• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora klockbikten

Randel

Cartier
Som arkitektur-nörd snöade jag för många år sedan helt in på Alain Silberstein "Bauhaus Krono" :bag: Jag har en hatkärlek till den och det skulle mycket väl kunna bli en sådan en lördagkväll när jag är extra triggerhappy om det dyker upp på C24 eller något sådant :D
mtr_09_0502_alainsilberstein_kt_301p_01_1.jpg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Jag tror det ligger två paneraikopior en polare köpte i Thailand i nån låda hemma. Hamnade hos mig och ligger förmodligen kvar om jag inte glömt bort att jag slängt dem.
Köpte dessutom en alpha Explorer 2 till tjejen här på forum när jag ledsnade på hennes plastklockor. Hon gillar den men blev helt oförstående när jag nämnde originalet. Alltså bättre lägga 500 än 50000 i det läget. ;)
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Hej, jag heter Malakias, och jag har köpt fejkade Rolex. Inte en, inte två, utan tre. Ursäkt 1: Det var i Bangkok. Ursäkt 2: Jag var 19 år. Ursäkt 3: Det var 1989. Ursäkt 4: De kostade typ 50 spänn styck efter prutning. Ursäkt 5: Jag hade inget klockintresse på den tiden utan tyckte bara att det var kul.
Jag lovar att aldrig göra om det, lovar att läsa all text om Rolexsortimentet från hemsidan högt 25 gånger som botgöring och lovar att varje gång jag ser en fejkad Rolex i fortsättningen slå den med ett spikförsett basebollträ.
 

MariaE

Panerai
roadster.jpg
Roadster2.jpg
Kul Maria. Jag har en hemlig favorit som jag kikat på titt som tätt. Detta är en herrklocka och dessutom en stor sådan. Aldrig har jag sett ngt skrivas om den här. Kanske för att den är så himla anskrämlig i mångas ögon. Själv tycker jag att den är fulsnygg och amöba-lik och så läcker. Den tillverkas inte längre och "Roadstern" för damer finns inte med kronograf. Postar två bilder. Den ena i tvåton som jag suktar efter men även ett handledskott med en på läder.
Så vad tycks?!
roadster.jpg
Knappt att du behöver bikta dig. Snygg riktig klocka. Ta bort bubblan så kan jag ta den på läder. :cigar:
 

MariaE

Panerai
Hej, jag heter Malakias, och jag har köpt fejkade Rolex. Inte en, inte två, utan tre. Ursäkt 1: Det var i Bangkok. Ursäkt 2: Jag var 19 år. Ursäkt 3: Det var 1989. Ursäkt 4: De kostade typ 50 spänn styck efter prutning. Ursäkt 5: Jag hade inget klockintresse på den tiden utan tyckte bara att det var kul.
Jag lovar att aldrig göra om det, lovar att läsa all text om Rolexsortimentet från hemsidan högt 25 gånger som botgöring och lovar att varje gång jag ser en fejkad Rolex i fortsättningen slå den med ett spikförsett basebollträ.
3 ggr.. :banghead:
;)
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Som arkitektur-nörd snöade jag för många år sedan helt in på Alain Silberstein "Bauhaus Krono" :bag: Jag har en hatkärlek till den och det skulle mycket väl kunna bli en sådan en lördagkväll när jag är extra triggerhappy om det dyker upp på C24 eller något sådant :D
mtr_09_0502_alainsilberstein_kt_301p_01_1.jpg
Absolut inget att skämmas över tycker jag! Klockor måste inte vara uberkonservativa!
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Själv kan jag bära klockor ibland en hel dag utan att ens ställa tiden (datum ställer jag i princip aldrig eftersom jag byter klocka nästan varje dag). Förlåt Denke!
 

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
Jag har köpt en klocka på avbetalning. Inget större fel i det egentligen om det nu inte varit en Sector för 6000:- 1994. Vill minnas att jag tyckte det var en superbra idé just då. Avbetalningsvillkoren var så ohemula så när allt äntligen var betalt kändes det som finansbolaget slitit bort min ena njure. Jag har kvar den som en påminnelse över min dumhet och att jag gärna tänker över mina klockköp i fortsättningen.
IMG_1116.JPG
 

MariaE

Panerai
Jag har köpt en klocka på avbetalning. Inget större fel i det egentligen om det nu inte varit en Sector för 6000:- 1994. Vill minnas att jag tyckte det var en superbra idé just då. Avbetalningsvillkoren var så ohemula så när allt äntligen var betalt kändes det som finansbolaget slitit bort min ena njure. Jag har kvar den som en påminnelse över min dumhet och att jag gärna tänker över mina klockköp i fortsättningen.
IMG_1116.JPG
Dyra avbetalningar gillas. :pirate: Det behövs sättas sprätt på lite pengar på annat än bolån i detta land.
Förövrigt finns det väl en och annan schysst sector här på forumet?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Det verkar ju onekligen som de flesta tycker som du. Man kanske måste hålla i en för att förstå storheten? Hoppas att den (GMT pepsi) kommer växa på mig.
Förstår om du inte gillar fulpatina men det finns patina och så finns det patina. Förstår också om du inte gillar färgkombinationen men det är väl därför man har den bland annat just för att den är mångsidig och man kan byta inserts på. Därför jag tycker den flyger högt. Själv så tycker jag om en färgklick på handleden men ibland kan man vilja ha det mer basic (svart) som går till allt. Har inte hållit i en själv och ogillar Rolexs gamla lås. Men när man då går över till vintage så blir det charmigt istället för lika hemskt som jag upplevde min gamla 14060. Den blev tråkig efter mindre än en månad och låset med dykförlängning kändes som något som tillhörde en seiko5 i kvalité trots att den bara hade 11 år på nacken. :)
 
Topp