• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora POSITIVA överraskningstråden!

klockodile

Dundee
2-Faktor
Tänkte att man här kunde skriva av sig vad man blivit mest positivt överraskad av hos sin nyinköpta klocka. Beskriv vad du trodde innan och vad som verkligen överraskade.

Kan ge bra input till andra som tvekat inför samma val.

Jag blev väldigt positivt överraskad av finishen hos min ny Omega AT när den anlände. Har tyckt att modellen är snygg men tvekat lite kring hur den skulle upplevas på armen. Den gröna sekundvisaren är verkligen perfekt i nyansen och finishen dessutom.
Index och visare reflekterar ljuset snyggt, för tankarna till nära GS finish.
Lädret är bland de skönare jag haft.
Så fem tummar upp!
DSC_0663-01.jpeg

Jag blev positivt överraskad av denna lilla "jordglob" symbol på min Speedmaster. Älskar små detaljer, men har inte en aning vad det betyder? :) Någon sa att det var densamma som Rolex Rolex Rolex märkningen :confused:
IMG_0647.JPG
Globen kom till i ett försök att copyrighta vissa modeller för att förhindra import till USA av icke auktoriserade handlare (COSTCO). Den introducerades 2003 och som jag förstår det sattes den endast på exemplar som såldes utanför USA just för att kunna hävda att det var oauktoriserad försäljning som inkräktade på deras copyright. Det lustiga är att det är själva "globen" som är copyrighted som ett konstverk.

Angående "globen":

The Omega Globe Design

This original artwork was made for hire by Miodrag Mijatovic, a European artist, and his company M Design. The Omega Globe Design is laser-engraved into OMEGA brand watches at Omega's watchmaking facility in Switzerland at the time of manufacture.

Nuförtiden tror jag att den mer kan ses som et "rolexrolexrolex" antipiratförsök...

Globen kom till i ett försök att copyrighta vissa modeller för att förhindra import till USA av icke auktoriserade handlare (COSTCO). Den introducerades 2003 och som jag förstår det sattes den endast på exemplar som såldes utanför USA just för att kunna hävda att det var oauktoriserad försäljning som inkräktade på deras copyright. Det lustiga är att det är själva "globen" som är copyrighted som ett konstverk.

Angående "globen":

The Omega Globe Design

This original artwork was made for hire by Miodrag Mijatovic, a European artist, and his company M Design. The Omega Globe Design is laser-engraved into OMEGA brand watches at Omega's watchmaking facility in Switzerland at the time of manufacture.

Nuförtiden tror jag att den mer kan ses som et "rolexrolexrolex" antipiratförsök...

Tack för infon!! Blev tvungen att Google och fann detta :)

Bilagor

• IMG_0652.PNG
    IMG_0652.PNG
    52.9 KB · Visningar: 46
  • IMG_0653.PNG
    IMG_0653.PNG
    87.2 KB · Visningar: 40
  • IMG_0654.PNG
    IMG_0654.PNG
    82.6 KB · Visningar: 46
  • IMG_0655.PNG
    IMG_0655.PNG
    16.9 KB · Visningar: 47
Inte många positiva överraskningar. Skall man tolka det som att man får exakt det man visste man skulle få för att man gjort sin research så jäfvla bra eller att m@n helt enkelt inte vågar chansa?

Postar ingen bild eftersom jag redan postat i dagens klocktråd. Blev överraskad över hur ett enkelt nylonarmband fick min gamla casio f91w att kännas rolig. Those little things.. Det behöver inte vara dyrt och exklusivt för att vara kul. :)

Inte många positiva överraskningar. Skall man tolka det som att man får exakt det man visste man skulle få för att man gjort sin research så jäfvla bra eller att m@n helt enkelt inte vågar chansa?

Gillar trådstarten, har ett par positiva överraskningar att bjuda på. Tycker ofta att det tar ett tags användande innan man till fullo inser fördelar (gäller nackdelar också tyvärr...)

IMG_6065.PNG

Min senaste positiva överraskning. Vintage, Seiko, årsklocka. Tre grejer jag är mer eller mindre skeptisk till men inser nu att Grand Seiko är svincoolt, att jag är lika vintage som klockan och att det är ok. Den är inte bara från mitt födelseår utan även från samma månad. Måste ha fler Grand Seiko!!!

Tillbaka
Topp