• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

mouqvist

Rolex
Stor och stor, vi får se!
Inleder med dagens inköp, en lätt begagnad Omega Aqua Terra Master Co-axial 41,5mm, ref 231.10.42.21.01.003
https://www.omegawatches.com/watche...a-150m/master-co-axial-415-mm/23110422101003/
Mycket bra allround klocka och hög kvalitetskänsla.

IMG_1459.JPG


Posta gärna bilder på era egna!
 
Grattis till köpet ! AT'n är en av marknadens mest mångsidiga klockor och passar till nästan allt. Här är mina två av andra generationen (år 2009-2017). En AT 8500A (ljus tavla) uttagen år 2011 och en AT 8500G (blå tavla) uttagen år 2016. Tredje generationens AT som presenterades på Baselmässan i våras tror jag blir en fullträff också; jag gillar den nya kronan men tavlans horisontella linjer kommer helt klart att kräva lite tillvänjning.

Vänligen
Forumets undersköterska

IMG_1270.jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Vad tycker ni om den nya modellen de visa upp på baselworld?
Själv tycker jag tavlan verkar bli för rörig med det nya mönstret.
fd2d1840b889a9e019f8e5bc1e7e8660.jpg


Bilden är lånad från nätet
Man bör väl se den IRL först men nu har jag nog sett tillräckligt med bilder för att slå fast att den tyvärr inte är bra, inte bra alls! Sämsta designmässiga förändring från Omega jag kan påminna mig. Hur tänkte dom? Dom har försämrat den förr genom att ta bort datumramen och införa PCL men det är ju inget mot detta. Kan möjligen glädja AT-ägare då efterfrågan på nuvarande (och ännu mer föregående med datumram) inte lär minska.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Man bör väl se den IRL först men nu har jag nog sett tillräckligt med bilder för att slå fast att den tyvärr inte är bra, inte bra alls! Sämsta designmässiga förändring från Omega jag kan påminna mig. Hur tänkte dom? Dom har försämrat den förr genom att ta bort datumramen och införa PCL men det är ju inget mot detta. Kan möjligen glädja AT-ägare då efterfrågan på nuvarande (och ännu mer föregående med datumram) inte lär minska.

Jag tycker de skulle ha nöjt sig med att flytta datumet och ändrat texten. Och gå tillbaka till en helborstad länk. Det blev lite för mycket på en gång och tyvärr inte till det bättre
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
De vertikala linjerna på den gamla tavlan skulle ju representera ett teak-däck. Finns det någon symbolik med de nya horisontella linjerna?
 

UNO

Panerai
Köpte en O AQ Quartz typ 2006 som sedan min fru slet ned, den hade inte skruvad länk utan pinnarna var inpressade, kort sagt racklig men klockan var fin.
Hur är länken på motsv Quartz idag ?
Är det samma länk som på automaten ?
 

Kai

Rolex
Köpte en O AQ Quartz typ 2006 som sedan min fru slet ned, den hade inte skruvad länk utan pinnarna var inpressade, kort sagt racklig men klockan var fin.
Hur är länken på motsv Quartz idag ?
Är det samma länk som på automaten ?
Började AT-banan med quartzen, den förra generationen som fortfarande var fin. Länken var exakt samma som på min AT Skyfall.
 
  • Like
Reactions: UNO

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Okej, det gjorde sig jäkligt bra på den bilden :) Skulle du säga att ett omegaläder är värt pengarna? Har du viklås på det?

Tack ska du ha, kan bara hålla med :)

Jag skulle säga att Omega läder är fantastiskt trevligt och att jag tycker det är värt pengarna :) Det ligger ute nu om jag inte Mins fel? Men det finns även fantastiskt mycket bra läder för en mindre peng! Jag har viklås på alla mina läder :) Föredrar "butterfly clasp" :)
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Äkta skyfall, när den är som bäst :) 38,5 eller 41,5mm? :)
Tack ska du ha, kan bara hålla med :)

Jag skulle säga att Omega läder är fantastiskt trevligt och att jag tycker det är värt pengarna :) Det ligger ute nu om jag inte Mins fel? Men det finns även fantastiskt mycket bra läder för en mindre peng! Jag har viklås på alla mina läder :) Föredrar "butterfly clasp" :)
Det är den äkta Craig-Skyfall på 38,5mm :cigar:

Ja precis, det ligget ett ute nu på K&S. Jag är / har varit jäkligt sugen på det men vet inte om det kommer vara värt pengen.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Det är den äkta Craig-Skyfall på 38,5mm :cigar:

Ja precis, det ligget ett ute nu på K&S. Jag är / har varit jäkligt sugen på det men vet inte om det kommer vara värt pengen.
Sedär ja, jag stod och höll i den men föredrog 41,5:an. Tror att du skulle bli supernöjd! :) Sen känns det väl alltid lite roligare att the real deal på en klocka för den summan kontra ett billigt band.
 
Topp