• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Fabian

Patek
2-Faktor
Borgare och banditer. Innan ni gömmer undan samlingens finare och mer formella klockor från helgens alla bravader och kalas - visa era dressur.

Jag börjar!

Armbandsur: Audemars Piguet 18k på Teju Lizzard-strap. 60-tal

Fickur: Omärkt ärvegods i 14k på 14k kedja. Okänt årtal.
(Om någon kan tyda stämpeln får denne gärna dela med sig av info!)

image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg
 

fredrikb

Cartier
Referens? Ruskigt fin :)


Har dålig koll på referenserna, men modellen heter "Grande Classique". Den finns i olika storlekar och det är nog en lite glidande fråga kring vad som är dam- eller herrmodell. Tror min är 34 eller 35mm, men jag har ganska smala handleder.

Den levereras på ett alligatorband som är lite glansigt och utan söm. Jag tyckte det blev lite för damigt så jag lät göra en slimmad rem av matt alligator med söm på sidorna och nu känns den betydligt mer gångbar som herrur.
 
  • Like
Reactions: joF

Fabian

Patek
2-Faktor
Har dålig koll på referenserna, men modellen heter "Grande Classique". Den finns i olika storlekar och det är nog en lite glidande fråga kring vad som är dam- eller herrmodell. Tror min är 34 eller 35mm, men jag har ganska smala handleder.

Den levereras på ett alligatorband som är lite glansigt och utan söm. Jag tyckte det blev lite för damigt så jag lät göra en slimmad rem av matt alligator med söm på sidorna och nu känns den betydligt mer gångbar som herrur.


matt aligator är nästan det snyggaste man kan ha på ett dressat ur. sen kan jag tycka att ett finare ur gör sig bättre utan sömmar. Dock ser det riktigt bra ut på din Longines.

PS. Riktiga män bär små ur.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
De flesta brukar ju vara certina och tissot och Quartz om inte jag missförstått allt

Jo det stämmer, men det handlar väl om en prisfråga. Quartz är billigare och ska ett företag pumpa ut några 100 klockor/år så lär automatiska ur ha varit väldigt mycket dyrare.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp