• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Den "MUSTIGA" đŸ‘ŒđŸŒ - AEROSPACE - TrĂ„den!

1965ek

Patek
2-Faktor
Min som har texten Chronometre Aerospace har ref 79362 inte 75362. Men jag kanske missuppfattar hur du menar. FrÄn 2008.
Har inte tÀnkt sÄ mycket pÄ skillnaderna mellan funktionerna men stÀmmer sÀkert med att alarmfunktionen dök upp pÄ cal 65.

80360 fram tills E/F 56061 hade ETA 988.332

Aerospace 2(Tavlan mÀrkt endast Aerospace): E/F 56062 hade ETA 988.332.1

Tavlan mÀrkt Repetition Minutes: E/F 56062.1, E/F 65062 har ETA E10.391

Tavlan mÀrkt Repetition Minutes: E/F 65362 har ETA E10.391.5 (Blev COSC)

Tavlan mÀrkt Chronometre Aerospace: E/F 75362 har ETA E10.351.5 (Superquartz, COSC)

Avantage(2005-2013) och senaste EVO(Ă€ven Night Mission): ETA E10.451.5 (Superquartz, COSC, bakgrundsbelysning)


Vissa reservdelar kanske du kan fÄ till E/F 56062 och framÄt tills E/F65362. Om displayen Àr defekt eller sprÀckt p.g.a. felmontering av bakstycket blir det ett nytt verk som Àr SQ vilket krÀver ett tjockare bakstycke.
GÀller alla referenser fram tills E/F 65362. DÀremot Àr E/F 75362 inget problem att serva, dÀr finns alla delar.

SQ-mÀrkning, hÀr pÄ en Two Tone F65362:
Breitling Aerospace SQ Upgrade Engraving600.jpg


Som sagt, montera inte baktstycket fel pÄ referenserna fram tills E/F 75362 MEN montera inte heller ett för högt/stort batteri i en nyare variant som t.ex. "Avantage" E79362 :facepalm:
Alla Aerospace förtjÀnar batterier av god kvalité och framförallt rÀtt sort. RÀtta verktyg med rÀtt person som vet vad han gör, hör naturligtvis ocksÄ till!
Batteri för stort!600.jpg
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
C15D3A63-F471-4D4E-A46E-56212F77874B.jpeg
Din ser ut som samma ref som min fast med vit tavla isf svart. Min frÄn 2008. Jag undrar om glasringen och 0,15,30,45 ska vara polerade som din? Tycker min glasring och ridertabs (heter det sÄ men vad pÄ svenska?) ser ut att vara helt i titan precis som resten av klockan.
StÀmmer att det Àr samma (min frÄn 2007). Har faktiskt inte tÀnkt pÄ att ringen ser polerad ut, bra catch. Jag Àr inte den ende Àgaren dÀremot hade de tvÄ innan mig mer eller mindre aldrig anvÀnt den, sÄ den har knappt nÄgon hairline. Detta kanske Àr ett svar pÄ varför den ser clean ut. Vad jag vet har den inte varit inne pÄ nÄgot garantiÀrende mer Àn att fixa backlight som strulade, sÄ dÄ borde ju inte den ha bytts :bored:

*edit: NÀr jag kollar pÄ andra e79362 sÄ ser det ut att vara polerade pÄ samma stÀlle som min, sÄ kanske Àr att din har agerat som beater av tidigare Àgare
 
Senast Àndrad:

1965ek

Patek
2-Faktor
StÀmmer att det Àr samma (min frÄn 2007). Har faktiskt inte tÀnkt pÄ att ringen ser polerad ut, bra catch. Jag Àr inte den ende Àgaren dÀremot hade de tvÄ innan mig mer eller mindre aldrig anvÀnt den, sÄ den har knappt nÄgon hairline. Detta kanske Àr ett svar pÄ varför den ser clean ut. Vad jag vet har den inte varit inne pÄ nÄgot garantiÀrende mer Àn att fixa backlight som strulade, sÄ dÄ borde ju inte den ha bytts :bored:

*edit: NÀr jag kollar pÄ andra e79362 sÄ ser det ut att vara polerade pÄ samma stÀlle som min, sÄ kanske Àr att din har agerat som beater av tidigare Àgare
Ja nog har den varit anvÀnd. Ser bra ut pÄ armen men uppblÄst pÄ bild sÄ verkar den varit med om ett krig eller nÄt:) Titan brukar ju oxidera och blir grÄ efter bara nÄgon dag vad jag minns men nÄgon i trÄden kanske kan reda ut detta.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
PÄ min E79362 Àr det polerat.
Ok dĂ„ verkar det som det finns potential till lite bling dĂ„ om man vill. SĂ„ smĂ„ningom en tĂ€thetsservice och batteribyte sĂ„ kanske fĂ„r kolla vad urmakaren tror om en liten uppfrĂ€schning. Är egentligen som jag vill ha den som vardagsklocka men nĂ€r man ser alla fina Aerospace sĂ„ blir man lite fundersam. Jaja den fungerar oklanderligt, hĂ„ller tĂ€tt vid dusch, och Ă€r Ă€rligt anvĂ€nd.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Ref. E79362 kan ha texten "Chronometre Certifie"(2005-2007) eller "Chronometre Aerospace"(2007-2013). E/F 75362 har "Chronometre Aerospace".
Detta Àr poduktionsÄren sedan kan klockan vara uttagen senare.
Tack för förtydligandet. Alltid imponerad över den samlade kunskapen pÄ KS och i detta fall frÄn dig. En ny klocka och en ny vÀrld har öppnat sig:)
 

Oxygenic

Omega
2-Faktor
Som @Nissestr beskriver kan du vÀlja sjÀlv om displayerna(egentligen en enda stor display under tavlan) ska vara slÀckta genom att snurra kronan framÄt eller bakÄt genom funktionerna tills det Àr slÀckt. Har du t.ex. digitala tidsvisningen igÄng sÄ Àr den hela tiden ON och det gÀller Àven alla andra funktioner sÄ fort du vÀljer en.
VÀljer du slÀckt lÀge Àr displayen helt OFF.
Annars har du bakgrundsbelysningen som aktiveras genom en svag kort snurr eller motsvarande 1/4 varv.
Den kan Àven aktiveras fast displayerna Àr OFF.
Aha! Tack, nu blev jag lite klokare! :) Verkar dock som det Àr lite svÄrt se dem i solljus utan bakgrundsbelysningen pÄ?
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Aha! Tack, nu blev jag lite klokare! :) Verkar dock som det Àr lite svÄrt se dem i solljus utan bakgrundsbelysningen pÄ?
VarsÄgod!:). FrÄn ref. E79362 och framÄt sÄ Àr siffrorna pÄ displayen lite dimmade/otydligare Àn pÄ de Àldre referenserna, men det sparar sÀkerligen pÄ batteriet.
Dock Àr det lÀtt hÀnt att aktivera bakgrundsbelysningen vilket Àr en stor batterislukande bov.
Men inga problem att se siffrorna i solljus tycker jag. Den dubbla AR-behandlingen hjÀlper till en hel del för avlÀsbarheten och just Breitlings AR Àr grym!
 
Senast Àndrad:

Oxygenic

Omega
2-Faktor
VarsÄgod!:). FrÄn ref. E79362 och framÄt sÄ Àr siffrorna pÄ displayen lite dimmade/otydligare Àn pÄ de Àldre referenserna, men det sparar sÀkerligen pÄ batteriet.
Dock Àr det lÀtt hÀnt att aktivera bakgrundsbelysningen vilket Àr en stor batterislukande bov.
Men inga problem att se siffrorna i solljus tycker jag. Den dubbla AR-behandlingen hjÀlper till en hel del för avlÀsbarheten och just Breitlings AR Àr grym!
Tack! DÄ Àr min "villhöver"-status pÄ denna ikoniska klocka oförÀndrat stark! :)
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Vilken trÄdstart! E56059 som jag Àr vÀldigt nöjd med. Ni som haft en Àldre aerospace lite lÀngre, hur ofta skulle ni sÀga att batteri behöver bytas?
20190804_124544-01.jpeg
Din Aerospace ser ut att vara i ett himla gott skick!. Mycket trevlig config med hĂ€rlig blĂ„ tavla och flexlĂ€nk. GĂ„ngreserven Ă€r som bekant 3-4 Ă„r eller lĂ€gre. Är displayen alltid pĂ„ sĂ„ kortar man ner batteritiden, kan inte sĂ€ga hur mycket. För en Ă€ldre Aerospace sĂ„ kommer oljorna i den analoga delen att torka en aning vilket pĂ„verkar strömförbrukningen negativt. Är basic att kolla strömförbrukningen, svarstider etc. vid service. Titta pĂ„ @laketwig trotjĂ€nare, den Ă€r 20+ och tickar vĂ€l pĂ„ fint fortfarande?.
Dessa ETA-verken kan vÀl graderas till att hÄlla minst 25 Är under normala förhÄllanden.
För en nyare med bakgrundsbelsyning och alarm blir det kortare batteritid om man aktiverat dessa funktioner en del eller kanske om termokompenseringen fÄtt jobba en del med temperaturvariationerna?.
Hur bra batteri man har Àr ocksÄ A och O. Ett high-drain av god kvalite' ska man ha i en version med bakgrundsbelysning. Men hur ofta ska man byta?-tycker man kan övervÀga att byta efter en tvÄ Är dÄ batterier inte Àr helt pÄlitliga utan har en större sannolikhet för att börja lÀcka ju Àldre de blir. Oturen finns och jag tar det sÀkra före det osÀkra. Köpte en ny Aerospace E79362 Är 2012 som gick perfekt utan batteribyte efter tre Är men sÄldes kort dÀrefter. Det var det lÀngsta jag haft ett batteri i en Aerospace:cigar:
 
Senast Àndrad:

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Tack! DÄ Àr min "villhöver"-status pÄ denna ikoniska klocka oförÀndrat stark! :)
Det lÄter pÄ din backlightfrÄga som att du ev liknar undertecknad en smula i avseendet att kika pÄ detaljer innan köp snarare Àn att köpa först och tÀnka sen? :)

Om den analysen trÀffar nÄgorlunda nÀra mÄl kan jag rekommendera dessa youtube reviews av Nick Shabazz. Orkar man lyssna pÄ dialekten och ettrigheten sÄ finns mycket vÀrdefull info hÀr :)

Review
Long-term review

För egen del dröjde det ett eller tvÄ Är innan jag skakade hand med mig sjÀlv att strunta i Aerospacens svagheter (nedan) och bara prova istÀllet (hade förvisso fullt upp med andra klockor pÄ listan under tiden). Glad för det, den Àr inte perfekt men man blir mkt mer glad Àn ledsen av den hÀr rackarn och det Àr vÀl det som rÀknas?

HÀr Àr de största svagheterna enligt mig, trots det Àr denna en keeper.
  • "Fast roll" av kronan för att Ă€ndra timme i lĂ€gena timer, huvudtid, alarm, Ă€r onödigt svĂ„rt och misslyckas onödigt ofta. FörvĂ€ntar mig inget annat Ă€n 100% successrate av en sĂ„n sak. (Notera att fast roll ej behövs för att sĂ€tta tidzon2)
  • Timern Ă„terstĂ€ller till 0 istf senaste tid nĂ€r den gĂ„tt klart.
  • Timern tar bara hela minuter o timmar. Kan ej stĂ€lla sekunder.
  • Bara 1 alarm
 
Senast Àndrad:

Nevada

Cartier
2-Faktor
Din Aerospace ser ut att vara i ett himla gott skick!. Mycket trevlig config med hĂ€rlig blĂ„ tavla och flexlĂ€nk. GĂ„ngreserven Ă€r som bekant 3-4 Ă„r eller lĂ€gre. Är displayen alltid pĂ„ sĂ„ kortar man ner batteritiden, kan inte sĂ€ga hur mycket. För en Ă€ldre Aerospace sĂ„ kommer oljorna i den analoga delen att torka en aning vilket pĂ„verkar strömförbrukningen negativt. Är basic att kolla strömförbrukningen, svarstider etc. vid service. Titta pĂ„ @laketwig trotjĂ€nare, den Ă€r 20+ och tickar vĂ€l pĂ„ fint fortfarande?.
Dessa ETA-verken kan vÀl graderas till att hÄlla minst 25 Är under normala förhÄllanden.
För en nyare med bakgrundsbelsyning och alarm blir det kortare batteritid om man aktiverat dessa funktioner en del eller kanske om termokompenseringen fÄtt jobba en del med temperaturvariationerna?.
Hur bra batteri man har Àr ocksÄ A och O. Ett high-drain av god kvalite' ska man ha i en version med bakgrundsbelysning. Men hur ofta ska man byta?-tycker man kan övervÀga att byta efter en tvÄ Är dÄ batterier inte Àr helt pÄlitliga utan har en större sannolikhet för att börja lÀcka ju Àldre de blir. Oturen finns och jag tar det sÀkra före det osÀkra. Köpte en ny Aerospace E79362 Är 2012 som gick perfekt utan batteribyte efter tre Är men sÄldes kort dÀrefter. Det var det lÀngsta jag haft ett batteri i en Aerospace:cigar:
Bra info! Har gÄtt 1,5 Är sedan batteribyte sÄ tar nog det sÀkra före det osÀkra och skickar in min för batteribytesservice.
 

Bergets

Panerai
Jag tÀnker att det borde vara ok, sÄ lÀnge du tar in den pÄ tÀthetsservice minst varannat Är. Om du anvÀnder kronan mycket sÄ sliter det pÄ de vackra packningarna... ...eller om det Àr varje Är.
DÀremot ska du inte dyka med den, dÄ den Àr tryckkÀnslig (gÀller vÀl alla klockor sub 200m). Jag tror vi har en del entusiaster hÀr inne som kan fylla i bÀttre hÀr om djup pÄ det etc. Men vatten Àr lugnt sÄ lÀnge du hÄller efter klockan

tack, ja jag Àr fast i total limbo. Jag sitter och funderar pÄ fall jag ska slÄ till eller inte... eller rÀttare sagt vÄgar jag utsÀtta den för tex vattensport (paddling)
- enligt Breitlings hemsida sÄ Àr 100m wr tillrÀckligt för vattenskidor, men utan en skruvad krona kÀnns det tÀmligen obehagligt.

ooh denna beslutsÄngest... :p - jag fyller 30 i sommar och hade velat köpa en "ny" klocka till mig sjÀlv ;)

en följdfrÄga
jag har sett nÄgon begagnad E75362 som Àr trycktestad osv, men som aldrig blivit servad (15Är)
jag utgÄr ifrÄn att man kanske vill byta packningarna kring kronan osv, trotts att den har godkÀnd trycktest, med tanke pÄ packningens Älder?
vid en sÄdan hÀr första service pÄ 15Är bör Àven qvatsverket kollas över?
vad kan en service tÀnkas kosta?
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
tack, ja jag Àr fast i total limbo. Jag sitter och funderar pÄ fall jag ska slÄ till eller inte... eller rÀttare sagt vÄgar jag utsÀtta den för tex vattensport (paddling)
- enligt Breitlings hemsida sÄ Àr 100m wr tillrÀckligt för vattenskidor, men utan en skruvad krona kÀnns det tÀmligen obehagligt.

ooh denna beslutsÄngest... :p - jag fyller 30 i sommar och hade velat köpa en "ny" klocka till mig sjÀlv ;)

en följdfrÄga
jag har sett nÄgon begagnad E75362 som Àr trycktestad osv, men som aldrig blivit servad (15Är)
jag utgÄr ifrÄn att man kanske vill byta packningarna kring kronan osv, trotts att den har godkÀnd trycktest, med tanke pÄ packningens Älder?
vid en sÄdan hÀr första service pÄ 15Är bör Àven qvatsverket kollas över?
vad kan en service tÀnkas kosta?

Ja, du kan utsÀtta en Aerospace för vatten men det Àr ju inte den mest rekommenderade klockan för just den aktiviteten. Har fÄtt en och annan regnskur pÄ nÄgra Aerospace som jag Àgt och har inte varit nÄgra problem, dock aldrig badat med dem. Skruvad krona innebÀr att kronan Àr sÀkrad att sitta fast och inte röra sig, en extra sÀkerhet helt enkelt men innebÀr inte att det blir extra tÀtat. Faran med Aerospace och vatten Àr om kronan snurras i samband med vatten, dÄ kan du snurra in vatten. PÄ E75362 byter man bl.a. hela kronan med sin packning vid tÀthetsservice.
SjÀlv hade jag bytt packningarna om jag ska bada etc. och i ditt fall vad hÀnder om paddlingen gÄr snett och du hamnar upp och ner?:rolleyes:
Jag rÀknar alltid in en service nÀr jag köper beggat beroende pÄ hur gammal klockan Àr.
Är den 15 Ă„r och funkar fint i funktionerna, displayens siffror Ă€r normalt skarpa och hĂ„ller tiden sĂ„ behöver du inte serva verket. Kan vĂ€l vara bra och kolla innanmĂ€tet Ă€ndĂ„ för att se hur rent det Ă€r. Ett trycktest visar bara att den Ă€r tĂ€t vid det aktuella testets tillfĂ€lle och Ă€r inte en fortsatt garanti men du har ju mer garanti om du nyligen bytt packningar.
 
Senast Àndrad:

F0ppa

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för en fin trÄdstart @Affe
har inte varit aktiv i mitt klockintresse sÄlÀnge men har hela tiden haft ögonen pÄ en Aerospace, i slutet pÄ April sÄ köpte jag denna E79363 hÀr pÄ forumet av @Zozoo och den har fÄtt mycket handledstid och jag tror jag hittat en riktig keeper :)

CCF030A4-1E19-4AA2-A24A-9DAB589EB6B0.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tack för en fin trÄdstart @Affe
har inte varit aktiv i mitt klockintresse sÄlÀnge men har hela tiden haft ögonen pÄ en Aerospace, i slutet pÄ April sÄ köpte jag denna E79363 hÀr pÄ forumet av @Zozoo och den har fÄtt mycket handledstid och jag tror jag hittat en riktig keeper :)

CCF030A4-1E19-4AA2-A24A-9DAB589EB6B0.jpeg


Tackar...kul att du gillade trÄden!

Ett bra val och helt klart ett roligt köp! Hehe...men nu Àr du fast, och man mÄste ju börja nÄgon gÄng, sÄ bÀttre sent Àn aldrig skulle jag sÀga! Den Aerospace som jag införskaffade förblir en keeper, dÀremot sÄ kommer jag nog att införskaffa en till, men dÄ med en ny referens.
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
För att sÀtta mer "fÀrg" eller utvidga trÄden kring fler varianter av Aerospace finns det Àven limiterade versioner i Àdelmetall pÄ 18k som gulguld, rödguld(rose') eller vitguld. Oerhört kul och dyrt förstÄs!
Samtliga Aerospace nedan finns i olika utföranden vad gÀller tavlorna som svart, blÄ, grÄ etc.
Vissa Ă€r undantag som R79362 i rose' som enbart finns i Volcano "Tuxedo" svart och vit s.k. "stratus silver" vad jag sett eller K79362 som bara finns i svart. Även nĂ„gon vitguldare kan vara ett undantag.

HÀr Àr nÄgra bilder jag sparat:


R79362 i 18k Rose' (2010-2013)
Aerospace R793625 Rose' Guld-Rödguld.jpg


Aerospare R7936211 Rose' Guld.jpg


Det spÀnnet kostar flÀsk separat.....tÀnk inte ens tanken!
10227180e_xxl.jpg


En av fÄ klockor i vÀrldshistorien som fÄtt sÄ hÀr mycket info pÄ ett bakstycke!
Aerospace R79362 Rose' Guld-Rödguld Bakstycke (3).jpg



R79362 med vit s.k. "stratus-silver" tavla:
Breitling Aerospace R79362 White-stratus silver.png



j79362 i 18k Vitguld(2005-2007)
700.jpg



Fanns Àven med lÀnk i vitguld!? enligt Uret.se nÀr det begav sig....
TyvÀrr taskig bild. FrÄn Är 2007-2010

Vilken pjÀs men priset Àr lÀskigt, listade 317 210;-

HOLY F**K?

giphy.gif


Ta det en gÄng till.....jo du hörde rÀtt! 317 210;-

breitling-aerospace-839.jpg



FrÄn @Vincentb. K79362 18k gulguld med lÀnk i 18k (2005-2007)
Undrar hur mÄnga stÄtliga gram den vÀger in pÄ?
PicsArt_01-30-02.10.19 (2).jpg



K75362 18k gulguld med lÀnk i 18k (2001-2005)
"NASCAR"-typsnitt med en twist i guld!
_mg_8607.jpg


Brunt croco Àr bevisligen nice!
59472_MAIN_2673.jpg



K65362 18k gulguld med UTC i 18k fullset. Hur go va inte den dÄ?
(99-2001)
BRT2166M (2).jpg



BRT2gdsgdsf.JPG (2).jpg





j75362 18k vitguld med lÀnk i 18k. Taskig bild, sorry.
(2001-2005)

2926-Breitling-Aerospace-J75362.png




j75362 utan lÀnk pÄ brunt croco istÀllet
1ccac2b11a2f88a4c89c607f44f5b43e.jpg



K65062 18k gulguld med UTC och lÀnk i 18k. Ca Är 98. Den dÀr skojar man inte bort!
Verkligen en maxad stekarklocka! Otroligt bra!
imgrgfdhgfdh.jpg



K65062 i 18k gulguld frÄn Är 98/99
s-l1600516.jpg



j65062 18k vitguld i ett mÀktigt fullset!
ca Ă„r 98/99
Aerospace j65062 Vitguld Fullset.jpg


j65062 Whitegold.jpg


j65062 Whitegold2.jpg



K56062 i 18k gulguld fullset!
Aerospace K56062 Fullset.jpg


Aerospace K56062 Fullset (2).jpg



K56062 med blÄ tavla!
Gulguld med blÄ tavla gifter sig, sÀrskilt i solljuset.
62446123_121087692476418_2310497672004427669_n (2).jpg



J56062 i 18k vitguld
13196946i_zoom_v1576075419358.jpg



Breit-Dig-2.jpg



80360 boetten fast i 18k vitguld!
j56059 Àr referensen pÄ denna skönhet. Att inte centrera bezeln Àr ett stilbrott!
Clean, verkligen clean!
_MG_7326 (556x648).jpg



Produktkatalog Är 98 frÄn @laketwig
Man tappar hakan......vitguldaren J65062 med gul tavla Àr sÄ himla chef!:cigar:
Breitling - katalog 4.jpg


Priser....
Breitling - katalog 1 (med pris).jpg



J65062 18k vitguld med lÀnk i 18k
2010_DUB_07894_0010_000().jpg
 

Bilagor

  • Aerospace R79362 Rose' Guld-Rödguld Bakstycke (3).jpg
    Aerospace R79362 Rose' Guld-Rödguld Bakstycke (3).jpg
    119.9 KB · Visningar: 10
  • s-l1600516.jpg
    s-l1600516.jpg
    330.4 KB · Visningar: 8
Senast Àndrad:

skyseeker

Rolex
För att sÀtta mer "fÀrg" eller utvidga trÄden kring fler varianter av Aerospace finns det Àven limiterade versioner i Àdelmetall pÄ 18k som gulguld, rödguld(rose') eller vitguld. Oerhört kul och dyrt förstÄs!
Samtliga Aerospace nedan finns i olika utföranden vad gÀller tavlorna som svart, blÄ, grÄ etc. förutom R79362 i rose' som enbart finns i Volcano "Tuxedo" svart vad jag sett.

HÀr Àr nÄgra bilder jag sparat:


18k Rose' R79362 (2010-2013)
Aerospace R793625 Rose' Guld-Rödguld.jpg


Aerospare R7936211 Rose' Guld.jpg


Det spÀnnet kostar flÀsk separat.....tÀnk inte ens tanken!
10227180e_xxl.jpg


En av fÄ klockor i vÀrldshistorien som fÄtt sÄ hÀr mycket info pÄ ett bakstycke!
Aerospace R79362 Rose' Guld-Rödguld Bakstycke (3).jpg



18k Vitguld j79362 (2005-2007)
700.jpg



Fanns Àven med lÀnk i vitguld!? enligt Uret.se nÀr det begav sig....
Taskig bild. Suck!. (2007-2010)
breitling-aerospace-839.jpg



FrÄn @Vincentb. 18k gulguld K79362 (2005-2007)
Undrar hur mÄnga stÄtliga gram den vÀger in pÄ?
PicsArt_01-30-02.10.19 (2).jpg



18k gulguld K75362 med lÀnk i 18k (2001-2005)
"NASCAR"-typsnitt med en twist i guld!
_mg_8607.jpg


Brunt croco Àr nice!
59472_MAIN_2673.jpg



18k gulguld K65362 med UTC och spÀnne i 18k, fullset. Hur go va inte den dÄ?
(99-2001)
BRT2166M (2).jpg



BRT2gdsgdsf.JPG (2).jpg





18k vitguld j75362 med lÀnk. Taskig bild, sorry.
(2001-2005)

2926-Breitling-Aerospace-J75362.png






18k gulguld K65062 med UTC och lÀnk i 18k. Ca Är 98. Den dÀr skojar man inte bort! Otroligt bra!
imgrgfdhgfdh.jpg



18k gulguld K65062 Ă„r 98/99
s-l1600516.jpg



18k vitguld j65062 i ett mÀktigt fullset!
ca Ă„r 98/99
Aerospace j65062 Vitguld Fullset.jpg

j65062 Whitegold.jpg


j65062 Whitegold2.jpg



18k gulguld K56062 fullset!
Aerospace K56062 Fullset.jpg


Aerospace K56062 Fullset (2).jpg



K56062 med blÄ tavla!
62446123_121087692476418_2310497672004427669_n (2).jpg



18k vitguld J56062
13196946i_zoom_v1576075419358.jpg



Breit-Dig-2.jpg



80360 boetten fast i 18k vitguld j56059
Clean, verkligen clean!
_MG_7326 (556x648).jpg



Produktkatalog Är 98 frÄn @laketwig
Man tappar hakan......vitguldaren J65062 med gul tavla Àr sÄ himla chef!:cigar:
Breitling - katalog 4.jpg


Priser....
Breitling - katalog 1 (med pris).jpg



18k Vitguld J65062
2010_DUB_07894_0010_000().jpg
Fantastiska :)
En helguldare stÄr högt upp pÄ önskelistan :)
Minns att jag tackade nej för mÄnga Är sedan till att köpa en Aerospace i vitguld (givetvis till ett mycket bra pris) men tyckte dÄ att det var mycket frÀckare/mer praktiskt med titan :banghead:
Ja ja man blir klokare med Ă„ren...
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Fantastiska :)
En helguldare stÄr högt upp pÄ önskelistan :)
Minns att jag tackade nej för mÄnga Är sedan till att köpa en Aerospace i vitguld (givetvis till ett mycket bra pris) men tyckte dÄ att det var mycket frÀckare/mer praktiskt med titan :banghead:
Ja ja man blir klokare med Ă„ren...
Verkligen fantastiska!. Hade inte tackat nej till en helguldare med utc!
Du skulle tÀnkt tvÀrtom att du Àr kung eller "lite mer Àn alla andra" med en vitguldare:cigar:
Var sjÀlv nÀra pÄ att klippa en K75362 hÀr pÄ forumet för en ca 2-3 Är sedan vill jag minnas och f*n att jag inte gjorde det:banghead:. Nu fÄr jag spara pÄ innan jag kan ge mig pÄ sÄdana grejor igen.
Kan nog vara sÄ att ju Àldre man blir desto mer sunt förnuft fÄr man och vill ha guld!?:D
 
Senast Àndrad:

SnÄlisen

Omega
Paneristi
Verkligen fantastiska!. Hade inte tackat nej till en helguldare med utc!
Du skulle tÀnkt tvÀrtom att du Àr kung eller "lite mer Àn alla andra" med en vitguldare:cigar:
Var sjÀlv nÀra pÄ att klippa en K75362 hÀr pÄ forumet för en ca tvÄ Är sedan vill jag minnas och f*n att jag inte gjorde det:banghead:. Nu fÄr jag spara pÄ innan jag kan ge mig pÄ sÄdana grejor igen.
Kan nog vara sÄ att ju Àldre man blir desto mer sunt förnuft fÄr man och vill ha guld!?:D

Är ocksĂ„ Ă€ldre och vill ha guld. Men dĂ„ blir det inte mĂ„nga dinkor.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Har ni nÄgon preferens över vilken sorts band/lÀnkar mm era Aerospaces helst glider runt med? SjÀlv har jag testat runt med det mesta förutom gummi, och hittills kan jag tycka att lÀnken passar mig bÀst, dÄ den sitter som bÀst pÄ mina taniga 17cm handleder.
Lite bilder pÄ mina:
LĂ€nk:
20200519_154640.jpg
Nato:
20200216_144140.jpg
Canvas:
20200318_120118.jpg
LĂ€der1:
20200221_102409.jpg
LĂ€der2:
20200324_180943.jpg
 

skyseeker

Rolex
Har ni nÄgon preferens över vilken sorts band/lÀnkar mm era Aerospaces helst glider runt med? SjÀlv har jag testat runt med det mesta förutom gummi, och hittills kan jag tycka att lÀnken passar mig bÀst, dÄ den sitter som bÀst pÄ mina taniga 17cm handleder.
Lite bilder pÄ mina:
LĂ€nk:
20200519_154640.jpg
Nato:
20200216_144140.jpg
Canvas:
20200318_120118.jpg
LĂ€der1:
20200221_102409.jpg
LĂ€der2:
20200324_180943.jpg
Tycker lÀnken Àr fantastisk pÄ alla pre-Evo. Kommer dock inte överens med Evo-lÀnken. Evon kör jag helst pÄ gummi eller canvas. Ska ta mod till mig att testa lÀder nÀr tilfÀlle ges :) För övrigt tycker jag det Àr lÀttare att kombinera band med ljus tavla, sÄ bara att gratulera till ljustavlad Aerospace som passar till/med det mesta :)
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Har ni nÄgon preferens över vilken sorts band/lÀnkar mm era Aerospaces helst glider runt med? SjÀlv har jag testat runt med det mesta förutom gummi, och hittills kan jag tycka att lÀnken passar mig bÀst, dÄ den sitter som bÀst pÄ mina taniga 17cm handleder.
Lite bilder pÄ mina:
LĂ€nk:
20200519_154640.jpg
Nato:
20200216_144140.jpg
Canvas:
20200318_120118.jpg
LĂ€der1:
20200221_102409.jpg
LĂ€der2:
20200324_180943.jpg
Pro 2 gummi och lÀnk har jag gillat mest pÄ "Avantage" E79362:)
Ocean racer med Breitlings egna viklÄs Àr guld det med!
Slanta upp och prova ett helborstat viklÄs i titan? 4900;- endast viklÄset.

4900kr endast spÀnnet och ca 600kr för gummiband. Breitling Ocean Racer Titan.jpg
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Pro 2 gummi och lÀnk har jag gillat mest pÄ "Avantage" E79362:)
Ocean racer med Breitlings egna viklÄs Àr guld det med!
Slanta upp och prova ett helborstat viklÄs i titan? 4900;- endast viklÄset.

4900kr endast spÀnnet och ca 600kr för gummiband. Breitling Ocean Racer Titan.jpg
Jag har faktiskt funderat pÄ det, men funderar pÄ om det inte blir lite "klumpigt" med viklÄset iom att klockan Àr relativt platt?
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Jag har faktiskt funderat pÄ det, men funderar pÄ om det inte blir lite "klumpigt" med viklÄset iom att klockan Àr relativt platt?
Lite storlek Àr det pÄ lÄset men sÄ tror jag det finns en mindre variant pÄ 22-20 d.v.s. tar maxbredd 20mm i lÄset.
För stÄlversionen ska det finnas en mindre iaf.


Edit. ett mindre viklÄs innebÀr 20-18mm. ViklÄs pÄ 22-20mm blir rÀtt.
 
Senast Àndrad:
Topp