• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Den "MUSTIGA" đŸ‘ŒđŸŒ - AEROSPACE - TrĂ„den!

Fick hem denna i mÄndags! Köpte den ifrÄn Kaplans butiken!

Denna har referensen F56062, men den har uppdateras med ett Superqurtz verket Breitling Cal. 75. Jag kÀnner mig grymt nöjd, och Àr inte alls besviken att urverket inte Àr tidsenligt. Visst, det hade varit kul, men nu har jag ett SuperQurtz verk i, sÄ vem Àr jag att klaga! Kan bara rekommendera er, som gÄr i köptankar, gör slag i saken, gÄ inte och vela som jag har gjort, det tog mig nÀstan 30 Är, innan jag kom till skott pÄ denna IKON!

dsc_8320-jpg.1446432


En F56062 med SuperQurtz verket Cal. 75. Tycker att det Àr kul att det stÄr det gamla referensnumret trots att dom behövt byta ut boettlocket, Detta p.g.a. att SQ verket Àr nÄgot tjockare Àn sina föregÄngare.

dsc_8316-jpg.1446430


Enligt specifikationerna sÄ ska denna vara lika tjock som E/F 75362 och dÄ mÀts den 9,80mm .
dsc_8322-jpg.1446433


AerospacelÀnken Àr nÀstan oanvÀnd.
dsc_8339-jpg.1446957
dsc_8314-jpg.1446429


Kul...att det följde med sÄ mycket tillbehör!
dsc_8323-jpg.1446434


Är inte sĂ„ dum pĂ„ lĂ€der heller.
7224321a-0ad4-4250-9058-737b3c11f4ba-jpeg.1447100
Bra och informativt Àven om det inte Àr nÄgon favorit hos mig
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Fick nyligen via Chrono24 syn pÄ en mycket, mycket ovanlig Pro1 lÀnk i TT-utförande till Aerospace!
Kommer ihÄg en annons pÄ blocket för ett antal Är sedan dÀr det var beskrivet att lÀnken endast kunde köpas som tillval i GenÚve, Schweiz. LÀnken i annonsen sÄg precis likadan ut som pÄ bilderna nedan.


TyvÀrr Àr mittlÀnkarna hÄrt utsatta pÄ Pro1, dÀrav skav pÄ plÀteringen.........
Pro1 Two Tone Bracelet VERY RARE2.jpg


Pro1 Two Tone Bracelet VERY RARE!.jpg


Pro1 Two Tone Bracelet VERY RARE3.jpg
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Fick nyligen via Chrono24 syn pÄ en mycket, mycket ovanlig Pro1 lÀnk i TT-utförande till Aerospace!
Kommer ihÄg en annons pÄ blocket för ett antal Är sedan dÀr det var beskrivet att lÀnken endast kunde köpas som tillval i GenÚve, Schweiz. LÀnken i annonsen sÄg precis likadan ut som pÄ bilderna nedan.


TyvÀrr Àr mittlÀnkarna hÄrt utsatta pÄ Pro1, dÀrav skav pÄ plÀteringen.........
Pro1 Two Tone Bracelet VERY RARE2.jpg


Pro1 Two Tone Bracelet VERY RARE!.jpg


Pro1 Two Tone Bracelet VERY RARE3.jpg


WTF!? Finns en i skrivande stund, NOS Pro1 i TT pÄ Ebay.
Duktigt sparat!
Saknar endlinks men Àr sÄnt man lÀttare kan fiska fram.

TT Pro1 2.jpg

TT pro1 3.jpg

TT Pro1.jpg

TT Pro1 4.jpg
 
Senast Àndrad:

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Fasen hörni. SvÀngde förbi franks ur idag, tror ni inte Herren hade en Aerospace i helguld. 1/2 som finns i Sverige, lÀnken pungade han 150k för 2018. Riktigt vacker mÄ jag sÀga. Hade en trevlig lÀngre pratstund dÄ jag var den enda kunden i affÀren, och dÄ kom vi sÄklart in pÄ Aerospace. Han visade mig sin Kontakt Andreas som jobbar pÄ Breitling som sa att nya Aerospacen kommer redan nu i november(screenie pÄ meddelandet). Jag var som nÀmnt i brattrÄden Àven hos Bo Bergrens i början av veckan och klÀmde pÄ nya Endurance, men den sÀljaren sa att Aerospacen kommer 2021. SÄ tro vad vi vill, men snart kommer det nÄgot spÀnnande :eek::rolleyes::D


(Edit: han har sÄklart ocksÄ en i rose med lÀder)
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Fasen hörni. SvÀngde förbi franks ur idag, tror ni inte Herren hade en Aerospace i helguld. 1/2 som finns i Sverige, lÀnken pungade han 150k för 2018. Riktigt vacker mÄ jag sÀga. Hade en trevlig lÀngre pratstund dÄ jag var den enda kunden i affÀren, och dÄ kom vi sÄklart in pÄ Aerospace. Han visade mig sin Kontakt Andreas som jobbar pÄ Breitling som sa att nya Aerospacen kommer redan nu i november(screenie pÄ meddelandet). Jag var som nÀmnt i brattrÄden Àven hos Bo Bergrens i början av veckan och klÀmde pÄ nya Endurance, men den sÀljaren sa att Aerospacen kommer 2021. SÄ tro vad vi vill, men snart kommer det nÄgot spÀnnande :eek::rolleyes::D


(Edit: han har sÄklart ocksÄ en i rose med lÀder)


LÄter som ett mycket trevligt besök, en Aerospace i helguld Àr inte en vanlig syn. Haha helt galet vad han fick lasta upp för lÀnken men vad gör man inte om man Àlskar modellen!:woot::D. Vad gÀller releasen av den nya Aerospace:en har mr Kern yttrat sig via insta om nÀsta Är men det Àr kanske för att ha en marginal om det inte gÄr vÀgen!?.
November kan jag vÀnta till för mer Àn sÄ Àr en plÄga:dead:
 
Senast Àndrad:

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
LÄter som ett mycket trevligt besök, en Aerospace i helguld Àr inte en vanlig syn. Haha helt galet vad han fick lasta upp för lÀnken men vad gör man inte om man Àlskar modellen!:woot::D. Vad gÀller releasen av den nya Aerospace:en har mr Kern yttrat sig via insta om nÀsta Är men det Àr kanske för att ha en marginal om det inte gÄr vÀgen!?.
November kan jag vÀnta till för mer Àn sÄ Àr en plÄga:dead:
Haha den var RIKTIGT tung, i flera bemÀrkelser ;) Chronometre certifie, tvÀrfet. Kan inte sluta hylla den :D
Ja, sÄg hans kommentar ocksÄ för ett tag sedan, den hÀr bilden var frÄn i torsdags(igÄr) eller förra torsdagen, sÄ det Àr ju "fÀrskare" Àn nÀr mr No Wings svarade pÄ kommentaren. Men den som vÀntar pÄ nÄgot gott...
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Haha den var RIKTIGT tung, i flera bemÀrkelser ;) Chronometre certifie, tvÀrfet. Kan inte sluta hylla den :D
Ja, sÄg hans kommentar ocksÄ för ett tag sedan, den hÀr bilden var frÄn i torsdags(igÄr) eller förra torsdagen, sÄ det Àr ju "fÀrskare" Àn nÀr mr No Wings svarade pÄ kommentaren. Men den som vÀntar pÄ nÄgot gott...
DÄ vet jag vilken det Àr, tvÀrfet Àr den, kanske inte pÄ höjden men totalt sett:D
Är det sĂ„ fĂ€rskt tycker jag vi bestĂ€mmer att den kommer i nov!
Han verkar behÄlla vingarna pÄ vissa sportmodeller sÄ den lÀr sitta kvar pÄ nya Aerospace:en. Blir det utan vingar ska det till en makalöst snygg skapelse för att kompensera......men.....nya smeknamnet blir för alltid Mr No Wings hehe
 

john b

Rolex
Äntligen!

Aerospace evo night mission cobra yellow dial. LE, 300 ex.

Var för sent ute 2016.
Nu fick jag chansen.
En mm för stor kanske, tavelfÀrgen och ninjastealthtitan kompenserar för det.



Riktigt lyckad variant










Skitbra lume ocksÄ. Inte japanbra förstÄs. Eller ens bra. Men finns iaf







Kul klocka som fan! VĂ€ger inget.
ViklÄs i titan som funkar bra för mina armar. Hört andra som hatar det.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Äntligen!

Aerospace evo night mission cobra yellow dial. LE, 300 ex.

Var för sent ute 2016.
Nu fick jag chansen.
En mm för stor kanske, tavelfÀrgen och ninjastealthtitan kompenserar för det.



Riktigt lyckad variant










Skitbra lume ocksÄ. Inte japanbra förstÄs. Eller ens bra. Men finns iaf







Kul klocka som fan! VĂ€ger inget.
ViklÄs i titan som funkar bra för mina armar. Hört andra som hatar det.
Stort grattis! Den dÀr Àr riktigt fet!
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Äntligen!

Aerospace evo night mission cobra yellow dial. LE, 300 ex.

Var för sent ute 2016.
Nu fick jag chansen.
En mm för stor kanske, tavelfÀrgen och ninjastealthtitan kompenserar för det.



Riktigt lyckad variant










Skitbra lume ocksÄ. Inte japanbra förstÄs. Eller ens bra. Men finns iaf







Kul klocka som fan! VĂ€ger inget.
ViklÄs i titan som funkar bra för mina armar. Hört andra som hatar det.
Gratulerar till ett grymt kul val av Aerospace!.
LÄng vÀntan men nu har du den!. Inte alls avundsjuk:angel:
Gul tavla pÄ sommarhalvÄret Àr riktigt bra. RÀtta mig om jag har fel men den Àr inte helt pÄskgul/kycklinggul utan skiftar en aning?. Ser lite mörkare gul ut.
 
Senast Àndrad:

john b

Rolex
Gratulerar till ett grymt kul val av Aerospace!.
LÄng vÀntan men nu har du den!. Inte alls avundsjuk:angel:
Gul tavla pÄ sommarhalvÄret Àr riktigt bra. RÀtta mig om jag har fel men den Àr inte helt pÄskgul/kycklinggul utan skiftar en aning?. Ser lite mörkare gul ut.

Korrekt, lite mörkare Àn kyckling och solros. Inte direkt terrakotta heller. SvÄrt att sÀtta namn pÄ eller associera till skulle jag sÀga. Förutom dÄ förstÄs den korrekta men svÄrförstÄdda termen "kobragul.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Äntligen!

Aerospace evo night mission cobra yellow dial. LE, 300 ex.

Var för sent ute 2016.
Nu fick jag chansen.
En mm för stor kanske, tavelfÀrgen och ninjastealthtitan kompenserar för det.



Riktigt lyckad variant










Skitbra lume ocksÄ. Inte japanbra förstÄs. Eller ens bra. Men finns iaf







Kul klocka som fan! VĂ€ger inget.
ViklÄs i titan som funkar bra för mina armar. Hört andra som hatar det.
Kul kombo! Cobragul och ninjastealth. En sÄ kallad kompromiss :)
ViklÄset i titan lÀr nog passa alla, men det vill till att man har fattat hur det ska sitta för att sitta bekvÀmt. Om inte, sÄ Àr det inget vidare. Andra lÄs Àr ofta rÀtt platta, men det kan man ju Inte beskylla detta för att vara. SÄ böjen ska inte sitta mitt under handleden, dÄ fÄr man en kant rakt in i handleden, vilket knappast passar sÄ mÄnga, utan ut mot "kanten" av handleden, s a s.
 

john b

Rolex
Kul kombo! Cobragul och ninjastealth. En sÄ kallad kompromiss :)
ViklÄset i titan lÀr nog passa alla, men det vill till att man har fattat hur det ska sitta för att sitta bekvÀmt. Om inte, sÄ Àr det inget vidare. Andra lÄs Àr ofta rÀtt platta, men det kan man ju Inte beskylla detta för att vara. SÄ böjen ska inte sitta mitt under handleden, dÄ fÄr man en kant rakt in i handleden, vilket knappast passar sÄ mÄnga, utan ut mot "kanten" av handleden, s a s.

Fast nu nÀr jag kollar sÄ Àr det ju svÄrt att variera platsen pÄ viklÄset pÄ handleden, den sitter ju fast i ena bandflÀrpen och friction fit i andra. SÄ man kan ju egentligen, med originalbandet bara justera "omkretsen" inte viklÄsets relativa plats. Förklarar kanske varför det passar en del bÀttre Àn andra. De rÄkar ha kurvaturen pÄ rÀtt plats sÄa att sÀga.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Fast nu nÀr jag kollar sÄ Àr det ju svÄrt att variera platsen pÄ viklÄset pÄ handleden, den sitter ju fast i ena bandflÀrpen och friction fit i andra. SÄ man kan ju egentligen, med originalbandet bara justera "omkretsen" inte viklÄsets relativa plats. Förklarar kanske varför det passar en del bÀttre Àn andra. De rÄkar ha kurvaturen pÄ rÀtt plats sÄa att sÀga.
SÄ Àr det nog! Upplever Breitlings spÀnnen mer kurviga Àn mÄnga andra hur som helst, vilket rimligen passar somliga men inte alla.
 
Topp