• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora klockbikten

Babinus

Cartier
Det där kan leda till uteslutning! Om du ändå köpt deras perlonband istället. Visa bild på eländet och du kan klara dig.
Och när jag läste detta har jag just bytt till ett Natoband, bara för att ClasOlssonlänken käkade så mycket hår. Just nu är jag extremt nervös för om jag ska få rabatt eller tillägg på tiden i skärselden.
DSC_0546[1].JPG
 

MånsT

Rolex
Tycker att både Citizen Aqualand och Seiko SKX007 är gräsligt fula. Själv skulle jag aldrig komma på tanken att bära dem. Med det (äntligen) ur mig ska jag också erkänna att jag förstår bägge klockornas fanbase och "syfte".
 
  • Like
Reactions: PCB

MariaE

Panerai
Tycker att både Citizen Aqualand och Seiko SKX007 är gräsligt fula. Själv skulle jag aldrig komma på tanken att bära dem. Med det (äntligen) ur mig ska jag också erkänna att jag förstår bägge klockornas fanbase och "syfte".
Ursäkta? o_ONu snubblade du nog på tangenterna unge man... SKX007 är en mycket trevlig klocka. :smug:
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Tycker att både Citizen Aqualand och Seiko SKX007 är gräsligt fula. Själv skulle jag aldrig komma på tanken att bära dem. Med det (äntligen) ur mig ska jag också erkänna att jag förstår bägge klockornas fanbase och "syfte".
Då måste du nog vara den första som jag hört tycker det! Tycker 007an är rätt snygg!
image.jpg
 

Solvik

Panerai
Jag köpte en ny Calvaneo på nätauktion för ett par år sedan, i början av min klockresa. Bar den en halv dag och har stått undanpackad sedan dess. Tänkt att jag ska försöka bli av med aset men tingesten är så ångestframkallande att jag inte orkar ta fram eller rodda med det... Borde bifoga bild, men som sagt... Månfas och skräpdiamanter dessutom :bag::bag::banghead: Huga!
Då jag nu fått bearbeta ångesten har jag letat fram och bifogar bild - regellydig som jag är.
image.jpg
 

JeanL

Friends of KS
Förlåt mig fader, ty jag har syndat. Jag har under påverkan av alkohol och förblindad av blinkande neonljus en sen kväll i Saigon inhandlat denna skapelse. Jag är beredd att avstå både alkohol och detta ur om jag får syndernas förlåtelse
. 20150709_162257.jpg
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag har inget mot Seiko alls, de gör bra klockor. Men deras motsvarigheter i sitt segment, Citizen och Orient, tycker jag fantastiskt illa om. De stjäl andras design, och deras egen håller inte måttet (undantaget Aqualand som är riktigt cool).

En Seiko är troligtvis det nästa jag köper, men undantaget en Aqualand kommer jag aldrig äga en Citizen eller Orient
 

Cryssarn

Rolex
Jag har inget mot Seiko alls, de gör bra klockor. Men deras motsvarigheter i sitt segment, Citizen och Orient, tycker jag fantastiskt illa om. De stjäl andras design, och deras egen håller inte måttet (undantaget Aqualand som är riktigt cool).

En Seiko är troligtvis det nästa jag köper, men undantaget en Aqualand kommer jag aldrig äga en Citizen eller Orient
Dock VET jag att du har något att bikta om
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Dock VET jag att du har något att bikta om
Ja ok då. Jag sålde en klocka som jag aldrig borde ha sålt :( Så sjukt fin, min första dyrare klocka. Men jag blev rastlös och ville ha pengar på fickan hellre än allt uppbundet i två klockor. Så när valet stod mellan min sub och min AT föll bilan på Omegan...

Saknar den klockan dagligen, särskilt som jag ändå ångrade mig och band upp pengarna i nya dyra klockor när min planerade resa ställdes in. Lost but not forgotten
image.jpg
 
Topp