har ju faktiskt den gula.. slängde på mig den efter att ha tänkt på det du skrev och insåg att det var en sådan. Såg annorlunda ut på bilden. Troligtvis en bra fotograf :)

Dock är den svarta jäkligt snygg, ska hålla span efter en sådan med :)
 
Topp