• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "ruinromantiker-tråden"

Corgi

Rolex
2-Faktor
Urverket kom först 1939 så dateringen 1926 är fel. Klocka i sig har tydliga drag av andra modeller från sent 30-, tidigt 40-tal. Serienumret säger 1939, OM verket ens levererades till en Omega vid tillfället och inte till en Tissot eller Lemania.

Vad tror vi annars om denna? Vad är ett vettigt pris? Står i strax under 9000 just nu.

Glasringen ser lite knasig ut? Ser nästan ut att vara i mässing?

Känns som att 1926 är en felskrivning. Verkar vara en så urbota off gissning annars, var skulle man få det ifrån.
Jag tycker det finns mycket som ser knepigt ut. Urtavlan ser nästan för liten ut för boetten, man ser en hålighet vid nedre pushern som borde vara täckt t ex. Här är det väl verket man vill åt, tänker jag som inte är expert på dessa.
 

fc2

Rolex
Känns som att 1926 är en felskrivning. Verkar vara en så urbota off gissning annars, var skulle man få det ifrån.
Jag tycker det finns mycket som ser knepigt ut. Urtavlan ser nästan för liten ut för boetten, man ser en hålighet vid nedre pushern som borde vara täckt t ex. Här är det väl verket man vill åt, tänker jag som inte är expert på dessa.
Bra tankar. Håller med dig, tavlan ser ut att ha varit med om klart värre saker än övriga delar. Verket ser inte alls lika illa tilltygat ut tex.
 

ittam

Audemars
En annorlunda Tissot..
522E591D-9591-4C9C-BA51-9295E07F8179.jpeg
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Bumpar denna tråden med en riktigt välanvänd Certina DS som kom med i ett köp.
Rund och sliten boett, sliten tavla och sönderrepat glas. Satte den på en trött och rasslig rislänk för att fortsätta på temat
ruinromantik. Hade varit intressant att veta mer om vad den varit med om..
B7612798-1089-433D-8655-A2C3872CA85B.jpeg
5AC55705-590E-4419-AB27-11414264197E.jpeg
B5D54867-BC60-4E3D-AD1B-597592E53120.jpeg
 
Topp