• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Blev ett par sådana för vinterslasket
7C4201A6-A427-4AF9-A585-07BC275DCBEF.jpeg
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Tack för tipset. Vita Common projects på väg. :)
Beställde också ett par trodde dock att Caliroots skulle konvertera till rätt storlek utifrån US zize. Fick ett par 44 men hoppades på att fått ett par i 43 utifrån CP större (italienska) storlekar självklart mitt egna fel som inte tog kontakt på förhand :banghead: Blev det rätt storlek på dig?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Beställde också ett par trodde dock att Caliroots skulle konvertera till rätt storlek utifrån US zize. Fick ett par 44 men hoppades på att fått ett par i 43 utifrån CP större (italienska) storlekar självklart mitt egna fel som inte tog kontakt på förhand :banghead: Blev det rätt storlek på dig?
Vafan. Inte hämtat ut dem. Tog enligt deras storlekstabell som bör vara rätt.
Vansinnig besvikelse om det inte är det.
 

joca

Patek
2-Faktor
Tycker CP är väldigt stora. Som många tidigare nämnt. Har typ 41 1/3 i Adidas stan Smith och 42 i CP.
Hoppas alla som beställt får hem korrekt passande storlek :)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
8B1E5289-4CEF-4598-A072-D953F706767B.jpeg

Det är klart mitt egna fel när informationen ligger på Caliroots gällande storlekarna.
Jag hade den här storleks konverteraren nedan i bakhuvudet när jag gjorde min beställning.
För jag har nämligen 10.5-11 US normalt aldrig 10 varav jag beställde 11.
CC6F67C3-187D-4DFE-BED6-A5B40EB442F1.jpeg
 

Maer

Cartier
Sett att Sns kommer ha släpp av nya Air Jordan 1 Retro High OG, hur många kan dom tänkas ha av denna? Antar den är väldigt limiterad?
 

PartiSan

Cartier
2-Faktor
Okej. Men är det alltid raffel på dessa limiterade eller är det olika beroende på vad för sida det handlar om? Är det aldrig "först till kvarn"?
På SNS är det raffle som gäller när det handlar om väldigt populära utgåvor, AJ1or har blivit en sådan sko tyvärr. Nike’s egna sida har inte raffle vad jag vet. Footlockar har haft first come first served principen de senaste släppen, men då måste man vara på plats.
Sen är det så att det inte alltid plockas upp skor som vunnits på raffle heller, ta exempel sns 754 reissue..jag fick L på raffle men ringde efter att den obligatoriska plock up tiden gått ut och fick åka och hämta upp ett par. Eller igår, AJ 11or Concorde, på eftermiddagen kunde man handla vissa storlekar både på SNS sidan och Nike’s egna. Det trots hajpen och trots den limiterade utgåvan.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Har Adidas slutat med olika varianter på sina klassiska Stans eller? Hittar bara en variant på deras hemsida, den med grön häl. Mina är snudd på slut och jag vill ha ett nytt par och helst likadana som jag har nu, dvs dessa
AC64BEFA-22A2-4802-A80F-8708ABDCA28C.jpeg

Hittar dem inte någonstans tyvärr. Har sett liknande varianter med off white sula och tunn plös men utan texten på sidan - är dessa likadana förutom texten?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Har Adidas slutat med olika varianter på sina klassiska Stans eller? Hittar bara en variant på deras hemsida, den med grön häl. Mina är snudd på slut och jag vill ha ett nytt par och helst likadana som jag har nu, dvs dessa
AC64BEFA-22A2-4802-A80F-8708ABDCA28C.jpeg

Hittar dem inte någonstans tyvärr. Har sett liknande varianter med off white sula och tunn plös men utan texten på sidan - är dessa likadana förutom texten?

Whut?

Vet inte om just din modell finns längre men Stans finns ju alltid i en miljard varianter:

https://caliroots.se/search/searchbytext?key=stan+smith

https://www.sneakersnstuff.com/sv/search/searchbytext?key=stan+smith
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Var kanske lite otydlig, syftade på original-Stansen, alltså de med off white sula, tunn plös och text på sidan. Förut fanns de med flera olika färger på hälen. Det är dessa eller åtminstone off white sula och tunn plös jag vill åt
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Var kanske lite otydlig, syftade på original-Stansen, alltså de med off white sula, tunn plös och text på sidan. Förut fanns de med flera olika färger på hälen. Det är dessa eller åtminstone off white sula och tunn plös jag vill åt
Går väl att bygga själv? Har byggt ett par off white med rosa hälkappa och blåa snören....:
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Har ett par Yeezy's till Retailpris ifall någon är sugen, går i retur annars!

Tog en storlek större än jag normalt sett har men de var ju trots detta för små :(
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Har länge letat efter ett par Adidas X_PLR one grey blue, men de verkar omöjliga att hitta i stl 9. Tips vart man kan leta?:)
 

Klahr

Omega
Instagram sneakers :D Ska bli spännande att se om dom håller ihop. Sen ska man ju alltid kolla vilket land skiten skeppas från - blev dyrt :banghead: Gott nytt år!
CC16B4EE-3912-47C3-8523-962572C742D9.jpeg

59AB5A95-8198-4684-82EA-9EB3E28768D6.jpeg
 
Topp