• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Bruset

Panerai
Paket o paket.. Fick ligga i jackfickan på vägen hem o sen snabb länkkortning innan den åkte på.
Stort tack till @AndyAnd för en smidig affär! Tack också till @Brogren för mental support. :)
Fortsatt trevlig afton!
image.jpeg
 

Mygal

Omega
Ett litet paket från Italien!

image.jpeg

Välpackat är bara förnamnet
image.jpeg

Vafalls! Ett paket i paketet!
image.jpeg

Tada!
image.jpeg


Det börjar brännas!
image.jpeg


Breitling SOH 42mm på mesh. Fullset med all skyddsplast så klart.
image.jpeg


Härlig klocka som delar samma luggmått som min Avenger vilket gör att man kan växla straps dom emellan.
image.jpeg


Så ett handledsskott
image.jpeg


Mycket nöjd! Slänger ihop en recension när jag har fått hem de nya läderremmarna och gummit.

Gratulerar! Tror man måste känna och klämma på en sån där inom snar framtid :)!
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Spännande! Berätta mer? :)
Aevig Valky Bronze med ett Miyota 9015 verk. Inte hunnit känna så mycket på den ännu men det är dom sagt riktigt go tyngd i klockan och vad jag kan bedömma så känns den väldigt solid. Härlig lyster i brons utan att bli blingig
Får återkomma med utförligare recension när jag burit den en tid
 

Espresso

Cartier
Köpt en ny leksak från forumsponsorn @ERIKSON URHANDEL som kom med paket i veckan. Inte en klocka den här gången med väl en winder från Rapport London. Har inte bildat mig en total uppfattning om winder i sig än, men den känns som att den är av gedigen kvalité. En första lustig notering är dock att jag behöver ha den på ett relativt konstant läge för att den ska orka dra upp min UN, trots att den bara ska kräva 650 TPD. Men det kvittar för min del så länge den gör jobbet. Nu bilder.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Köpt en ny leksak från forumsponsorn @ERIKSON URHANDEL som kom med paket i veckan. Inte en klocka den här gången med väl en winder från Rapport London. Har inte bildat mig en total uppfattning om winder i sig än, men den känns som att den är av gedigen kvalité. En första lustig notering är dock att jag behöver ha den på ett relativt konstant läge för att den ska orka dra upp min UN, trots att den bara ska kräva 650 TPD. Men det kvittar för min del så länge den gör jobbet. Nu bilder.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Kul! Recension på den vid tillfälle hade varit uppskattat. Grattis.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Har tidigare ägt en sådan här, tyvärr så såldes den till förmån för andra klockor.
Jag har ångrat att den blev såld då jag tycker modellen är riktigt trevlig.
Många anser den vara tråkig, jag håller inte med.
Igår bar det iväg till Rob Engström för att hämta min nya.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
En odödlig klassiker! Grattis till att åter ha en på armen. Behåll den!
Mvh John
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Har tidigare ägt en sådan här, tyvärr så såldes den till förmån för andra klockor.
Jag har ångrat att den blev såld då jag tycker modellen är riktigt trevlig.
Många anser den vara tråkig, jag håller inte med.
Igår bar det iväg till Rob Engström för att hämta min nya.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
En sportrolex i var gentlemans besittning :D
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Har tidigare ägt en sådan här, tyvärr så såldes den till förmån för andra klockor.
Jag har ångrat att den blev såld då jag tycker modellen är riktigt trevlig.
Många anser den vara tråkig, jag håller inte med.
Igår bar det iväg till Rob Engström för att hämta min nya.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Sagt det förr och jag kommer säga det igen. Den där kommer aldrig bli tråkig. Ska bli intressant och se hur dom ser ut om trettio år med patinerad metall och den keramiska bezeln som ser ut som ny.
 
Topp