• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora FAAN-tråden!

Biffbert

Cartier
Med andra ord, inget gnissel på den länken, för att referera till en aktuell tråd.

Var det den du sålde här? Inte ens ett ultraljudbad kan rädda en dinka som fått simma i ett par kallingar!

Hahaha känn ingen oro, just den klockan men såld till en snubbe på blocket :D
Och som du säger, länken var i toppskick vid säljdatum, inte ett gnissel. Någon fettfläck eller två kanske.
 

Babinus

Cartier
Urgammalt, men när jag gick i sjuan i forntiden sparade jag ihop till en Tevomatic. Bar den stolt och gick till träningshallen. En större och äldre kille ville låna den för att hålla vilotiden mellan övningarna. När han var klar ställde han den på ett bord och ropade att jag kunde ta den. Jag körde min övning klart och gick till bordet.

Klockan var borta.

Killen var lika förvånad som jag, men framför allt större och starkare. Med åren blev jag större och starkare än honom, men då var det väl sent att diskutera vem som bar huvudansvaret för händelsen. Jag undrar fortfarande på vems handled denna Tevomatic hamnade på.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
image.jpg

Jävla myggor förstör min klock arm :banghead:
 
Senast ändrad:

Peddjy

Cartier
Hade varit på Box whiskyfestival igår när jag imorse upptäckte detta på datumbubblan..

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Men va fan gör det!?? Drack fördjävla mycket god whisky ialf! Kanske det är några fler här som brukar gå dit?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Ah, både lider och skrattar när jag läser i tråden. Köpte en begagnad Panerai av en polare för ett par veckor sedan som har dings, swirls, repor och hairlines, och jag måste säga att den känns otroligt bra runt handleden. Det känns som att skadan redan är gjord så det är bara att köra, känner mig fri! Min speedy som förutom några hairlines på spännet är helt mint är jag orolig över att råka repa konstant, jag bara sitter och väntar på den där första swirlen/dingen som förmodligen kommer komma någon dag, haha. Då dyker det nog upp en bild här.
 

PCB

Audemars
En toolklocka, som exempelvis en sub, är ju tänkt att klara lite tuffare tag och att då behandla den som om den vore en ömtålig dressare skulle kännas fel.
Men var och en gör ju såklart som hen vill :)

vi är väl från olika världar kanske, i min värd köper man inte en sub för att ha när man meckar med bilen,
men de e klart i din värld meckar man kanske inte med bilen heller:)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
På vägnar av min polare som drack lite för mycket whisky i skotland förra veckan hade en jävla fan upplevelse med sin Channel12 på armen. Sjuk ångest och en helvetisk bakfylla...
image.jpg
 

Mr Chance

Kalmar
vi är väl från olika världar kanske, i min värd köper man inte en sub för att ha när man meckar med bilen,
men de e klart i din värld meckar man kanske inte med bilen heller:)
Vet inte riktigt vad du vill antyda men, jo, jag meckar med bilen. Och den klocka som sitter på när jag knallar ut i garaget får sitta kvar på handleden. Känner mig extremt ofri när jag måste byta klocka beroende på aktivitet, de klockorna har också fått lämna...
 

PCB

Audemars
Vet inte riktigt vad du vill antyda men, jo, jag meckar med bilen. Och den klocka som sitter på när jag knallar ut i garaget får sitta kvar på handleden. Känner mig extremt ofri när jag måste byta klocka beroende på aktivitet, de klockorna har också fått lämna...

Vill antyda,att med min syn på pengars värde,så är jag väldigt rädd om en helt onödig lyxpryl,som en finare klocka änndå är.
Och tycker helt enkelt inte om när man repar eller dingar dom
Kommer man som jag från enklare bakgrund,så grämer man sej när dyra prylar repas.
 

Landshark

Cartier
vi är väl från olika världar kanske, i min värd köper man inte en sub för att ha när man meckar med bilen,
men de e klart i din värld meckar man kanske inte med bilen heller:)

Jag bestämde mig tidigt för att "aldrig" ta av min gamla sea-dweller, när jag just hade köpt den. Bytte olja på bilen och skruvade ut oljepluggen med vänsterhanden. Inte så smart eftersom klockan och länken dränkte i gamal olja... Nåja, ingen större skada skedd. Numera åker min nya emellertid av vid mer ingripande bilreparationer (samt biltvätt, men det är för att inte repa bilen)
 

Pälle

Cartier
Pledge Member
Skulle va med mina kusiner i 12 års åldern på en runda pricken förra midsommar, missade givetvis min första straff och fick stå i mål. Fick så klart en boll rakt på min Bratte så den stannade, fick laga den för 6k kändes ganska typiskt just då...
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Här ska jag nog posta... Skulle "bara plocka bort insertet på 1680, slutade med att jag i blind vrede våldade till det så dant så det sprack vid pärlan. Nu är bezel och insert på rehab, vi får se om det går att laga.

IMG_0913.jpg
 

Joseph

Cartier
Innan det blir ett "FAN-moment" ber jag om råd. Fastnat sand under bezeln på min Pelagos. Hackar ganska duktig när jag vrider även fast jag låtit den stå under rinnande vatten. Det jag oroar mig över är bestående skada på vridningen. Funkar det att testa med högtryckstvätt eller ska jag låta en AD lyfta bort bezeln och spola rent?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Utan att egentligen den minsta aning säger jag välj det senare. Utan tvekan. Annars blir det nog såväl faaan som nåt värre än så.
 

WatchIT

Panerai
Blev anfallen av en backspegel idag och första dingen på Explorer 1 var ett faktum:(. Vad använder man för att polera upp polerat stål? Ytteringen fick en ding och boetten fick små hairlines
 
Topp