• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora förälder- och barntråden

nydde

Omega
Hittade tråden lite sent! Men har läst ikapp hela. Kul att läsa alla upplevelser nya som gamla!
Dottern är lite över två nu och har varit sådär smidig så att det retar upp alla andra föräldrar.

Jag har ställt in mig på en hemsk tonårstid..

Såg lite frågeställningar inför födseln eller kanske inför föräldraskapet här i tråden så om det är någon i den sitsen
så ska jag ge en till upplevelse. Som någon tidigare skrev så kände jag bara ansvar när vår dotter föddes, och förvåning
att dom skicka hem oss som om vi skulle veta hur det skulle gå till :)

Kärleken växte fram över tid för mig och var inget som kom som en blixt. Så ser det ut i alla mina relationer, så helt utan att veta så kanske
det kan vara en fingervisning. Att bygga en relation till den här nya personen är ju precis det man gör, och gör om eftersom dom växer och utvecklas.

Var föräldraledig dom första 9 månaderna, det var riktigt fint.
 
Senast ändrad:

Chuck

Patek
2-Faktor
Efter ett tag, när de blir väkdigt rörliga så fungerar det att ha en resespjälsäng med lite leksaker i ståendes i köket medans mat och disk fixas.


Gäller inte bara laga mat. Tänk er en simpel dusch för 6 år sedan... eller ett bad!! Priceless..
Något de ovetandes och tidsslösandes, Netflixberoende och "går ut på stan o ta en burgare när fan jag vill" aldrig kommer förstå.

Att kunna få ta en dusch utan någon som klättrar in i badkaret kastar leksaker och allmänt skriker på en är fantastiskt!
IMG_6415.jpg
 

Sandmark

Omega
Ja sängen är kanon om man vill kunna slå en sjua utan att lillgrabben kommer springande och ska försöka kolla ner i toan å se vad det är för spännande som händer :) ja man har verkligen börjat uppskatta småsaker som och ta ett bad i lugn å ro
 

Emil4

Cartier
Om man har ett hem som är jäkligt svårt att barnsäkra kan jag rekommendera lekhage. Tyckte det lät knas, men vi fick en i doppresent, och det är ju guld!
IMG_6792.JPG

Resesäng tar jag med mig som knep, genialiskt!

Har pitchat för det hemma, men utan framgång. Blir nog att köpa en endå.

Köpte ett bollhav, ingen smart idé, grabben klättra ner, kastar ut ALLA bollar. Så blir lite motsatt effekt om man vill kunna laga mat i lugn och ro.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
IMG_7476.jpg


Kan rekommendera appen Baby Monitor, sjukt bra kan dra över till grannen 200m ner på gatan så pågen kan somna hemma. Man behöver givetvis lämna av en padda/mobil som hemma station.

Filmar live och man kan tända lampan på iPhone :)
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Grabben börjar förskolan om 2 veckor och jag tittade igenom hans schema precis. Någon som vet vad "kontrakterad tid" innebär?

IMG_7638.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Det kan nog funka till ett mindre barn, det tror jag absolut. Alla barn är olika.
Han väger 15kg och än är det inga problem, även min sambo bär i sjal, det handlar mer om hur Man knyter den
Ska provrulla litet.

Bärmässigt så ska ju sjal vara bra, men jag tycker 15 kg packning är tungt även om den inte sprattlar... ;)
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
IMG_7639.PNG


@Strindberg jag har alltid en sån här i bilen. Sjukt smidigt när man åker och handlar osv. Tar väldigt lite plats och väger bara 6 kg. Fälls ut på någon sekund. Bara snärta till den. Barnvagnarnas stilettkniv!

Googla "babyzen yoyo plus".

Pushat för den tidigare i tråden men tål att upprepas då det är en superrek! Den har varit väldigt smidig på resor då den går som handbagage i ett slimmat case. Rekommenderas tills barnet väger 18kg men jag kommer nog maxa den några kg extra.
 
Topp