• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora POSITIVA överraskningstråden!

Det blev lite överraskning när Orisen höll tiden så väl. +0.8sek/dag hittils
IMG_0642.JPG

Inte för att jag var orolig eller tveksam, men skinnarmband har jag inte haft på över 20 år.....
Helt klart positivt överraskad av känslan och kvaliteten på crocobandet.
Även mkt positivt överaskad hur skönt den bärs trots att den är så lätt ( är ju van med lite tyngre pjäser).
Och precisionen.......Den fortar sig lite, är nu uppe i 1 sek, på 15 dagar......

20170304_165548.jpg

IMG_1140_2.jpg

IMG_1128_2.jpg

Den här länken på min AT-quartz har ändrat min uppfattning om länkar helt. Förut var det nato/läder som gällde men nu och framöver blir det nog bara länk på framtida klockor. :)
DSC_0097.JPG

Jag tror de flesta av er sett tråden om klockor ni varit besvikna över efter köp (grym idé, @Uret ). Varför inte ha en tråd om just motsatsen då? Klockor ni köpte men inte trodde skulle vara så bra som de faktiskt visade sig vara.

Jag börjar med min Breitling Chronomat A13047 från -92. Visst trodde jag den skulle vara bra. Den är ju snygg, och såg ut o vara i bra skick. Men väl på handleden så blev det mer än så. Den kändes helt perfekt! Vikten, storleken, den överraskande bra tidshållningen och hur urtavlan leker så fint i ljuset, etc. Mycket nöjd är jag! :)

IMG_20181016_084622.jpg

IMG-20181019-WA0003.jpeg

Det är svårt det där med delad ekonomi. Du får starta ett klocksparkonto :) Som du får motivera med att hon köper väskor, spabesök, naglar eller vad det nu än kan vara, då sparar du istället till klocka ;)
Förstått att en hel del på KS avrundar nedåt när de berättar för sin respektive vad klockan kostade. Personligen har jag svårt för ljug, vad det än gäller egentligen. Men nu ska jag inte blanda in mina egna åsikter i det mer :)
Får följa upp lite här. Drygt ett år senare steg jag in på Nymans och plockade ut en Explorer, dock inte en 2:a. Hittills har det gått bra, sambon har inte dumpat mig och det finns chanser att den får vara kvar ett helt år, om inte längre. :)

Tillbaka
Topp