• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Camel Trophy Watches Tråden...

Inhalez

Breitling
4A567AAE-6C4A-4A77-9C69-6691275CDDE5.png
Trevlig tråd. Har en trophy adventure någonting liggandes, kanske dags att börja anvönda den igen. Sitter någon inne med lite info om min modell hade det varit roligt och intressant. Har googlat lite men hittade inte så mkt mer än på ebay.
 

maxGMT

Omega
Hittade detta fullset hemma hos min mamma i afton. Så kul!
Användes i ca 1 mån i mitten på nittiotalet och har sedan dess fått vila (och stannat såklart). Eventuellt får den vandra vidare till sann CT-fantast via köp och sälj.
F0B10FF3-AB42-4FBD-B4BA-18DD55CA9349.jpeg
Någon expert i denna tråd som kan vara behjälplig kring ett vettigt pris?
 

errare

Omega
Godmorgon, gamle tråd.

Har fått en Camel Trophy supercrono passad till mig. Den har ett helt dött batteri, men det som jag tänker på är att den inte går att ställa om? Datum kan jag ställa in, men inte visarna... Ska det vara så? Är relativt ny till quartzvärlden!
 

Robbanc76

Cartier
Godmorgon, gamle tråd.

Har fått en Camel Trophy supercrono passad till mig. Den har ett helt dött batteri, men det som jag tänker på är att den inte går att ställa om? Datum kan jag ställa in, men inte visarna... Ska det vara så? Är relativt ny till quartzvärlden!

Har du testat att dra ut kronan ett snäpp till? =)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Godmorgon, gamle tråd.

Har fått en Camel Trophy supercrono passad till mig. Den har ett helt dött batteri, men det som jag tänker på är att den inte går att ställa om? Datum kan jag ställa in, men inte visarna... Ska det vara så? Är relativt ny till quartzvärlden!


Det är nog i sin ordning! Har 4 SUPERCHRONO var av en har ett batteri som det finns kräm i! Resterande är helt döda, och IOM så kan jag inte heller ställa om tiden!

B0A18C1E-C3FF-46AD-8DE0-01C551D95D77.jpeg


Om det fattas batteri så ska du ha denna, eller ett som motsvarar detta!

2757854C-5414-4E60-BB5E-D2B6695107AC.png
 

errare

Omega
Det är nog i sin ordning! Har 4 SUPERCHRONO var av en har ett batteri som det finns kräm i! Resterande är helt döda, och IOM så kan jag inte heller ställa om tiden!

B0A18C1E-C3FF-46AD-8DE0-01C551D95D77.jpeg


Om det fattas batteri så ska du ha denna, eller ett som motsvarar detta!

2757854C-5414-4E60-BB5E-D2B6695107AC.png

Tackar! Då ska vi jag nog få igång den snart!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    292.5 KB · Visningar: 19

Acos

Audemars
funderar på sälja min, så är det nån i tråden som är sugen på den skicka pm! Bild finns längre upp i tråden
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Dessa två ramlade in idag!

Masterchronon köpte jag på Tradera, säljaren påstod att den legat på en kallvind i 20 år, så det var lite på vinst och förlust, tyvärr var det någon som såg till att höja priset i slutsekunderna på auktionen.

Den tidiga versionen av Green Belt, köpte jag från Kaplans Lilla Klockor förra torsdagen, blev lite snoppen när det visade sig vara Titanversionen.

432AEB4F-B16E-4C6B-84C6-515A71DDCA26.jpeg
9E944D4E-9DF9-4492-90B0-242BDFA4ADBE.jpeg

Masterchrono och en Green Belt i titan i väldigt bra skick.
517149FA-8D83-478D-AA3D-6E11D3CD3241.jpeg


Kul att innerboxen fanns kvar på denna, tyvärr så var väl denna i sådant bra skicka man hade hoppats. Visst den tickade igång när jag bytte batteriet, men den vänstra knappen är intryckt, så det blir väl att lämna in den på service vad det lider.

009C126A-BE45-4EC4-B3AC-0A052E96E516.jpeg


För er som gillar Camel klockor så är detta rolig läsning!

https://www.camel-trophy.net/meine-ct-s/

http://koleksicameltrophy.blogspot.com/2014/12/green-belt-555415-eta-earlier-model.html
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Dammade av den här i somras. Nytt batteri och ny packning efter tio år utan att vara igång. Inköpt i juni 1993.
2016-01-23 12.41.07.jpg
Funkar perfekt fortfarande. Skulle det kunna passa med en stållänk?

@Micke_A , har du kvar din Masterchrono?! Om du har det, skulle du kunna vara vänlig och lägga upp bild på bakboetten, jag undrar ifall det är samma som på den jag fick hem idag?!

Det är den till vänster.

517149fa-8d83-478d-aa3d-6e11d3cd3241-jpeg.1402898


Mvh // Affe
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
e här någon som vet var jag kan få tag i reservdelar till min camel trophy super chrono

vet inte. Men för nått år sedan lämnade jag min top chrono för batteribyte och den urmakaren att det var ett seiko verk.
Om det är så att det är seiko verk i dem så borde ju många urmakare kunna fixa reservdelar. Men som sagt bara en vild gissning.
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
D4D13A32-3115-40B4-9B1A-AB5C4BE8C581.jpeg

får stoppa in denna här! En gammal present från 90-talet som återfunnits. Hoppade igång med batteribyte. Orginal-lädret gick dock inte att rädda. Men nostalgin!😍
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Den här klassikern med repigt glas följde med i en lot (Super Chrono 3S10). Noterar att, vad jag tror är alarmknappen, saknas. Gissar att det är hopplöst med reservdelar till dessa?

a1.jpg
 
Topp