• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "hjälp mig köpa en..."-tråden

Bra ide med en samlad hjälptråd?

  • JA!

    Röster: 16 72.7%
  • Nej, kolla i tråd XXX och lär dig använda sökfunktionen för tusan!

    Röster: 6 27.3%

  • Totala väljare
    22

ozzyozzy

Cartier
Jag har märkt att jag ganska ofta sitter på Chrono24 och fingrar på köpknappen men tänker "njae, jag chillar och ser om den kommer upp på KS istället". Mest för att det blir en form av "peer review" av klockorna, experterna här på forumet lär hojta till om ngn annons ser alldeles bananas ut, man kan kolla good guys-trådar m.m.

Det jag önskar var att det fanns en "hålla i handen"-tråd där man kan posta klockor man ser på andra ställen, t.ex. Chrono24, HQ Milton, 10pastten m.fl. och då förhoppningsvis få någon som hojtar "SERVICETAVLA FÖR BÖVELEN" eller "POLEEEEEEERAD!" innan man köper/inte köper. Jag tänker mig ett upplägg där man postar länkar på förslag man är sugen på i denna tråd och förhoppningsvis kommer någon kunnig medlem och kan kommentera det hela. Självklart är det eget ansvar som gäller och man kan inte skylla på ngn om man gör ett snedköp, men jag tror den samlade expertisen här skulle kunna leda till att fler vågar klicka hem dyra, fina dinkor. Självklart är det ju även positivt om någon hittar klockan någon annanstans än var frågeställaren har kikat och postar tips.

Det finns ju ett potentiellt minus man kan tänka på, och det är att någon annan kniper klockan om den får lovord här, men det är risken man får ta antar jag.

Så, är det här sjukt onödigt och kan tas i andra trådar (jag har försökt hitta lämplig) eller en god idé? Jag tänker att det blir färre strö-trådar kring detta och mer som en plats där allt samlas. Shoot!
 
Senast ändrad:
Topp