• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den som söker finner...

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Var hemma hos föräldrarna och letade efter något gammalt smyckesskrin som skulle kunna omvandlas till en klocklåda. Döm av min förvåning när en omega seamaster dök upp i lådorna ( från 65-66 enl www) ref 106.002 verk 565 serienummer 24771777. Någon som vet något mer om dessa, den funkar inte men tänker kosta på den en service iaf.

Dök även upp en Tissot seastar men den tar vi en annan gång:)
 

rogart-63

Patek
Var hemma hos föräldrarna och letade efter något gammalt smyckesskrin som skulle kunna omvandlas till en klocklåda. Döm av min förvåning när en omega seamaster dök upp i lådorna ( från 65-66 enl www) ref 106.002 verk 565 serienummer 24771777. Någon som vet något mer om dessa, den funkar inte men tänker kosta på den en service iaf.

Dök även upp en Tissot seastar men den tar vi en annan gång:)


bild, bild, bild
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
När jag söker på Chrono24 så finns inga till salu med ref 106.002 dock 105.002 och 106.001. Kan den vara ovanlig?? Känns inte som farsan skulle ha kostat på sig det men ska kolla upp den vägen också
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Satan glömde bild
image.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Fan vad kul! Affektionsvärde till tusen, grattis! :)

Tavlan verkar vara i fint skick, tror dock inte att modellen i sig är jätteovanlig. En service med ny krona är den absolut värd.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nä den känns inte så ovanlig men blev lite fundersam när jag inte hittade någon med samma ref på Chrono 24. Är ju en automatare med datum så jag vågar inte pilla med den själv...än. Något tips om någon som är bra på gamla omegor, någon på forumet kanske?

bild på tissoten. Den funkar inte heller, inte ens säker på vad som driver den (fjäder el batteri) Omegan har fått all uppmärksamhet hittills:)

image.jpg
 
Nä den känns inte så ovanlig men blev lite fundersam när jag inte hittade någon med samma ref på Chrono 24. Är ju en automatare med datum så jag vågar inte pilla med den själv...än. Något tips om någon som är bra på gamla omegor, någon på forumet kanske?

bild på tissoten. Den funkar inte heller, inte ens säker på vad som driver den (fjäder el batteri) Omegan har fått all uppmärksamhet hittills:)

image.jpg
Spontant säger jag batteri på Tissoten direkt, känns som en kvartsare!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Måste prata med farsan först, finns en gravyr på baksidan där det står hans namn och 20e landskampen. ( han är gammal friidrottare) funderar på att snygga upp den bakom ryggen på honom och överraska honom vid lämpligt tillfälle och få historien bakom. Den är välanvänd iaf och har gott om dings, borde finnas en och annan historia bakom.
 
Topp