• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Camel Trophy Watches Tråden...

Case

Panerai
Inte rätt patina på vridringen och det kan ha varit AM visare så jag vågde inte slå till.

Edit: Tusen stavfel i en mening fixade.
 

Påsen

Omega
Fick en Cameltrophy chronograph när jag slutade skolan -92 . Den blev liggandes i plåtlådan i ca 20 år innan jag träffade en kille som lurade in mig i klockvärlden :angel: , de läderarmbandet som satt på orginal tyckte ja aldrig om , så för någon månad sen införskaffades ett NATOband till klockan. :)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    106.7 KB · Visningar: 226

Syven

Panerai
2-Faktor
Nytt batteri väckte liv i dinkan!
Är ju en damklocka men tycker att jag med mina taniga armar kommer undan med det.
Blir ju ganska lång lug till lug iom den speciella infästningen mot lädret.
Kommer nog inte få mycket handledstid men kanske någon gång ibland.
1461159090193-807730670.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tjääääääna,

Farsan min städade i förrådet och hittade en camelklocka som är lika gul som en kedjerökares tänder. Han köpte den 92, vad är en sån här rackabajsare värd idag om man ser till att byta batteri (och att den startar såklart) ? @Af Sjodahl du verkar ju mest kompetent på området :)



v___namn borttaget.jpg
V__B216.jpg

Sorry för sent svar @wotan, men 1200-1500kr borde du lätt få, med lite tur så kanske någon är beredd att betala uppåt 2000kr i bästa fall. Men inte skall fasanen sälja denna ikon, bättre att behålla den efetr man slängt in ett nytt batteri!!!
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Klart man har kvar sin gamla camel. Har legat orörd sedan typ -91. Hade en ballare modell innan men den blev tyvärr stulen på en Thåström konsert. Hade länge kvar orginallådan som förvaring av annat men den är borta nu...
image.jpeg
image.jpeg
 

Micky

Breitling
Hittade min gamla Camel Trophy Professional Diver helautomatisk, i en undanstoppad kartong.
Jag har slutat använda klocka på armen så den är till salu om någon vill ge ett bud.
Armbandet bör nog bytas, men i övrigt verkar den vara i kanonskick.
Jag har tyvärr inte kvar den gula plåtboxen som den kom i original.
Finns i Johanneshov, Stockholm.

/Micke
 

Bilagor

  • 20160801_172826.jpg
    20160801_172826.jpg
    106.3 KB · Visningar: 112
  • 20160801_172832.jpg
    20160801_172832.jpg
    100 KB · Visningar: 107

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Var tvungen att följa Affes ord (han är ju trots allt kungen av Camel Trophy) och skaffade mig ytterligare en Camel klocka. Men jag är inte nöjd än, skall ha tag på en kronograf och en automat också. Har helt klart blivit Camel frälst.
Cameler.jpg

Fan va coolt mannen, Camel klockor är roliga klockor att samla på, och dom där två var riktigt schyssta, ska du ha en kronograf så är det absolut SUPERCHRONON du ska ha, den är KING of the KINGS när det kommer till Camel Trophy, har tre av dessa, är ute efter den med vit tavla.

Superchrono.jpg
 

Lindeberg

Omega
Hittade den här i min klocklåda. Används inte, men det är svårt att avyttra den pga att det är en av mina första klockor. Hade den alltid på läder, men bandet och den lilla logotypen på bandet är borta...


IMG_8708.JPG




IMG_8707.JPG
 

Rolfen

Rolex
Fan va coolt mannen, Camel klockor är roliga klockor att samla på, och dom där två var riktigt schyssta, ska du ha en kronograf så är det absolut SUPERCHRONON du ska ha, den är KING of the KINGS när det kommer till Camel Trophy, har tre av dessa, är ute efter den med vit tavla.

Superchrono.jpg
Jag följde inte ditt råd denna gång Affe utan det blev en Multichrono II istället men det finns inget som hindrar att det också ramlar in en Superchrono i framtiden då jag verkar ha fastnat i Camel Trophy träsket.
CamelTrophyMultichronoII.jpg


Nu är dom tre.
CamelTrophySamling.jpg
 
Topp