• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora klockbikten

MariaE

Panerai
Ja ok då. Jag sålde en klocka som jag aldrig borde ha sålt :( Så sjukt fin, min första dyrare klocka. Men jag blev rastlös och ville ha pengar på fickan hellre än allt uppbundet i två klockor. Så när valet stod mellan min sub och min AT föll bilan på Omegan...

Saknar den klockan dagligen, särskilt som jag ändå ångrade mig och band upp pengarna i nya dyra klockor när min planerade resa ställdes in. Lost but not forgotten
image.jpg
Kärlek före pengar kan vara en känslomässigt dyr läxa.:blackeye:

Edit: Eller var det tvärtom..
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Köpte en sådan klocka för kanske 5-6 år sen.... Dock fungerade den inte vid leverans så skickade tillbaka skiten, vilket var väldig tur i efterhand.

1381593-origpic-126cfb.jpg
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Måste bikta mig... Var snälla och låt mig förklara....
Har dessa tre djupt i en låda... Äkeltonan köpte jag själv... MEN, det är för ett gott ändamål. Dessa ska avrättas med pil och båge i sommar på min semester!! Har nu fått löfte om att låna en ordentlig höghastighetskamera av ett teknikföretag i sommar.
Kommer bli en fortsättning på - hur man avrättar oäktingar!
Har ni fler lik liggandes som förtjänar en pil så skicka dem till mig eller jabla så kommer dom med i nästa avrättning.

image.jpg


Sen..... Finns denna i min låda. Även denna med en bra förklaring. Gåva från min far, som inte har en aning om klockor. Haha
Skönt det är att lätta hjärtat. :)
image.jpg


Sen som avrundning... Kan inte med Breitling... :wtf:
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ja ok då. Jag sålde en klocka som jag aldrig borde ha sålt :( Så sjukt fin, min första dyrare klocka. Men jag blev rastlös och ville ha pengar på fickan hellre än allt uppbundet i två klockor. Så när valet stod mellan min sub och min AT föll bilan på Omegan...

Saknar den klockan dagligen, särskilt som jag ändå ångrade mig och band upp pengarna i nya dyra klockor när min planerade resa ställdes in. Lost but not forgotten
image.jpg
Du är ung, inte sant?

Se till att ha pengar på banken för eventuella resor och påhitt. Resten kan du köpa klockor för.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Haha ja jag är ung. Har ett bättre nödkonto nu med så pass mycket på att sånna utgifter inte blir ett problem i framtiden. Man lär sig av sina misstag
Det är inte kul att behöva sälja saker. Personligen vet jag att mina klockor förmodligen till större delen ryker så fort det blir köp av lägenhet, men det är ju inget man impulshandlar som man kan göra med en resa. :)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Det är inte kul att behöva sälja saker. Personligen vet jag att mina klockor förmodligen till större delen ryker så fort det blir köp av lägenhet, men det är ju inget man impulshandlar som man kan göra med en resa. :)
Nej precis. Det är en stående överenskommelse som jag också har med mig själv, en, eller båda mina klockor kan ryka vid behov när det ska köpas lägenhet. :)
 

Landshark

Cartier
@MariaE

Nu har @Chuck kommit ut och erkänt att han inspirerats av din tråd.

Då undrar jag om inte du @MariaE skulle erkänna att du inspirerats av min bekännelse i min tråd (DSSD - franken)

Om så är fallet, är du välkommen att tacka mig i @Chuck tråd...

Blev detta rörigt? Underlättade det att jag är lite på läsken? Sannolikt inte, får nog öppna en ny tråd om detta... ;) :)

Edit: Glömde ett viktigt bevismaterial angående stöld / att inspireras:

 
Senast ändrad:

MariaE

Panerai
@MariaE

Nu har @Chuck kommit ut och erkänt att han inspirerats av din tråd.

Då undrar jag om inte du @MariaE skulle erkänna att du inspirerats av min bekännelse i min tråd (DSSD - franken)

Om så är fallet, är du välkommen att tacka mig i @Chuck tråd...

Blev detta rörigt? Underlättade det att jag är lite på läsken? Sannolikt inte, får nog öppna en ny tråd om detta... ;) :)
Jag uttalar mig inte under pågående utredning.. :cool:
 

jabla

Sarlacc
Måste bikta mig... Var snälla och låt mig förklara....
Har dessa tre djupt i en låda... Äkeltonan köpte jag själv... MEN, det är för ett gott ändamål. Dessa ska avrättas med pil och båge i sommar på min semester!! Har nu fått löfte om att låna en ordentlig höghastighetskamera av ett teknikföretag i sommar.
Kommer bli en fortsättning på - hur man avrättar oäktingar!
Har ni fler lik liggandes som förtjänar en pil så skicka dem till mig eller jabla så kommer dom med i nästa avrättning.

image.jpg


Sen..... Finns denna i min låda. Även denna med en bra förklaring. Gåva från min far, som inte har en aning om klockor. Haha
Skönt det är att lätta hjärtat. :)
image.jpg


Sen som avrundning... Kan inte med Breitling... :wtf:
Är ju samma Daytona du kört hela tiden, skäms på dig. ;)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Är ju samma Daytona du kört hela tiden, skäms på dig. ;)

Hahaha.. Ja, sant. Äntligen tagen på bar gärning.
Denna är sjukt dålig. Gav 5€ för den i grekland och hade en tanke på att ta av min klocka i närbild, sedan hänga upp denna och skjuta sönder den, för att se folks reaktioner. :D
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Måste bikta mig... Var snälla och låt mig förklara....
Har dessa tre djupt i en låda... Äkeltonan köpte jag själv... MEN, det är för ett gott ändamål. Dessa ska avrättas med pil och båge i sommar på min semester!! Har nu fått löfte om att låna en ordentlig höghastighetskamera av ett teknikföretag i sommar.
Kommer bli en fortsättning på - hur man avrättar oäktingar!
Har ni fler lik liggandes som förtjänar en pil så skicka dem till mig eller jabla så kommer dom med i nästa avrättning.

image.jpg


Sen..... Finns denna i min låda. Även denna med en bra förklaring. Gåva från min far, som inte har en aning om klockor. Haha
Skönt det är att lätta hjärtat. :)
image.jpg


Sen som avrundning... Kan inte med Breitling... :wtf:

Haha!! Missade det viktigaste! Köpa sig fri.
Kom på att jag inte satt in för senaste 2 köpen så la på lite extra... Så "Back off"! Ingen har rätt att klandra mina dåliga val i livet. :)
image.jpg
 
Köpte denna till tjerringen efter hon sett Gynning flaxa runt med en daytona, hon blev över lycklig och kvällen var räddad :woot:

Måste säga att den fungerar som den ska efter 2 års dagligt bärande av henne, är egentligen mest avundsjuk på den fina patinan hon utvecklat på länk&boett.


image.jpg
Skönt att man inte är ensam. Min bikt blir densamma. Jävla Gynning... Skönt dock att min sambo häromdagen kläckte ur sig "Man kanske borde investera en 20-30tkr i en riktig klocka".... Älskar henne! :)

image.jpg
 

JeanL

Friends of KS
Nu skall det bli skönt att få erkänna....att se på en Daytona Panda gör mig alldeles snurrig i huvudet.
Antingen är det något med utseendet på klockan och tavlan som ställer till det i min skalle eller så kanske jag har problem med mitt balanssinne.
Det är precis samma känsla som uppstår när jag åker karusell, ett lätt illamående.
 
Topp