• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Rookien

Panerai
Dagens andra fångst! Ny DJ med blå tavla o roulettedatum o den klassiska jubille länken.
image.jpg
Mer bilder!!
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Min första ordentliga paketöppning, lite kort om hur mitt intresse började!
Jag fick min första "klocka" en DW när jag fyllde 14, tyckte den var snygg så den användes konstant i ungefär ett halvår. Sommaren därpå började jag sedan leta efter en ny klocka och jag hade snöat in på dykare, när jag senare konfirmerades samma sommar så fick jag min första "riktiga" klocka en automatisk Longines Hydroconquest. Den fick däremot bara stanna ett drygt halvår, för då var de dags för lite av en dröm klocka en Omega SMP. Mycket riktigt hittade jag en fin SMP ganska fort och var jätte nöjd. Efter ytterligare 3 månader så tyckte jag att det var dags att kliva upp ännu en liga till och insåg att den perfekta klockan för det jobbet var en Rolex Datejust så jag började leta. Hittade då den perfekta DJ här på KS och fick chansen att köpa så jag slog till. Så nu sitter jag här, 15 år gammal med min ungefär dubbelt så gamla "nya" ögonsten.
En Rolex Datejust 16030

Grattis till din DJ! Kul att ha gjort den resan så ung! :)
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Miniöppning på lite leksaker från Cousinsuk
Fick precis hem Bergeon 6111 Spring bar tool samt en smidig tång (Milanese bracelet cutter) för att besegra min Shark Mesh.
Satan vilket gediget verktyg 6111:an är! Otrolig skillnad mot de där 50 kronors verktygen jag haft tidigare.
Tången gjorde det grymt smidigt att kapa meshen. Lär införskaffa någon mer Mesh i framtiden tänker jag.
Sjukt nöjd
IMG_20150804_170303728.jpg
 

Aron72

Cartier
Budget 7750 anlänt. Efter span i klocklåddan insåg jag att det saknades en tålig chronograph med automatverk budget saknades det också så efter lite ebayspan och aktioner fylldes hålet i låddan.
image.jpg

image.jpg

Revue har lite historia men anar att det numera är mkt som görs i Asien.
image.jpg

Då jag gillar datumförstoring var modellen självklar i prisklassen. Gillar ju även rolex design vilket snotts bra av revue och blandats med chronofunktinen.
image.jpg

Lite småpill!
image.jpg

image.jpg

Tja, initialt intryck rätt ok, rätt bulkig men sitter bra trots det på min mindre bulkiga vrist. Mer info om finish mm kommer, enda anmärkningen hittills är att beezeln är unidirectional och 60 klick, inget problem för mig då jag skrivbordsdyker.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Budget 7750 anlänt. Efter span i klocklåddan insåg jag att det saknades en tålig chronograph med automatverk budget saknades det också så efter lite ebayspan och aktioner fylldes hålet i låddan.
image.jpg

image.jpg

Revue har lite historia men anar att det numera är mkt som görs i Asien.
image.jpg

Då jag gillar datumförstoring var modellen självklar i prisklassen. Gillar ju även rolex design vilket snotts bra av revue och blandats med chronofunktinen.
image.jpg

Lite småpill!
image.jpg

image.jpg

Tja, initialt intryck rätt ok, rätt bulkig men sitter bra trots det på min mindre bulkiga vrist. Mer info om finish mm kommer, enda anmärkningen hittills är att beezeln är unidirectional och 60 klick, inget problem för mig då jag skrivbordsdyker.
Fin klocka, jag har ej sett denna RT förr :)
OT: deras logga påminner om de gröna monstren från spelet 'Defender' ifall någon minns det.
 

noxela

Omega
Snygg och inte så lite lik en Panerai :)en
Läste att den hade Seiko-verk. Var köpte du någonstans?

Man köper direkt via deras hemsida. Fick lägga en pre-order för ett tag sedan, och sedan vänta. Dom kör med lite olika verk. I denna sitter ett Miyota 8215.
Jo, visst känner man igen en del från Panerai vad gäller boettformen. Men GG gör sin egen tolkning som jag gillar.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Plingade på dörren idag, hade glömt att denna skulle anlända så det vart en trevlig "överraskning".

P_20150806_161308.jpg
P_20150806_161722.jpg
P_20150806_161742.jpg
P_20150806_161826.jpg
P_20150806_161845.jpg
P_20150806_161958.jpg
P_20150806_162533.jpg


En Seiko Superior "Stealth" med GMT och kompass, väntar på ett gummi som är på G hem till brevlådan. Kommer bli kanon!

Ett roligare alternativ till en vanlig monster.

Min nya plocka svamp klocka :)

/Asplund
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Budget 7750 anlänt. Efter span i klocklåddan insåg jag att det saknades en tålig chronograph med automatverk budget saknades det också så efter lite ebayspan och aktioner fylldes hålet i låddan.
image.jpg

image.jpg

Revue har lite historia men anar att det numera är mkt som görs i Asien.
image.jpg

Då jag gillar datumförstoring var modellen självklar i prisklassen. Gillar ju även rolex design vilket snotts bra av revue och blandats med chronofunktinen.
image.jpg

Lite småpill!
image.jpg

image.jpg

Tja, initialt intryck rätt ok, rätt bulkig men sitter bra trots det på min mindre bulkiga vrist. Mer info om finish mm kommer, enda anmärkningen hittills är att beezeln är unidirectional och 60 klick, inget problem för mig då jag skrivbordsdyker.
Riktigt snygg, vad heter modellen? Och om jag får fråga vad kostade den? Du får gärna PMa om du inte vill skriva här!
 
Topp