• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora börstråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

MrJazze

Silver
2-Faktor
Ser att det finns div trådar som behandlar fastighetsaffärer samt hur man får pengarna att växa etc. Ser dock ingen ren börstråd varför jag tror att denna trådstart kan vara på sin plats.

För närvarande är ju börsen ganska högt värderad och har återhämtat sig oförskämt bra efter vårens coronacrasch.
Ytterligare sättningar på börsen är väl troligtvis att vänta men hur stor är ju svårt att säga och mycket beror väl kanske också på hur framtiden ter sig coronautveckling och ev. Vaccin.

Tanken är väl att sätta ihop en portfölj när börsen haft en sättning, låt säga på 10%, men redan nu är det ju spännande att titta på tänkbara kandidater. Med bra aktier menar jag stabila utdelare med en positiv kursutveckling, inga aktier med allt för stor pendel eller negativ kurstrend är intressant.
Horisonten är ca 20 år, +-5 år.
Har tittat på aktier som Ica, Swedish match, Tele2, Atlas C, ABB, Investor, Kinnevik och Latour. Har tidigare haft ca 8-12 aktier i portföljen men med ett par tre investmentbolag i portföljen känns det som att 7-9 bolag också kan fungera.
Latour är ju ingen aktie med särskilt hög direktavkastning, men den finns trots allt där och dessutom kan man ju se en väldigt fin kursutveckling historiskt.
Vad säger panelen om spelplanen, är det aktier som har tillräckligt bra direktavkastning för att vara värda att kalla "bra utdelare"? Vet att många av bolagen återfinns i investmentbolagen men det är samtidigt bolag som jag tror på i framtiden.
Kommentera gärna och kom med egna tankar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp