• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora armbandstråden...

Mr G

Friends of KS
Visst måste det väl vara många som funderar på hur deras klocka ser ut på ett visst armband eller som undrar var man ska köpa armband eller hur armbanden man ser på nätet ser ut när de väl kommer hem? Vi får väl se om det är en tråd som det kan bli något drag i.

För några veckor sedan (1 dec) la jag en beställning från Hong Kong via ebay från Chimaera Straps som kom idag. Jag beställde 3 uppsättningar läderarmband till min IW 377701, två band med IWC-liknande deployant spänne och ett annat.

Summa? 684 kr.

De två till vänster är 21mm och det till höger är 22mm och blev i mitt tycke för klumpigt på klockan.

IMG_2054.JPG


Jag satte först på det mörkbruna...
IMG_2039.JPG


IMG_2040.JPG


Och sen det ljusare...

IMG_2041.JPG


IMG_2042.JPG


IMG_2045.JPG


Och sen 22mm bandet som är i största laget. Jag tycker det är snyggt med de vita sömmarna och det är rejäl kvalité på bandet men det är i fetaste laget för klockan tycker jag nog. Samtidigt tycker jag att de andra banden är lite lite för tunna på klockan som är 43mm.

IMG_2046.JPG


IMG_2048.JPG


IMG_2049.JPG


IMG_2050.JPG


På bilderna ser banden något ljusare ut än i verkligheten. Vilket band tycker du var snyggast?

Hoppas att det var OK att skapa en ny armbandstråd, annars får admin flytta in på lämpligt ställe!
 
Topp