• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den som väntar på något gott...paketöppning.

vekktah

Cartier
Inte ofta jag skaffar nytt nuförtiden. Och när det sker är det alltid f 2 f.
Men så dök en gammal romans upp och då fick man vackert krypa till korset.

wSqBIM0.jpg

stort paket.
7Cj9YwH.jpg

en klunk kaffe, och ett djupt andetag. Har köpt grisen i säcken.
Aldrig sett den IRL
Ursäkta jorden under nageln. Är på semester :)
Nu så, antingen något jävligt ömtåligt eller raka motsatsen.
SUDpfRx.jpg

Q3cvp7g.jpg

Ah, inte så värst ömtåligt.
cT7rKb3.jpg

tittut, för en gångs skull spännande att lyfta på locket.
YUJ5ITz.jpg

Äntligen en BR 02-92 med den snygga tavlan utan siffer-index
K3dGFm0.jpg

Älskar den här looken.
h7HNohi.jpg

Äntligen en hårding som inte desperat försöker se ut som något annat.
DnlMEWf.jpg

Och så handledsbilden med fingeravtryck och allt.

Intryck? Precis som jag ville. Men lite flammig lume på visarna. Verkar gälla märket i stort för jag har sett det på andra som jag kikat på. I övrigt så är den gedigen med skön känsla. Som dykare hajjar jag inte riktigt grejen med konstuktionen av den interna dykringen men vafan, ingen jävel dyker med dykarklockor på det sättet längre, även om Bell & Ross arrangerar bilder på tunga industridykare med deras klockor.
Jag kan inte förstå varför just denna modell utgått från Bell & Ross sortiment (i alla fall på deras site). Har jagat som en dåre efter den här tavlan (i både stål och kolfiber) Och även om den var på min lista innan jag köpte min 114060 som fått mig att totalt stanna av i klockflippandet så var jag tvungen att testa den.
De är ju lite dyra (med tanke på urverket) men det har ju inte hindrat andra mären att bli framgångsrika (oris, tudor etc) så jag är förvånad att inte fler bär dessa. Men jag kanske har konstig smak?
Nu blir det till att beställa gummi och lägga 114060 i lådan över sommaren.
 

BME

Cartier
Ball! Grattis!
Är det orange också på minut och sekundvisaren?
I så fall ännu mer sommar som jag lärt mig av Ricvin att orange är :D
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Gött! Var hittade du den?
Jag saknar min till och från och håller gluggarna öppna om det skulle dyka upp en till rätt pris.

Grattis är på sin plats!
 

vekktah

Cartier
Gött! Var hittade du den?
Jag saknar min till och från och håller gluggarna öppna om det skulle dyka upp en till rätt pris.

Grattis är på sin plats!
tack! Ja, det är nog enda gången jag inte slagit till på en klocka, när jag kollade på din. Men hade en tudor på halsen då som jag inte blev av med... Men sen gick det ju som det gick ;-)
Hittade den på Uret Vintage, varför jag nu skulle in och klicka där. Nyligen genomgången hos B&R och med garanti kvar.
 

DrDre

Patek
Grattis. Jag har ockås gått och sneglat lite på just den modellen (eller en pvd:ad). En av de snyggaste B&R och med en design som avviker från annat. Personligen tycker jag denna är snyggare än de fyrkantiga varianterna, men det verkar ju gå minst 50 fyrkantiga på varje 02:a av ngn anledning.
 

vekktah

Cartier
Grattis. Jag har ockås gått och sneglat lite på just den modellen (eller en pvd:ad). En av de snyggaste B&R och med en design som avviker från annat. Personligen tycker jag denna är snyggare än de fyrkantiga varianterna, men det verkar ju gå minst 50 fyrkantiga på varje 02:a av ngn anledning.

Ja, av ngn anl är det den stora grejen. Tycker de är coola, men lite för extrema för mig. Den pvd-ade är väl egentligen helt i kolfiber vad jag vet. Den hade jag lika gärna haft, men risken är ju att den väger 20 gram :)
 

DrDre

Patek
Ja, av ngn anl är det den stora grejen. Tycker de är coola, men lite för extrema för mig. Den pvd-ade är väl egentligen helt i kolfiber vad jag vet. Den hade jag lika gärna haft, men risken är ju att den väger 20 gram :)

Man blev ju lite sugen efter dina bilder och rusade givetvis iväg till Chrono24 för att kola lite. Den här tex ser ju inte så dum ut. Jag är ingen expert på B&R, men hade fått för mig att det finns både kolfiber och pvdbehandlad stål.

http://www.chrono24.com/en/bellross...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
 
Topp