• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Den "MUSTIGA" đŸ‘ŒđŸŒ - AEROSPACE - TrĂ„den!

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Min gamla, trist att man alltid sÀljer allt som Àr kul......spÄnigt!!

7d4aee25eafdf8bfc1dc8044a8f1eb3b_9.jpg
2013-02-19 10.29.48.png
11677c339debaa5cf802001ae3f797d0_9.jpg

Tavlan Àr grym!. Finns en hos Watchfinder.co.uk, dock funkar inte hemsidan för mig sÄ jag fick ta en screenshot.
Den har blÄ tavla och Àr uttagen vÀldigt sent(011) som jag inte vet stÀmmer. Pruta ska man definitivt göra hos dem.
AerospaceKingAbdullha.jpg
 
Frestelsen blev för stor sÄ slog till och köpte en Aerospace E65062 av en hÀr pÄ forumet. Nu behöver jag hitta nÄgot snyggt canvasband, nÄgon som har nÄgot bra tips. TÀnker mig nÄgot Ät det grÄa hÄlet.
 
Frestelsen blev för stor sÄ slog till och köpte en Aerospace E65062 av en hÀr pÄ forumet. Nu behöver jag hitta nÄgot snyggt canvasband, nÄgon som har nÄgot bra tips. TÀnker mig nÄgot Ät det grÄa hÄlet.
DÄ Àr stalltipset ett Hadley Roma Cordura, satte pÄ ett brunt pÄ min (finns i grÄtt ocksÄ):
IMG_20200917_174535__01.jpg
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
En synnerligen begrÀnsad utgÄva av Aerospace i helguld. Endast 5 exemplar tillverkade för att fira 50-Ärs jubileum av Patrouille de france Är 2003. Ref. K75362
Den hade suttit fint en fredag som denna!

Bild frÄn auktion-08: https://catalog.antiquorum.swiss/en/lots/breitling-lot-206-265?page=0
Aerospace K75362 Patrouille de France Limited Edition Endast 5 exemplar.jpg
Beautiful! Lite oklart dock om slutpriset, kÀnns som om 2k USD Àr en bra bit under vad guldvÀrdet var dÄ, men skit samma - underbar klocka!
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Skrev nÄgra ord om den hÀr klockan i BreitlingtrÄden och blev dÀr tipsad om den hÀr trÄden.
Gick hit och bara Affes trÄdstart Àr en anledning att vara hÀr - imponerande arbete!
Mitt bidrag (sÄ hÀr lÄngt) Àr en E79 som jag bytte till mig för nÄgra dagar sedan.
Den var avsedd för Jas Gripen- piloter i Tjeckiska Flygvapnet, dĂ€rav mĂ€rket pĂ„ tavlan. Ägaren till den hĂ€r tog ut den 2014, anvĂ€nde den en gĂ„ng och lade sedan undan den. För ett litet tag sedan tog han fram den igen för batteribyte och tĂ€thetsservice.
Den Àr fullset och naturligtvis i nyskick.
- Jag Àr glad att jag fick överta den :)
237DD028-1229-4272-8081-6FED99919D34.jpeg
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
LÀste igenom Affes historik i trÄdstarten. Noterade att det stÄr att alla de nyare modellerna har "perpetual calendar" (vilket jag ocksÄ lÀst pÄ andra stÀllen). E79 har det inte, den har bara Ärskalender. Jag hade en Àldre version för mÄnga Är sedan och jag har för mig att den hade evighetskalender. NÄn som har koll pÄ det hÀr?
 

EHR

Cartier
2-Faktor
Efter att jag för ett tag sedan lÀste starten pÄ denna trÄd av @Affe, sÄ kÀnde jag att det Àven var dags för mig att kliva in i vuxenvÀrlden!
Det dröjde inte lÀnge innan denna dök upp pÄ Köp&SÀlj och dÄ kunde jag inte hÄlla mig.
3A9E4E20-B1D9-452E-A552-75116797502D.jpeg

1D673EFD-7669-47B9-BBB3-D6D47E210217.jpeg

Vi kommer bra överens och det kÀnns som att denna Breitling-ikon kommer fÄ stanna lÀnge :)
Trevlig lördag pÄ er!
 
LÀste igenom Affes historik i trÄdstarten. Noterade att det stÄr att alla de nyare modellerna har "perpetual calendar" (vilket jag ocksÄ lÀst pÄ andra stÀllen). E79 har det inte, den har bara Ärskalender. Jag hade en Àldre version för mÄnga Är sedan och jag har för mig att den hade evighetskalender. NÄn som har koll pÄ det hÀr?

Kan det ha med definitioner att göra!? Den klarar 30-31dagars omstĂ€llning och 28dagar i februari alla Ă„r utom skott-Ă„r! Tim Mosso beskriver det som en ”Semi-Peperpetual” ca 07:04 in i denna video.
https://youtu.be/_6zloTKth1
Min tanke Àr alltsÄ att alla har lika datumfunktion genom alla produktionsÄr
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Kan det ha med definitioner att göra!? Den klarar 30-31dagars omstĂ€llning och 28dagar i februari alla Ă„r utom skott-Ă„r! Tim Mosso beskriver det som en ”Semi-Peperpetual” ca 07:04 in i denna video.
https://youtu.be/_6zloTKth1
Min tanke Àr alltsÄ att alla har lika datumfunktion genom alla produktionsÄr
- Jag tror inte det Ă€r riktigt, det heter Ă„rskalender om den klarar allt utom skottĂ„r. Och jag har faktiskt för mig att en Ă€ldre variant jag hade var ”perpetual”. LĂ€tt att se nĂ€r man stĂ€ller in den, en evighetskalender börjar med att man mĂ„ste ange Ă„r eller antalet Ă„r till skottĂ„r.
Men vad gÀller den Àldre Aerospacen kan jag komma ihÄg fel, hÀnder rÀtt ofta :)
 
Snyggt! Vad Àr det för band som sitter pÄ?

Efter att jag för ett tag sedan lÀste starten pÄ denna trÄd av @Affe, sÄ kÀnde jag att det Àven var dags för mig att kliva in i vuxenvÀrlden!

Det dröjde inte lÀnge innan denna dök upp pÄ Köp&SÀlj och dÄ kunde jag inte hÄlla mig.
3A9E4E20-B1D9-452E-A552-75116797502D.jpeg

1D673EFD-7669-47B9-BBB3-D6D47E210217.jpeg

Vi kommer bra överens och det kÀnns som att denna Breitling-ikon kommer fÄ stanna lÀnge :)
Trevlig lördag pÄ er!
 
  • Like
Reactions: EHR
- Jag tror inte det Ă€r riktigt, det heter Ă„rskalender om den klarar allt utom skottĂ„r. Och jag har faktiskt för mig att en Ă€ldre variant jag hade var ”perpetual”. LĂ€tt att se nĂ€r man stĂ€ller in den, en evighetskalender börjar med att man mĂ„ste ange Ă„r eller antalet Ă„r till skottĂ„r.
Men vad gÀller den Àldre Aerospacen kan jag komma ihÄg fel, hÀnder rÀtt ofta :)

Du minns sÀkert rÀtt! Jag bara killgissar utifrÄn hur min aero funkar. Ett antal andra funktioner har ju förÀndrats genom Ären.
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
DÄ Àr man igÄng igen:D
Fin ref. E75362 med svart tavla och fullset!. Uttagen 2005, alltsÄ sista Äret för denna reffen frÄn sjÀlvaste klockmeckat Schweiz:cigar:
Tillbehören var till min förvÄning i nyskick. Det hÀr Àr kÀrlek pÄ riktigt!!!

Drog hem en annan E75362 innan denna men blev sÄdÀr nöjd sÄ jag fick leta vidare.
Ska fixa ett bra band till den, ni fÄr dessvÀrre nöja er med 1st nakenbild sÄ lÀnge:rolleyes:

2C752323-8330-4873-9F50-B64030F6AE25.jpeg
 

skyseeker

Rolex
DÄ Àr man igÄng igen:D
Fin ref. E75362 med svart tavla och fullset!. Uttagen 2005, alltsÄ sista Äret för denna reffen frÄn sjÀlvaste klockmeckat Schweiz:cigar:
Tillbehören var till min förvÄning i nyskick. Det hÀr Àr kÀrlek pÄ riktigt!!!

Drog hem en annan E75362 innan denna men blev sÄdÀr nöjd sÄ jag fick leta vidare.
Ska fixa ett bra band till den, ni fÄr dessvÀrre nöja er med 1st nakenbild sÄ lÀnge:rolleyes:

2C752323-8330-4873-9F50-B64030F6AE25.jpeg
Ser lovande ut :)
 
Topp